Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nervøse servoer??!?! Gyro spørsmål m.m

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Etter at Hitec kjøpte Multiplex, har de avgjort forbedra kvaliteten.
    Begrensa rekkevidde på Feather-mottaker og svake drev i HS-50, er det eneste jeg ikke har likt.
    'Airspeed, altitude and brains. Two of these three are always necessary to complete a safe flight'.

    Ørjan Rapp

    Comment


    • #32
      Jeg synest at dere flygutter bør finne et annet sted på forumet til å skryte av hitec elektronikken deres. I et helikopter er det helt andre forhold med tanke på støy, vibrasjoner og mekanisk belastning på servoer.
      Jeg har selv meget dårlige erfaringer med hitec sitt utstyr og meget gode erfaringer med utstyr fra JR og futaba, og jeg har etterhvert så mange timer flytrening at jeg kan si 100% sikkert at dette ikke er tilfeldig.
      Jeg mener at hitec produkter burde vært forbudt ombord i helikoptre som er store nok til å kunne skade noen, og jeg vet at mange deler den meningen med meg.

      Comment


      • #33
        Chaos:Nå synes jeg DU kan finne et annet sted å bestemme hva som skal diskuteres her.Hitec er faktisk et produkt som er i salg rundt omkring og da er det fritt fram for folk å kjøpe dette og også synes positive ting om produktet.Har selv en drøss med folk som flyr både 30 og 60 size heli og INGEN har til dags dato klaga på hitec.Inkludert meg selv!!!
        Dette er et diskusjonsforum...eller??.Å da må vel folk som har positive erfaringer med ting få komme med sine meninger også.
        Align T-Rex 700
        Align T-Rex 250
        Hangar 9 Sundowner
        Hangar 9 Spitfire mkII,Saito FA100
        Dynam Extra 330
        Vmar Easy 3d,TT pro 46
        ARC Cessna Cardinal
        Hacker Arrow 3d (ikke ferdigbygd)
        CMPro Giles 202 140size,Roto 35vi
        GreatPlanes P40 Warhawk (os25LA)


        ǝʌısuǝdxǝ sı dn puɐ dn sı uʍop ''''pǝʇɹǝʌuı puɐ ʍo1 buıʎ1ɟ uǝɥʍ

        Comment


        • #34
          Nå er det ikke rett å si at "Hitec har kjøpt Multiplex"... Eierne av Hitec har overtatt eierskapet av Multiplex! Merkelig egentlig siden Hitec og Multiplex representerer hver sin ytter-ende på kvalitetsskalaen... Hitec er røkla og Multiplex er det beste. Kort sagt.

          Enkelte store konserner lever av å produsere en masse "billigsaker" som selger i enorme mengder (2-kanaler for bil f.eks) og lager en liten linje med litt bedre utstyr til promotion og den lille andelen som kjøper og forventer å få noe skikkelig. Det betyr at et konsern som er diiiigert langt fra trenger å levere godsakene. Skoleeksemplene er nettopp Hitec og Multiplex. Multiplex er et lite tidligere familiedrevet konsern der eierne har trukket seg ut, men filosofien var grei: lage skikkelige saker for et lite marked som vet å sette pris på kvalitet. Koster litt mer, men for dem som har brukt (gjentar: BRUKT!!!) sakene, ikke bare hørt om dem vet vi å sette pris på det spesielt med hensyn til sikkerhet!!!

          Ja, klart man kanskje er 2-3 stykker et sted som har brukt Hitec ei stund uten at det har gått ad undas. Skulle bare mangle, noe av den møkka dem lager må jo virke for at dem skal kunne lure flere til å kjøpe sakene. Men: for dem av oss som har fløyet flere 10-år og som både har brukt ymse merker og omgåes mange folk som flyr mye er det merkelig at det er ett (gjentar: ETT!!!) merke som går igjen på lista over elektronikk som svikter: HITEC... kan det skyldes at sakene er så bra?? Sikkert...

          Verden er ikke sort-hvit, og jeg tror dessverre at vi i framtiden vil få se mer og mer utstyr med kortere levetid og dårligere kvalitet. Spesielt siden økonomene får så mye makt og kravet til kjapp og enkel fortjeneste øker. Som forbrukere har vi egentlig en del makt, men for mange er utsalgsprisen viktigere enn kvaliteten! Dermed vil det middelmådige bli "godt nok" for å selge. Jeg mener dette ene og alene over tid skyldes de konsumentene (f.eks modellflygere) som prioriterer å spare en tusen-lapp på radiokjøpet framfor å prioritere kvaliteten. Dermed får vi det vi "fortjener/aksepterer".....

          I tillegg til det jeg har sett av radiosvikt/crash på grunn av Hitec og snakket jeg har hørt (andres erfaringer) har jeg selvsagt selv falt for fristelsen og kjøpt mottakere og servoer fra selvsamme produsent. Helt konkret: av 15 servoer jeg har kjøpt fra nettopp Hitec har nå 4 sviktet... av dem er 4 ikke tatt i bruk ennå.. Så langt har ikke noen av mine mange MPX, JR, Futaba eller Graupner-servoer sviktet. Kan dette skyldes den gode kvaliteten på Hitec?? Sannsynligvis....

