adde et lite uhell i dag,jeg tok av fløy litt omkring,jeg stoppet heliet dro hale stikken til venstre heliet begynte å snurre,jeg slapp stikken da stoppet ikke halen med en gang,men tok en halv rundt til før den stoppet+ jeg kunne høre den lyden av tannhjul eller et ellerannet, når jeg dro stikken til venstre,dum så jeg var gjorde jeg det en gang til men nå stoppet ikke hale ,jeg fikk slått over i hold og fikk det ned ganske bra,ble en litt bøyd halebom+ paddelstang+rotorblader,har sjekket litt på heliet nå og ser at det øverste lageret som sitter i halepartiet(der hvor halen er festet til heliet) der hvor asklingen mellom hoverdrev og halen er, er borte??slik at akslingen kan slingre fram og tilbake ,kan dette være årsaken til at halen bare forsatte rundt??eller kan lageret ha falt ut når heliet traff bakken
Unconfigured Ad
Collapse
vibe 50 uhell
Collapse
X
-
vibe 50 uhell
TREX 700N FBL beast X,reactor x,
TREX 700N FBL beast X ,reactor x
TREX 600N FBL 3G align.
jr11x:--))
http://sokndal-modellfly.com/Tags: None -
Kondulerer.
Jeg hadde også et uhell i dag. Har installert tre nye servoer + regulator. På vei til flyplassen dukket spørsmålet opp : "Har jeg sjekket at servoene går riktig vei?".
Men når jeg kom på flyplassen så var jeg mer opptatt av å ta en range-check. Range Check'en gikk bra den, men jeg glemte å sjekke hvilken vei servoene gikk.
Resultatet behøver jeg ikke å fortelle mer om. Men at jeg kunne være så dum. Som en flykompis sa :
* du har i allefall brukt lite fuel i dag .....
* du vet i allefall hva feilen er ....
Mager trøst og veldig mange penger fattigere.
Hirobo Evo 90 knust for andre gang i år.- Erik -
------------------------------------------
Logo 600SX + 6003D
Logo 400SE
Futaba 18MZ -
Kondulerer.
Jeg hadde også et uhell i dag. Har installert tre nye servoer + regulator. På vei til flyplassen dukket spørsmålet opp : "Har jeg sjekket at servoene går riktig vei?".
Men når jeg kom på flyplassen så var jeg mer opptatt av å ta en range-check. Range Check'en gikk bra den, men jeg glemte å sjekke hvilken vei servoene gikk.
Resultatet behøver jeg ikke å fortelle mer om. Men at jeg kunne være så dum. Som en flykompis sa :
* du har i allefall brukt lite fuel i dag .....
* du vet i allefall hva feilen er ....
Mager trøst og veldig mange penger fattigere.
Hirobo Evo 90 knust for andre gang i år.TREX 700N FBL beast X,reactor x,
TREX 700N FBL beast X ,reactor x
TREX 600N FBL 3G align.
jr11x:--))
http://sokndal-modellfly.com/Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment