Announcement

Collapse
No announcement yet.

trex 600 oppgradering?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • trex 600 oppgradering?

    har nå fløyet en hel au med trex600n min og er utrolig godt fornøyd med den,det er en standar utgave,så langt,det som i det siste har blitt et problem er at den venstre stangen som går fra halen til heliet knekker i feste der hvor den er festet til halen,hadde nettopp satt på nye stenger og i dag knakk den av igjen ,jeg så bare den ene komme ned fra himmelen i dag når jeg hva å fløy,hvorfor knekker denne stangen tro??et mysterium,den går helt inne med feste.i den annledningen har jeg tenkt å kjøpe,nye stenger+ har tenkt på litt oppgraderinger,jeg har jo reimdrift nå, er det et godt valg å bytte til (stang)he he kommer ikke på hva det heter i halen??har den nye swash platen + armer i svart,har røde dempere i hode
    Last edited by kjella; 14-09-08, 18:56.
    TREX 700N FBL beast X,reactor x,
    TREX 700N FBL beast X ,reactor x
    TREX 600N FBL 3G align.
    jr11x:--))

    http://sokndal-modellfly.com/

  • #2
    Når det gjelder halestøttene på 600'en min var eg også plaga med at dei knakk, men så tok eg nokre gamle raptor 50 halestøtter og monterte dei. Etter da so har dei holdt.
    600'en min er stort sett orginal bortsett frå at eg har montert metall hovedlager holdere.
    Har bestillt ny halerotor assy fordi eg sliter med ein liten vibrasjon på halen.
    Flyr fint slik den er synst eg, men da blir nok fleire oppgraderinger etter kvart så deler må byttast ut.
    Mvh:
    Johnny.Ystanes. Ullensvang Herad
    www.folgefonnrc.ning.com

    MA X-Cell Fury Extreme 90
    Raptor 90 3D
    Raptor 50 Titan SE
    T-Rex500GF
    T-Rex450SE V1
    JR Pcm9XII m/2.4Ghz modul

    Comment


    • #3
      Originally posted by walker76 View Post
      Når det gjelder halestøttene på 600'en min var eg også plaga med at dei knakk, men så tok eg nokre gamle raptor 50 halestøtter og monterte dei. Etter da so har dei holdt.
      600'en min er stort sett orginal bortsett frå at eg har montert metall hovedlager holdere.
      Har bestillt ny halerotor assy fordi eg sliter med ein liten vibrasjon på halen.
      Flyr fint slik den er synst eg, men da blir nok fleire oppgraderinger etter kvart så deler må byttast ut.
      ja jeg sliter også med en liten vibrasjom i halen slik at halen går mot høyre så smått,men det kan også være lagrerne ?
      TREX 700N FBL beast X,reactor x,
      TREX 700N FBL beast X ,reactor x
      TREX 600N FBL 3G align.
      jr11x:--))

      http://sokndal-modellfly.com/

      Comment


      • #4
        Ja har forstått at det kan være lagerene som lager denne vibrasjonen også. Eg bytta hovedlager holdere med nye lager for å eliminere den årsaken. No prøve eg med den nye tailrotor assyen til Align for å sjå om det kan vera der årsaken ligger. Rekner med at eg får prøvt dette i løpet av eitt par dager. Delene ligger i posten ein plass.
        Mvh:
        Johnny.Ystanes. Ullensvang Herad
        www.folgefonnrc.ning.com

        MA X-Cell Fury Extreme 90
        Raptor 90 3D
        Raptor 50 Titan SE
        T-Rex500GF
        T-Rex450SE V1
        JR Pcm9XII m/2.4Ghz modul

        Comment


        • #5
          Hvis den drifter pga ett lager, så er det nok et av lagrene som går fort rundt som er gåen, hale eller clutch/motor.
          Hilsen Rune Marcussen

          MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
          T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
          JR DSX9

          Fitjar Modellflyklubb
          ---------------------------------------------------------------------------
          Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

          Comment


          • #6
            Min drifter ikkje, har kun ein vibrasjon i halen som eg rekne med å bli kvitt no når desse nye delene kjem i posten.
            Eg kjøpte min ferdig bygd av ein kar på østlandet. Når eg fyrte i gang fyste gangen so var det ein kjempe vibrasjon i halen. Eg satte meg ned om kvelden og monterte metall hovedlager holdere med nye lager og justerte/retta rammesidene opp skikkelegt og dagen etter var vibrasjonen eitt minimum, men eg vill ha den heilt vekk. Og alle andre lager er heilt i orden.
            Mvh:
            Johnny.Ystanes. Ullensvang Herad
            www.folgefonnrc.ning.com

            MA X-Cell Fury Extreme 90
            Raptor 90 3D
            Raptor 50 Titan SE
            T-Rex500GF
            T-Rex450SE V1
            JR Pcm9XII m/2.4Ghz modul

            Comment


            • #7
              ja nå har jeg byttet alle lagre for å se om det kan hjelpe på den vibrasjonen jeg har i halen på 600n,har nå knekt 2 stk fester til halestøttene under flyging,og i dag skjedde det igjen jeg løfta heliet opp og vips så hadde den skruen som holder halestøtten i rammen løsnet og falt ut,(kan være jeg har glemt å stramme til eller loctite )så nå har jeg gått over alle lagre og byttet dem jeg synes skal byttes,da jeg tok av halebladene oppdaget jeg at i hullet på det ene halebladet hadde hullet sprukket slik at senter har forflyttet seg litt ut av senter,og det tror jeg kan gjøre at jeg har vibrasjoner i halen så satte på de orginale halebladene for å prøve dette ,håper jeg har funnet feilen for nå har jeg lyst til å herje i luften
              TREX 700N FBL beast X,reactor x,
              TREX 700N FBL beast X ,reactor x
              TREX 600N FBL 3G align.
              jr11x:--))

