hva er forskjellen på dette i radioen ,expo er hvor sensitiv den skal være rund senterstikke??og dual rate er hvor kvikt foreksempel halen skal gå når jeg bruker rudder??slikter av og til med at jeg ikke greier å dra stikkene helt beint kan det da hjelpe med expo??jeg bare spør jeg
Unconfigured Ad
Collapse
forskjellen på DR og expo
Collapse
X
-
forskjellen på DR og expo
TREX 700N FBL beast X,reactor x,
TREX 700N FBL beast X ,reactor x
TREX 600N FBL 3G align.
jr11x:--))
http://sokndal-modellfly.com/Tags: None -
hva er forskjellen på dette i radioen ,expo er hvor sensitiv den skal være rund senterstikke??og dual rate er hvor kvikt foreksempel halen skal gå når jeg bruker rudder??slikter av og til med at jeg ikke greier å dra stikkene helt beint kan det da hjelpe med expo??jeg bare spør jeg
Expo git deg et eksponensiellt utslag. Det vil normalt si at jo rorutslaget øker i forhold til stikke utslaget. Utslaget følger en eksponensiell kurve, så rorutslaget øker fortere enn stikkeutslaget.
Ja litt expo gir deg litt mer å gå på. Dual rate brukes til mye mer enn bare på halen. På fly er det vanlig med dual rates, der man f.eks. bruker en setting med små utslag til å lette/lande/være nybegynner mens man har satt en annen verdi til 3D flygingen.
På heliene mine bruker jeg både litt expo og dual på cyclic i normal for å gjøre den litt mindre følsom når jeg bare skal hovre for å justre f.eks. -
Dual rate er det samme som End-point, men end-point gjelder uavhengig av program (Normal, idle osv) mens dualrate gjelder innenfor det spesifikke programmet.
Expo brukes normalt slik at servoene beveger seg mindre rundt senter og kommer mer og mer jo lengre ut man kommer. Mao, du lager en eksponensiell kurve for stikke/servo utslaget.
Etter at jeg gikk over til 2.4Ghz og 8717 servoer må jeg inn med expo på cyclic. Den ble for følsom rundt senter.- Erik -
------------------------------------------
Logo 600SX + 6003D
Logo 400SE
Futaba 18MZComment
-
Dual rate nedsetter egentlig bare følsomheten. Du får ikke så store utslag og rorutslagene er fortsatt proporsjonale med stikkeutslaget.
Expo git deg et eksponensiellt utslag. Det vil normalt si at jo rorutslaget øker i forhold til stikke utslaget. Utslaget følger en eksponensiell kurve, så rorutslaget øker fortere enn stikkeutslaget.
Ja litt expo gir deg litt mer å gå på. Dual rate brukes til mye mer enn bare på halen. På fly er det vanlig med dual rates, der man f.eks. bruker en setting med små utslag til å lette/lande/være nybegynner mens man har satt en annen verdi til 3D flygingen.
På heliene mine bruker jeg både litt expo og dual på cyclic i normal for å gjøre den litt mindre følsom når jeg bare skal hovre for å justre f.eks.TREX 700N FBL beast X,reactor x,
TREX 700N FBL beast X ,reactor x
TREX 600N FBL 3G align.
jr11x:--))
http://sokndal-modellfly.com/Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment