Unconfigured Ad

Collapse

Biltema gjengelås holder bedre en Loctite 243 gjengelås.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • perpyro
    • Aug 2008
    • 488

Biltema gjengelås holder bedre en Loctite 243 gjengelås.

Etter å ha demontert rotorhodet på heliet mitt (Trex 450 SE V2) og byttet seesaw, hodeblokk, washoutblock og mikserarmer så sliter jeg med å få skruene til seesawen til å holde tilfredstillende.
    Problemet er at jeg ikke kan stramme skruene til seesawen helt for da går den tregt, noe jeg ikke vil.
    Men om ikke skruene strammes så må de sitte godt i thredlock istedenfor.
    Hittil har jeg brukt biltema gjengelås til slikt og den sitter kjempegodt om man er raus med den.
    Har kjøpt meg ei flaske Locktite 243 gjengelås etterosm rotorhodet er såpas kritisk når det kommer til hold av skruene.
    Men etter å ha montert seesawen og latt 243 threadlocken tørke over natta synes jeg ikke skruene sitter like godt som med biltema threadlocken.
    Det var ikke meningen å løsne skruene men ville bare sjekke at de tålte et vist vrimoment men jaggu løsnet den igjen.

Skal skruene som holder seesawen strammes skikkelig og skal den fremdeles gå fritt eller holder grepet som Locktite 243 har på skruen uten at den må være strammet skikkelig til?

Selv om det er en CopterX jeg har så er delene jeg nå har byttet til Allign Trex 450 SE V2 deler så det er ikke kompatibilitetsproblemer som eventuelt lager trøbbel for meg.
    Last edited by perpyro; 30-08-08, 17:35.
    Trex 450 blandingsrase 4S
    Logo 500
    Blade mCPX
  • perpyro
    • Aug 2008
    • 488

Er det virkelig ingen som har anelse om skruene som holder seesawen på Trex 450 SE V2 til hodeblokka skal sitte stramt eller ikke?
    Har stilt samme spørsmålet på helifreak også men ingen som kan komme med konsistente svar.
    Virker jo som jeg er den første som har demontert rotorhodet, noe jeg tør å vedde hele min inntekt på at jeg ikke er.
    Logo 500
    Blade mCPX

Comment

• roadrune
      • Jul 2007
      • 2292

Har ikke jeg svart deg før på akkurat det, eller var det en annen?

De skal kunne strammes helt, uten at noe går tregt, hvis de går tregt, så er det noe galt.

Forresten, er du sikker på at Feiltemas gjengesikring er den som tilsvarer 243-gjengesikring, og ikke en gjengelås, som også Locktite lager?
      Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
      T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
      JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
      ---------------------------------------------------------------------------
      Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• Heliman
        • Mar 2006
        • 1254

Skruene skal skrues til...
        Alle skruer på et helikopter skal skrues fast, er de skrudd fast i metall så skal de låses med locktite (men fremdeles skrues fast).
        Legg en liten skive i mellom sånn at du skrur fast inner ringen i lageret og ikke klemmer fast noe annet...
        Mvh
        Bjørn Tore Espevik

Team Visa...

Comment

• perpyro
          • Aug 2008
          • 488

Er selvsagt ikke sikker men Biltemas jengelås er blå i hvertfall, mulig den tilsvarer Loctites røde men den må man varme for å få opp.
          Jeg får opp biltemas med litt hard bruk av skrutrekker.

Det med at noe er feil om jeg ikke kan skru til boltene så dreier det seg om spanking new seesaw og hodeblokk fra align.
          Men mulig det skal gå å stramme dette til alikavel uten at seesawen går tregt.

Ang svaret før så var det mikserarmene jeg spurte om da i en annen tråd, og de nye glir glatt som silke selv dratt til.
          Nå er det den nye seesawen som plager meg litt.
          Har montert det hele sammen og testfløyet litt.
          Boltene ser ut til å sitte så jeg skal ta med meg noen batterier i morgen på fotballbanen å se om det holder i lengden.

Helimann:
          Takker for den.
          Det var et svar jeg hadde ventet på så da vet jeg at de skal sitte fast i mere en bare loctiten.
          Logo 500
          Blade mCPX

Comment

• perpyro
            • Aug 2008
            • 488

Da har jeg demontert seesawen enda en gang og gnidd vekk rester av locktite og skrudd til skruene som holder seesawen skikkelig.
            Var litt uheldig og fikk litt vridning i det ene seesaw lageret når jeg demonterte skruene ettersom de satt så hardt i jengelås.
            Men nå går det hele lett og fint og alt sitter, dratt til.
            Heldigvis har helihobby tatt inn disse spesielle lagrene med flens så jeg blir å bestille opp til både den nye og den gamle seesawen.
            For krasje og rasere lager kommer jeg nok til å fortsette med så reservedeler er kjekt.
            Det morsomme med det hele er at jeg faktisk har fått helihobby til å ta inn deler til V2 en jeg vet ryker slik at jeg kan bestille derfra istedenfor fra elefun og helihobby.
            Skulle dere ønska at han skal ta inn deler til lager så spør pent på mail så tar han det inn.
            Logo 500
            Blade mCPX

Comment

Working...