Announcement

Collapse
No announcement yet.

Align Gyro

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Align Gyro

    Hei!
    Er det noen som har erfaringer med denne gyroen og medfølgende servo fra Align?
    Gode og dårlige erfaringer tas imot med takk!

    Siden finnes ikke
    T-Rex 500CF
    F-22 Raptor Hangar9
    Blade CX2
    Mini Pulse XT E-Flite
    Pitts Model 12 15e
    Spectrum DX7

  • #2
    Jeg antar det fortsatt er en ommerket Telebee gyro. De tidligere modellene var ikke verdens beste.

    Comment


    • #3
      Helt enig med TinTin.

      Dersom du skal kjøpe gyro, så ville jeg ha valgt en annen eks. Futaba 401. Kjempe fin gyro som man kan gjøre relativt avanserte øvelser med. Denne sammen med en god haleservo (type Futaba 9257) gjør jobben bra. Gyroen fungerer fint i alt fra Trex 450 og oppover (inkl. nitro-kjerrer).

      Dersom du er mer avansert og gjør mye øvelser med rygging, ville jeg kanskje vurdert Spartan DS760. Denne er nesten umulig å få tak i, men dersom du har litt tid er det fullt mulig. Jeg synes denne er kjempefin siden den kan brukes i alt fra Trex 450 og helt opp til 90-size.
      - Erik -

      ------------------------------------------
      Logo 600SX + 6003D
      Logo 400SE

      Futaba 18MZ

      Comment


      • #4
        Originally posted by Tintin View Post
        Jeg antar det fortsatt er en ommerket Telebee gyro. De tidligere modellene var ikke verdens beste.
        Tviler på at det er en telebee...
        Jeg har prøvd den i lag med en align 520 servo på en trex500 og den funket helt greit den...
        Skrev litt om den her
        http://review.modellflynytt.no/showp...roduct=5&cat=9
        Her er forresten en annen kar som har den på en 500
        Last edited by Heliman; 13-10-08, 15:25.
        Mvh
        Bjørn Tore Espevik

        Team Visa...

        Comment


        • #5
          Som sagt bare en antagelse siden det gikk mye Telebee med Align i 2004 da jeg fikk min første, mener Align solgte Telebee gyroer da, men der kan jeg nok ta feil, mulig de bare hadde en dønn lik og at det var RC-Expert som hadde Telebee i sine pakker. Hadde i alle fall akkurat samme problem som du nevner i omtalen, den driftet. Fikk det ikke bort uansett hvor mye jeg fiklet så jeg endte med 401'er i stedet og problemet forsvant. Mange som slet med det på den.

          2 ting jeg ikke sparer penger for enhver pris på (lengre) selvom jeg ikke er noen avansert pilot og det er mottaker og gyro. Jeg har levd med mange billiger servoer og annet skrammel, men bare dårlig gyro har hindret læreprosessen. Annet rukkel har stort sett bare kostet penger (pga krasj). Etter å ha mistet kontakt med 2 modeller, PCM og PPM, oppgraderte jeg den siden også. (Selvom PCM mottakeren ikke var en billigvariant..)

          Comment


          • #6
            Hehe, jeg også antar bare her
            Jeg har prøvd telebee jeg også, men denne funket mye bedre enn den telebee'n jeg prøvde..
            Ergo antar jeg at den ikke er den samme som telebee
            Men, jeg ser rundt på nettet at den nyeste gyroen til Align (gp700) får masse skryt, men den er vel litt dyrere med sine 145 dollar...
            Mvh
            Bjørn Tore Espevik

            Team Visa...

            Comment


            • #7
              Da låter det som et bedre alternativ. Søker som regel alltid litt på bla Helifreak, alltid noen der som har testet

              Comment

              Working...
              X