Unconfigured Ad

Collapse

Bensin helikopter, anbefalinger.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Åsen
    • Oct 2004
    • 45

Bensin helikopter, anbefalinger.

Du får gogle etter bensin heli, kansje prøve RunRyder og Helifreak.
    Det finnes en hel jungel der ute av den typen heli, spørsmålet er om hvor mange av de som er egnet til 3D flyving.
    Jeg disponerer 2 stk JR GSR selv med Zenoha 26puh motor å må si det at det er knall maskiner, man de egner seg ikke til 3D de brukes til Video / Fotografering.
    Mvh Morten.

Comment

• perpyro
      • Aug 2008
      • 488

Om man skulle gå for et bensin heli, er det noe muligheter å falle utenfor "the envelope" og miste kontrollen på det om man prøver seg på harde 3D stunt eller blir det mere slik at heliet er tregt og reagerer ikke så kjapt som mindre heli gjør rett og slett?
      Trex 450 blandingsrase 4S
      Logo 500
      Blade mCPX

Comment

• roadrune
        • Jul 2007
        • 2292

Originally posted by perpyro
        Må takke alle hittil for innspill.
        Slik jeg ser det så frister det da mere med elektrisk en nitro og når investeringen i batterier er gjort så flyr man mange flere hundre flygninger pr. batteri så.....
        Tengte bare at gasser var enklere å holde på med men inngangsprisen var jo da høyere en jeg forventet.
        Og når det kommer til ytelse/vekt forhold er vel 450 sizen uslåelig.
        Jeg tror vel 500 size har best ytelse/vekt forhold.
        Protosen min har neeeeesten 1 hest pr kilo
        Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
        T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
        JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
        ---------------------------------------------------------------------------
        Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• Hanzo
          • Nov 2005
          • 845

Om du er på jakt etter noe større en 450, men også tenker litt økonomi tror jeg en Trex500 er den perfekte kombinasjonen her. Det er større forskjell fra 450 til 500 en det er fra 500 til 600. Trex500 kommer med en veldig god motor ferdig i kittet, og for en liten tusenlapp får du gode batteri som gir deg en 6 minutters flygetid. Kjøpt en 3-4 batteri og du har nok flygetid for de fleste, samtidig som du ikke har måte pansatt bilen for å finansiere det hele. Jeg har alle 3 størrelser, og selv om 600 unektelig er moro, er det mer gøy med 500 da jeg er mer komfortabel med å presse grensene med denne. Den takler også en del vind, og er i mine øyner fantastisk valuta for pengene. 600 elektrisk er også mega, men du må fort ut med nærmere 2000 for et batteri, og du får kansje ikke stort mer en 4:30 minutters flygetid på en pakke. Videre er det en dyrere sak å bygge opp igjen 600'en når den før eller siden suser i bakken.

Comment

• perpyro
            • Aug 2008
            • 488

Har i grunnen aldri tengt så mye på 500 men økonomi er selvsagt en faktor i dette mens 50/600 size ser meget stabilt ut i vind sammenlignet med 450.
            Kan forresten 500 kjøres på 6S 5000mah batterier eller blir dette fysisk for stort?
            Logo 500
            Blade mCPX

Comment

• Hanzo
              • Nov 2005
              • 845

Det største jeg ser folk benytter er 3300mAh Zippy pakker, 5000 blir nok alt for stort er jeg redd. Jeg flyr 500 og 600 på vestlandet i endel vind, og det er ikke så alt for store forskjellen mellom disse, ihvertfall ikke sammenlignet med forskjellen mellom 450 og 500.

Comment

• perpyro
                • Aug 2008
                • 488

Hva gir 600 med 5000mah i flytid sammenlignet med 500 med 3300mah?

Beklager at dette sporer om til å bli en annen diskusjon en egentlig planlagt men spørsmålet rundt bensin er blitt godt besvart og lagt på is for min del.
                Men det var godt å få luftet litt tanker rundt det hele.
                Logo 500
                Blade mCPX

Comment

• roadrune
                  • Jul 2007
                  • 2292

Originally posted by perpyro
                  Hva gir 600 med 5000mah i flytid sammenlignet med 500 med 3300mah?

Beklager at dette sporer om til å bli en annen diskusjon en egentlig planlagt men spørsmålet rundt bensin er blitt godt besvart og lagt på is for min del.
                  Men det var godt å få luftet litt tanker rundt det hele.
                  600 på 5000 gir ca 4-5minutter med 3D(!) mens en 500 med 3300 vil nok kunne gi en 7-8 med 3D.

Jeg kan også anbefale 500 size, de er veldig bra i forhold til pris.

Hvis du er litt usikker på bygging og oppsett, kan jeg anbefale T-rex 500, men hvis du vil ha en utfordring så kjøp en Protos 500, den er en del lettere, og i mine øyne mye lekrere, begge flyr veldig bra.

Hvis du bestemmer deg for Protos, så vent helst en liten måned, for da kommer alle de nye oppgraderte delene med kitet. (alle som har en Protos får forøvrig de delene gratis når de kommer, det har vært litt trøbbel med tracking samt en halefinne som ikke holdt mål)
                  Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                  T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                  JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
                  ---------------------------------------------------------------------------
                  Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• perpyro
                    • Aug 2008
                    • 488

Blir ikke investert i noe nytt heli i løpet av 2008 nei, har oppussing av badet og kjøp av ny bil som skal unnagjøres først.
                    Men senere blir det nok oppgradering.
                    Logo 500
                    Blade mCPX

Comment

• Hanzo
                      • Nov 2005
                      • 845

for min del, 4:30minutt på Trex600 med 5000mAh. 6 minutt på 3000mAh pakker for Trex500 (har ikke 3300mAh til denne selv). Dette er lett 3D flygning

Comment

Working...