Unconfigured Ad

Collapse

DS 8717 servoer!!!!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • geirgr
    • Jan 2007
    • 417

Har lagt inn ei bestilling på elefun. Håper bare at lengden på hornene passer for vbar systemet. Måtte justere inn en del på raptoren for å få EPA verdiene noenlunde lik 100.
    Geir G
    -----------------------------
    T-Rex 600N Pro VBar
    Raptor 50 Titan
    T-Rex 450SE
    Spektrum DX7

Comment

• Heliman
      • Mar 2006
      • 1254

Hvilket hode har du på raptoren da?
      Jeg måtte lage nye hull på servohornene når jeg hadde mikado sitt hode på 600'n, men med kasama sitt fbl-hode så passet det rett på. Jeg har da +- 13grader pitch og 10 grader cyclic..
      Mvh
      Bjørn Tore Espevik

Team Visa...

Comment

• geirgr
        • Jan 2007
        • 417

På raptoren hadde jeg kasama sitt fbl hode. Men skal bytte ut Raptoren med en T-Rex 600. Kom et godt tilbud på elefun jeg ikke klarte å holde med unna. Tenkte å kjøre DS8717 med align servohornene. Det blir vel samme oppsettet som deg. Bruker du innerste eller ytterste hullet på mixearmen på hodet? På Raptoren måtte jeg ha det på det innerste for å få nok pitch, og det ga binding med full negativ og cyclic.
        Geir G
        T-Rex 600N Pro VBar
        Raptor 50 Titan
        T-Rex 450SE
        Spektrum DX7

Comment

• Heliman
          • Mar 2006
          • 1254

Jeg bruker det ytteste hullet på miksearmen, så jeg kan nok få enda et par tre grader pitch og cyclic vil jeg tro.
          Med linken i det ytterse hullet så har jeg rundt 60% cyclic og 45% pitch på sk360'n, så det passet akkurat
          Mvh
          Bjørn Tore Espevik

Team Visa...

Comment

• kesundt
            • Jun 2008
            • 284

En gammel tråd, men den eneste jeg fant som diskuterer DS8717 Servor fra JR

Hvordan vil dere sammenligne Align DS610 med JR DS8717
            Jeg har DS610 i min Trex700N, har flydd med disse i to sesonger nå. Mistenker at de begynner å bli slytt.
            Nysgjerrig på om DS8717 er bedre? ... dersom jeg må bytte servoene uansett...
            TREX250 Super Combo + TREX450 Pro V2 + TREX700N 3G FBL + OS91HZ-R + Hattori pipe + E-Flite Blade MCPX v2
            Futaba Radio 10CP, FASST RS617FS Receiver + FASST R6008HS receiver + Spectrum 6E
            GoPro Hero2 + 5,8GHz FPV equipment
            Realflight G45 simulator
            Webside: http://kestral.no/Knut/RC/RC.htm

Comment

• ehaga
              • Feb 2005
              • 1173

Hei,

Jeg har 8717 i begge mine Logo 600. De fungerer fint - men pr. i dag finnes det nok bedre servoer. Problemet med 8717 er at det fort blir slark og at de mister litt sentrering. Ellers er det å si om 8717 at de er sultne på strøm. Dersom du har 4.8V batteri bør du være forsiktig fordi servoene trekker så mye. Dersom du flyr med Lipo bør du passe på at du har en god BEC som tåler strømtrekk.

Jeg har aldri hatt Align-servoer så jeg kan ikke sammenligne. Generelt er jeg skeptisk til Align elektronikk. Skulle jeg i dag kjøpt nye servoer i denne prisklassen ville jeg nok at tatt en titt på utvalget fra Futaba (eks. BLS255HV). Flere som har gått fra JR 8717 til Futaba og som synes heliet flyr bedre pga. bedre sentrering. De tilfellene jeg har sett rundt dette er folk som flyr FBL.

Lykke til med valget.
              - Erik -

------------------------------------------
              Logo 600SX + 6003D
              Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• kesundt
                • Jun 2008
                • 284

Originally posted by ehaga
                .... Skulle jeg i dag kjøpt nye servoer i denne prisklassen ville jeg nok at tatt en titt på utvalget fra Futaba (eks. BLS255HV). Flere som har gått fra JR 8717 til Futaba og som synes heliet flyr bedre pga. bedre sentrering. De tilfellene jeg har sett rundt dette er folk som flyr FBL.
                Hei, takk for bra tips.
                Jeg tok en titt på Elefun sin web side, men der mangler BLS255.
                Det nærmeste man kommer hos Elefun er BLS253, men denne har ikke samme torque som DS610

Må si jeg savner en matrise/tabell som lister digitiale servoer og nøkkel parameterene slik at det blir lett å sammenligne samt velge det produktet som har de egenskapene man leter etter.
                Noen som kjenner til en slik servo oversikt?
                ... kanskje det er noen som har laget en slik selv og vil dele ...
                Last edited by kesundt; 24-06-12, 09:55.
                TREX250 Super Combo + TREX450 Pro V2 + TREX700N 3G FBL + OS91HZ-R + Hattori pipe + E-Flite Blade MCPX v2
                Futaba Radio 10CP, FASST RS617FS Receiver + FASST R6008HS receiver + Spectrum 6E
                Realflight G45 simulator

Comment

• troasb
                  • Dec 2008
                  • 591

Søk på servodatabase, der er det liste over de fleste servoene i dag.

Hvordan merker du, mistenker du, at DS-610 begynner å bli utslitt? Synes det er rart om de skulle være utslitt etter bare et par sesonger. Disse Align servoene er levert med utallige Align helier og de har vist seg å være veldig bra og holdbare til prisen. Forøvrig er det Savox som lager servoene til Align, og Savox har godt rykte.

BLS 255HV er jo i toppklassen, men det er en HV servo som krever 7,4V for å yte maks. Likeledes har du Savox SB-2271SG/Align BL700 H HV. Mange bruker Hitec 7940 på heli.

BLS 451 er også en mye brukt servo (6V) på heli, dog ikke fullt så sterk, men veldig presis og holdbar.
                  Futaba T8FG-S
                  Noen planker og noen visper

Comment

• kesundt
                    • Jun 2008
                    • 284

Nja, jeg er ikke sikker på hvordan jeg vurderer om DS610 servoene mine er slitte (mangler referanse).
                    Med servosystemet under spenning og radio kontroll, prøver jeg å feks vri på rotorbladene. Merker ikke noen klare tegn på feks klikking, men systemet gir etter med noen grader (jeg gjetter på 3 -5 grader) når jeg legger litt makt på rotorbladene.

Jeg begynte å spekulerer på om dette er et tegn på slitne DS610?
                    Realflight G45 simulator

Comment

• troasb
                      • Dec 2008
                      • 591

Tviler på om det er noen indikasjon på slitte servoer. Systemet har vel noe "slakk" i seg selv antar jeg. Hvis batteriet ditt er dårlig kan det også gi slike utslag.
                      Futaba T8FG-S
                      Noen planker og noen visper

Comment

Working...