Hei.
Har fløyet mine 2 Mini Titan´er (E325) en god stund. En med standard TT motor og en med SE motor. Bortsett ifra de sedvanlige nybegynner feilene med følgende kræsj og reparasjoner har det meste fungert fint.
I det siste har jeg merket att begge helikopterene har begynt å oppføre seg "bukkete" i hover, d.v.s att de for en oscillerende bevegelse frem og tilbake som en gyngestol som når rotorhastigheten er for lav. Har stort sett fløyet med standard nybegynner kurver (0, 45, 65, 85, 100). Har derfor justert opp motorhastigheten og havner vel på ca. 70 - 80% i hover. SE´en trengte ikke mye justering for å oppføre seg normalt mens standard versjonen trengte betydelig mer. Etter justeringen av throttle kurvene har batteriene begynt å bli virkelig varme etter endt flyging + att jeg må putte tilbake mye mer strøm.
Har noen av dere lignende erfaring som den jeg har beskrevet?
Alt mekanisk løper lett og rotordisken spinner glatt og fint mange runder når jeg rototerer den for hånd. Mine første tanke ar att motorene begynner å bli slitt men jeg har også mistanke til batteriene. Har 6.stk batterier, ett KongPower, to Hyperion og tre Flightpower, alle oppfører seg likt. Alle batteriene er ladet med balanserer og jeg har vært nøye med å la betteriene hvile 1t etter flight og etter lading.
Motoren og ESC´en er kjøligere etter att jeg oppjusterte kurvene men strømtrekket er betydelig høyere.
Har vurdert å kjøpe en ny motor for å teste men har og vurdert å prøve ett nytt batteri først. Hva synes dere jeg burde prøve først?
Takk
Har fløyet mine 2 Mini Titan´er (E325) en god stund. En med standard TT motor og en med SE motor. Bortsett ifra de sedvanlige nybegynner feilene med følgende kræsj og reparasjoner har det meste fungert fint.
I det siste har jeg merket att begge helikopterene har begynt å oppføre seg "bukkete" i hover, d.v.s att de for en oscillerende bevegelse frem og tilbake som en gyngestol som når rotorhastigheten er for lav. Har stort sett fløyet med standard nybegynner kurver (0, 45, 65, 85, 100). Har derfor justert opp motorhastigheten og havner vel på ca. 70 - 80% i hover. SE´en trengte ikke mye justering for å oppføre seg normalt mens standard versjonen trengte betydelig mer. Etter justeringen av throttle kurvene har batteriene begynt å bli virkelig varme etter endt flyging + att jeg må putte tilbake mye mer strøm.
Har noen av dere lignende erfaring som den jeg har beskrevet?
Alt mekanisk løper lett og rotordisken spinner glatt og fint mange runder når jeg rototerer den for hånd. Mine første tanke ar att motorene begynner å bli slitt men jeg har også mistanke til batteriene. Har 6.stk batterier, ett KongPower, to Hyperion og tre Flightpower, alle oppfører seg likt. Alle batteriene er ladet med balanserer og jeg har vært nøye med å la betteriene hvile 1t etter flight og etter lading.
Motoren og ESC´en er kjøligere etter att jeg oppjusterte kurvene men strømtrekket er betydelig høyere.
Har vurdert å kjøpe en ny motor for å teste men har og vurdert å prøve ett nytt batteri først. Hva synes dere jeg burde prøve først?
Takk
Comment