Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
I trex 450 så sitter kulelagrene fast med rød locktite. Har skjønt at man må varme opp delen for å få ut kulelageret, men må den fortsatt være varm når jeg drar ut lageret?
Og hvilke vei skal jeg dra ut lagrene, det er lagrene i rotorbladholderne jeg skal bytte.
Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.
Å varme deler som er festet med loctite er en god metode hvis du ikke klarer å løsne ved hjelp av verktøy eller dor. Dette gjelder også for skruer o.l som etter en stund kan være vanskelige å løsne hvis f.eks skruehodet er slitt eller verktøyet du bruker ikke er av beste sort.... Det som skjer er at loctiten "smelter" og dermed mister festeevnen. Det er viktig at delen er varm når du løsner slik at loctiten ikke rekker å stivne igjen. Utfordringen på små helier o.l er at delen som skal varmes ofte sitter litt for nærme andre ting som ikke skal / må varmes. Et lager som er OK og ikke skal skiftes må f.eks ikke varmes for mye ettersom det i værste fall vil tørke ut fettet i lageret. Langt svar på et kort spørsmål, men håper det var til hjelp.
Å varme deler som er festet med loctite er en god metode hvis du ikke klarer å løsne ved hjelp av verktøy eller dor. Dette gjelder også for skruer o.l som etter en stund kan være vanskelige å løsne hvis f.eks skruehodet er slitt eller verktøyet du bruker ikke er av beste sort.... Det som skjer er at loctiten "smelter" og dermed mister festeevnen. Det er viktig at delen er varm når du løsner slik at loctiten ikke rekker å stivne igjen. Utfordringen på små helier o.l er at delen som skal varmes ofte sitter litt for nærme andre ting som ikke skal / må varmes. Et lager som er OK og ikke skal skiftes må f.eks ikke varmes for mye ettersom det i værste fall vil tørke ut fettet i lageret. Langt svar på et kort spørsmål, men håper det var til hjelp.
Du svarte på akkurat det jeg lurte på. Takk skal du ha
Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.
I trex 450 så sitter kulelagrene fast med rød locktite. Har skjønt at man må varme opp delen for å få ut kulelageret, men må den fortsatt være varm når jeg drar ut lageret?
Og hvilke vei skal jeg dra ut lagrene, det er lagrene i rotorbladholderne jeg skal bytte.
Skal virkelig kulelager i rotorbladholder festes med locktite? Der står ingenting om dette i manualen og loctite på disse delte kulelagerene vil etter mitt skjønn ødelegge virkningen?? Det som står i manualen er at skruen som holder rotorholder på plass skal festes med locktite. Tar jeg feil?
"KOSEKROK"
T-Rex 450se v2 hs-65mg gy401 m/9650
Cessna 177 Cardinal on float
Honey Bee King 2 Belt,- til skrekk og avdvarsel for alle nybegynnere.
Skal virkelig kulelager i rotorbladholder festes med locktite? Der står ingenting om dette i manualen og loctite på disse delte kulelagerene vil etter mitt skjønn ødelegge virkningen?? Det som står i manualen er at skruen som holder rotorholder på plass skal festes med locktite. Tar jeg feil?
Du har helt rett i at skruene i spindelen skal festes med locktite. I noen metallbladholdere trenger man locktite for at lagerene skal sitte fast. Bare et lite tips, legg på et tynt lag med locktite når du setter inn de nye lagerene, en Q-tip er fin å bruke Kommer det locktite inn i lageret blir det hakkete og må byttes.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment