Har slitt med at hodet på raptoren ikke roterer ordentlig. I det jeg dreier den for hånd så stopper den da det virker som den henger seg fast. Det føles som om tennene på belte krasjer i hverandre inni bommen og bremser hodet. Problemet har vært der en god stund men jeg har ikke brydd med så mye om det da jeg ikke har klart å finne ut av det tidligere og det kun skjer når hodet roterer sakte. Men jeg hadde et merkelig krasj her om dagen da helikopter skilte seg i luften og jeg mistet helt kontroll. Jeg har feilsøkt utallige mange ganger etter feilen uten å ha klart å finne den. I dag har jeg demontert hele helikopteret og sjekket alle delene nøye. Alt virket ok og jeg har nå satt det sammen igjen og til min store frustrasjon så er feilen forsatt der. Etter å ha eliminert del for del så har jeg nå kommet så langt og funnet at feilen må ligge et sted i startakselen, pinjong og klutsjklokken. Jeg sjekket kløtsj klokken, startakselen og lagrene til start akselen nøye, men nå som alt er satt sammen igjen er feilen der igjen. Noen son har noe peiling på hva det kan være??
Problemet oppstår når hoveddrevet og pinjong roterer sammen. For å eliminere har jeg skiftet hoveddrev, lagrene og hovedmast. Belte er ikke tredd gjennom drevet og motoren med kløtsj/vifte har jeg fjernet. Enveislagrende er blitt smurt, men siden problemet skjer i rotasjon begge veier så har jeg også eliminert dem som mulige årsaker. Når jeg fjerner hovedmasten og hoveddrevet og roterer på kløtsj klokken med fingrene så kjenner jeg at den ikke roterer fint og bremser opp sporadisk. I kombinasjon med hoveddrevet så killer den seg fast og slipper plutselig opp igjen
Problemet oppstår når hoveddrevet og pinjong roterer sammen. For å eliminere har jeg skiftet hoveddrev, lagrene og hovedmast. Belte er ikke tredd gjennom drevet og motoren med kløtsj/vifte har jeg fjernet. Enveislagrende er blitt smurt, men siden problemet skjer i rotasjon begge veier så har jeg også eliminert dem som mulige årsaker. Når jeg fjerner hovedmasten og hoveddrevet og roterer på kløtsj klokken med fingrene så kjenner jeg at den ikke roterer fint og bremser opp sporadisk. I kombinasjon med hoveddrevet så killer den seg fast og slipper plutselig opp igjen
Comment