              http://sokndal-modellfly.com/

              Comment


              • #8
                har nå vært ute å prøvd trexen etter jeg har byttet alle lagre og godt over heliet,men vibrasjonen er der enda??hva gjør jeg har ikke skiftet hoved askling og akslingen i rotorhode,har jo ikke vært i bakken med det,men jeg hadde en litt dum start her om dagen i st 1 og det ene blade fikk seg ett hakk i kanten ,men trodde at akslingene skulle tåle dette??noen som har godt råd her er lei av den vibrasjonen nå!!!!!!!
                TREX 700N FBL beast X,reactor x,
                TREX 700N FBL beast X ,reactor x
                TREX 600N FBL 3G align.
                jr11x:--))

                http://sokndal-modellfly.com/

                Comment


                • #9
                  Hvis den drifter som følge av vibrasjonen, så ligger problemet enten i halen, eller i motor/clutch. Vibrasjon i hovedrotor eller hodet vil nok ikke gi drifting.

                  Kanskje vifta di er i ubalanse, eller ett motorlager har gått?
                  Hilsen Rune Marcussen

                  MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                  T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                  JR DSX9

                  Fitjar Modellflyklubb
                  ---------------------------------------------------------------------------
                  Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by roadrune View Post
                    Hvis den drifter som følge av vibrasjonen, så ligger problemet enten i halen, eller i motor/clutch. Vibrasjon i hovedrotor eller hodet vil nok ikke gi drifting.

                    Kanskje vifta di er i ubalanse, eller ett motorlager har gått?
                    den drifter ikke den bare loggrer med halen,vifta har jeg jo balansert den dagen jeg satte den i,når jeg har landet heliet og rotoren holder på med å miste farten kommer det av og til noen kraftige vibrasjoner i heliet,det rister hele heliet
                    TREX 700N FBL beast X,reactor x,
                    TREX 700N FBL beast X ,reactor x
                    TREX 600N FBL 3G align.
                    jr11x:--))

                    http://sokndal-modellfly.com/

                    Comment


                    • #11
                      Hvis den logrer er jo gyro-gain for høy....

                      Jeg tror ikke helt jeg forstår hva du mener, slår halen, eller bare vibrerer den???

                      Vibrasjon under opp/nedspoling er vel mer eller mindre normalt, og ikke noe å bry seg med hvis det ikke skaper problem når du flyr.
                      Hilsen Rune Marcussen

                      MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                      T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                      JR DSX9

                      Fitjar Modellflyklubb
                      ---------------------------------------------------------------------------
                      Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by kjella View Post
                        når jeg har landet heliet og rotoren holder på med å miste farten kommer det av og til noen kraftige vibrasjoner i heliet,det rister hele heliet
                        Dette høres akkurat ut som symptomene jeg sleit litt med da jeg hadde mini Raptoren min. Når jeg throttlet ned, så kom det kraftige vibrasjoner, så mye at hele maskinen stod å ristet og hoppet nærmest.
                        Jeg/vi forsøkte litt forskjellig, men endte opp med å forandre litt på pitch og throttle kurver (for å eliminere om jeg hadde truffet en eller annen form for egen resonans). I tillegg smurte jeg dempere/feather shaft med silikonolje slik at alt i rotoren som gikk gjennom hodet horisontalt fikk sentrert seg skikkelig og vibrasjonene ble vekke.
                        Jeg fikk aldri svar på om det var justering av kurver eller smørningen som gjorde utslaget da jeg gjorde begge delene uten å teste i mellom, men jeg har vel mest tro på sistnevnte tiltak hjalp.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Lars Odland View Post
                          Dette høres akkurat ut som symptomene jeg sleit litt med da jeg hadde mini Raptoren min. Når jeg throttlet ned, så kom det kraftige vibrasjoner, så mye at hele maskinen stod å ristet og hoppet nærmest.
                          Jeg/vi forsøkte litt forskjellig, men endte opp med å forandre litt på pitch og throttle kurver (for å eliminere om jeg hadde truffet en eller annen form for egen resonans). I tillegg smurte jeg dempere/feather shaft med silikonolje slik at alt i rotoren som gikk gjennom hodet horisontalt fikk sentrert seg skikkelig og vibrasjonene ble vekke.
                          Jeg fikk aldri svar på om det var justering av kurver eller smørningen som gjorde utslaget da jeg gjorde begge delene uten å teste i mellom, men jeg har vel mest tro på sistnevnte tiltak hjalp.
                          ja nei den vibrere i halen det kan jeg se når jeg står stille i hover,ser det godt på den bakre halefinnen,men av og til så drifter den litt med halen??
                          TREX 700N FBL beast X,reactor x,
                          TREX 700N FBL beast X ,reactor x
                          TREX 600N FBL 3G align.
                          jr11x:--))

                          http://sokndal-modellfly.com/

                          Comment


                          • #14
                            Ok, misforstod deg jeg.

                            Comment


                            • #15
                              Har du forsøkt å skifte haleblader... Det mange gjør feil er at når et haleblad rykker så skifter dem kun den ene halabladet. Halebladene kommer som regel i et ferdig balansert par/pakke. Selv om du kjøper deg nye idetiske halebalder så kan vekta varrire såpass mye at helikopterert vibrerrer med et veldig høy frekvens slik at mann neste ikke ser det og drifting blir resultatet.

                              Hva med bladholder. Hadde et problem en gang der halen logret og jeg skjønte ikke bæret.. Etter å ha demontert hele helikopteret så fant jeg ut at den ene skruen som holder bladholderen hadde løsnet slik at den ene halebladet ble da ca. 1mm lenger..
                              Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

                              walter@retlaw.no

                              Comment

                              Working...
                              X