Unconfigured Ad

Collapse

Servoer uten dempegummi på en Logo 600?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Super73
    • Jan 2008
    • 92

Servoer uten dempegummi på en Logo 600?

Jeg holder på å bygge en Logo 600 og i den forbindelse fikk jeg tak i et sett brukte servoer. Problemet med disse er at det ikke fulgte med dempegummi til å legge mellom servoen og rammen (gjelder både swash og hale). Nå er det jo normalt ikke så mye vibrasjoner i en elektromodell, så det er kanskje ikke nødvendig med demping? eller bør jeg få tak i nye før jeg montrer servoene?
    Så en byggevide (Finless) og det ble ikke nevnt spesiellt, men for meg så det ut som at det ikke var demping på servoene. Hva sier ekspertene?

Mvh
    Olav Tandberg
    Olav.......
  • KTL!
    • Sep 2003
    • 295

Jeg er ingen ekspert men tror ikke det er nødvendig med dempegummi på servoene i ett elektro kopter
    jeg bruker ikke det på min T-Rex 500 Z3650 servoer og det har jeg flydd nesten 200turer med nå

Comment

• esmel
      • Dec 2004
      • 2830

Jeg vet sannelig ikke... men husk at den flerrelyden du får innimellom er bladene som banker servoene...
      Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• Super73
        • Jan 2008
        • 92

Det vil jo uansett være en del "naturlig" demping via bladholdere, linker og ledd ned fra bladene og til servoene. Dette er imidlertid et V-bar oppsett så her vil nok kreftene fra bladene virke mer direkte på swashen enn på et tradisjonellt flybar oppsett.
        Hadde demperene og foringene vært lett tilgjengelig hadde jeg nok uansett kjøpt dette og ventet med monteringen, men eneste butikken jeg har funnet som selger dette som reservedeler er Servoshop.co.uk og der skal de ha 900NOK for 20stk.!!!! Synes det var mye for så lite....!
        Olav.......

Comment

• roadrune
          • Jul 2007
          • 2292

Originally posted by Super73
          Det vil jo uansett være en del "naturlig" demping via bladholdere, linker og ledd ned fra bladene og til servoene. Dette er imidlertid et V-bar oppsett så her vil nok kreftene fra bladene virke mer direkte på swashen enn på et tradisjonellt flybar oppsett.
          Hadde demperene og foringene vært lett tilgjengelig hadde jeg nok uansett kjøpt dette og ventet med monteringen, men eneste butikken jeg har funnet som selger dette som reservedeler er Servoshop.co.uk og der skal de ha 900NOK for 20stk.!!!! Synes det var mye for så lite....!
          Du kan jo sette inn en annonse på rcmarked.no, sikkert noen som har slike liggende som sender dem for nesten bare portoen...?
          Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
          T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
          JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
          ---------------------------------------------------------------------------
          Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• KTL!
            • Sep 2003
            • 295

modellers har jo servogummi og foringer til futaba http://www.modellers.com/waModellers...categoryId=305
            det passer vel til de fleste servoer(?)

Comment

• Super73
              • Jan 2008
              • 92

Takk for tipset! Foringer og gummidempere er bestillt, og det til en fornuftig pris. Selv om det nok hadde fungert helt greit uten er det alltid kjekkere når du vet alt er 100%
              Olav.......

Comment

• Super73
                • Jan 2008
                • 92

Da har jeg fått ett nytt problem....
                Dempegummier og avstandshylser ble bestillt, og de kom i dag. Skulle bare montere, men da viser det seg at inner diameteren i hylsene er for liten i forhold til de 2,9mm skruene som fulgte med helikopteret og skal brukes på servoene. Alternativet er å bruke bare demperene og montere med skiver på skruene, men da klemmer jeg bare demperene slik at de egentlig mister mye av effekten, pluss det ser ikke så bra ut ettersom demperen presses ut av form. Skulle vært interessant å høre hva andre med samme helikopter har gjort av erfaringer...?? Jeg ender nok kanskje opp med å montere servoene uten demping......?
                Olav.......

Comment

• Rossi
                  • Feb 2006
                  • 145

Gummi dempere er for pyser

Dropp dempere. jeg har v-bar på min 600 uten gummi dempere på servoene. Har fungert supert i 150 turer. Gummien gjør bare jobben til v-bar elektronikken vanskeligere da servoene "gynger" i innfestingen. Du har selv sett hvordan jeg flyr. (ikke att det sier så meget)
                  Alt kommer ned....

Comment

Working...