Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sender problem i Raptor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sender problem i Raptor

    Hei.
    Har en dx7 med ar 7000 mottakere.
    Når jeg binder opp sender mod mottaker virker alt ok. Det lyser i led lamper på liten og stor mottaker.

    Hvis jeg skrur av helikopteret og skrur av sendern og skrur dette på igjen rett etterpå virker det ok.

    Men, nå kommer det rare. Hvis jeg skrur dette på etter 10 min eller mer lyser det kun i led lampe på den lille mottakern. Da har jeg ingen kontakt.
    Men det er strøm på gyro og servoer. dvs at jeg ikke kan vri servoer som man ikke skal kunne som når alt virker.
    Hvis jeg flikker av/på bryter på helikopteret x antall ganger kan det brått begynne og virke. Lys i begge lamper og alt virker. Har brøvd å gå utenom av/på bryter men samme skjer da også.
    HVis jeg binder opp alt på nytt så virker det igjen, selv om jeg må prøve og binde opp flere ganger. Men ikke alltid.

    Når alt virker så virker det ok. Rangetest har jeg tatt og er ok.

    Har flydd et par turer men er ikke helt komfortabel hvis jeg skulle miste kontakten.
    Litt skummelt med tanke på sikkerhet og ikke minst havari av helikopteret.

    Har koplet av alle servoer i tillegg men med samme resultat.

    Noen som kjenner til dette?

    En ting til jeg lurer på.
    I displayet på sendern står det Beta 2 og ikke 2,4Ghz som jeg har sett på andre?
    Why?

    Hansi
    __________________
    I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

  • #2
    Hvis du har et alt for svak BEC etter oppsette ditt så kan feilen være at mottakeren ikke for nok strøm...
    Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

    walter@retlaw.no

    Comment


    • #3
      Jeg har vel ingen BEC i raptorn min?
      Mister jo uansett kontakten om jeg ikke har koplet noen servoer i mottaker.
      I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

      Comment


      • #4
        hei nå har ikke jeg dx7 men, jeg ville kansje prøve med en annen motaker/radio vis du kjenner noen som har dx7 få han til og binne den opp mot ditt helikopter. din sender mot en motaker da finner du fort ut hvor probleme ligger eller en lokal hobby shop vis du ikke kjenner noen med den radio typen
        Det kommer altid ned!!

        Christian O

        phoenix rc club
        jetmodellklubben (jets of norway)
        mikronor rc team


        www.mikronor.no
        www.jetsofnorway.no
        www.phoenix-rc.org

        Comment


        • #5
          Hei!
          Hadde samme problem som deg for en tid tilbake, men da fikk jeg høre at senderen sender med svakt signal i det den skal "finne" mottakeren.. Og etter som jeg hadde flyet forran meg og sender bak meg mens jeg holdt på, fikk jeg samme problem. Etter dette har jeg radion nærme motakeren når jeg slår på radio og mottaker og det har fungert siden...
          Går jo ann og prøve..
          T-Rex 500CF
          F-22 Raptor Hangar9
          Blade CX2
          Mini Pulse XT E-Flite
          Pitts Model 12 15e
          Spectrum DX7

          Comment


          • #6
            Fortsetter tråden her.

            Under Radioer, Mottakere etc..

            Spektrum DX7 problemer - (MFN) ModellflyNytt.no
            I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

            Comment


            • #7
              Skulle nesten vært et eget emne under kategorien helikopter for helikopter elektronikk, gyro, servoer, regulatorer, osv.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Lars Odland View Post
                Skulle nesten vært et eget emne under kategorien helikopter for helikopter elektronikk, gyro, servoer, regulatorer, osv.
                Samt flybarless som ikke blir mer uvanlig...
                Hilsen Rune Marcussen

                MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                JR DSX9

                Fitjar Modellflyklubb
                ---------------------------------------------------------------------------
                Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                Comment

                Working...
                X