          For å uttale seg om et merkes fortreffelighet syntes jeg man bør skilte med følgende:
          - lang erfaring med omtalte OG andre merker!
          - stor kontaktflate som favner manges erfaringer!
          - kvalitets- og sikkerhets-BEVISSTHET!!
          - en anelse innsikt i elektronikk og standarder....
          - gangsyn

          Jeg har heldigvis nettopp fått handlet meg ny sender fra en kvalitetsleverandør mens jeg enda kan stole på at det er skikkelige saker som leveres. Men jeg kunne kjøpt meg et halvt dusin røkkel-sendere for samme prisen...

          Jess: dette er et diskusjonsforum! Og dette var et innlegg fra en som har fløyet siden... ca. 1976... og aldri vil si noe godt om Hitec noen gang. Men ja: jeg bruker Hitec også, har jo bomkjøpt av skjiten.
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #35
            OOPS! Tråkka noen stolte hitec eiere på tærne nå.
            Jeg synest hvertfall at det å snakke varmt om et produkt som folk flest anser som dritt er å villede folk som søker råd på dette forum.
            Uansett er det jo umulig å komme med kritikk av noen som helst produkter på slike forum som dette uten at det dukker opp en eller annen luring med et eksempel på at hans produkt har virket bra.

            For fire år siden(da jeg var ung og dum )kjøpte jeg fire hitec servoer til bruk i fly og tre til helikopter(dyre). To av flyservoene gikk amok i det jeg startet motoren. En heliservo døde på første turen, og pitchservoen ble svakere og svakere for hver tur til det tilslutt ikke gikk an å ta av. Altså fire av syv servoer ryker første dagen.
            Jeg har i hvertfall kjøpt mitt siste hitec produkt og er glad for at jeg slipper å stå i nærheten når du og kompisene dine er ute å flyr.

            Comment


            • #36
              Ikke alle har råd til å kjøpe radio til 5000. Eclipe 7 er den eneste radioen jeg kommer til å få råd til hvis jeg skal oppgradere min gamle trofaste Prism 7. Hvis noen har bedre forslag til samme prisnivå så er jeg takknemlig for det. Har siklet etter JR 3810 men den er vanskelig å få tak i og selv brukt koster den litt i meste laget.

              Det er heller ikke bare Hitec som har hatt problemprodukter.

              Comment


              • #37
                Mitt forrige inlegg var ment som svar til larscato, men joo klarte å skrive et klokt inlegg med jeg holdt på .

                Comment


                • #38
                  Hvis folk har gode erfaringer med et merke er det vel opp til dem å ha det da!???De burde vertfall ikke bli bedt om å ta med seg meningene et annet sted.Jeg blir mildt sagt forbanna over at noen skal kunne finne seg i å bruke hvilken som helst kjeftbruk pga di har mer erfaring en andre.Ytringsfrihet er vel en av de tingene som det er fint at man har på et slikt forum,men da bør et vist nivå av vennlighet og modenhet vises.Selv om man er kjempeflink til å skrive lange innlegg,med mange gode kommentarer om hvor lite andre har peiling, og at de derfor ikke bør snakke høyt om sine erfaringer,hører simpelten ikke hjemme på et slikt foum.
                  Align T-Rex 700
                  Align T-Rex 250
                  Hangar 9 Sundowner
                  Hangar 9 Spitfire mkII,Saito FA100
                  Dynam Extra 330
                  Vmar Easy 3d,TT pro 46
                  ARC Cessna Cardinal
                  Hacker Arrow 3d (ikke ferdigbygd)
                  CMPro Giles 202 140size,Roto 35vi
                  GreatPlanes P40 Warhawk (os25LA)


                  ǝʌısuǝdxǝ sı dn puɐ dn sı uʍop ''''pǝʇɹǝʌuı puɐ ʍo1 buıʎ1ɟ uǝɥʍ

                  Comment


                  • #39
                    Hei.
                    Jeg flyr med JR PCM10X Og Hitec Flash 5.Ligger i vær sin ende av pris.Men ligger de i vær sin ende av kvalitet.???.
                    Og en ting til begge virker til det de skal HMMM.
                    Vennlig hilsen
                    Roy.

                    2,Biler.
                    1,Leilighet.
                    masse øl i kjøleskapet.
                    + diverse innbo.

                    Comment


                    • #40
                      Jeg likte særdeles godt argumentet larscato kommer med: det bekrefter nemlig alt jeg sa og stadig har sagt: "Hvis noen har gode erfaringer med ETT merke". Ja, og hvordan kan man måle det opp mot mengden av andre merker og mengden av brukere? Som jeg sa kan man oppleve at et merke fungerer OK en kort tid hvis man ikke har mye erfaring og mengder av andres erfaringer å sammenligne mot? Da blir selv det billigste på markedet godt nok, og det er nettopp det jeg ville fram til: Man kan forsvare røkla når man ikke vet bedre Og ja: jeg forbanner det dårlige nettopp pga. at jeg sannsynligvis har både mer erfaring, lengre fartstid og hører ganske så mye fra ganske så mange. Nettopp derfor bør du, og andre ta seg ekstra god tid med å lese mitt forrige innlegg litt lenger opp.
                      På et diskusjonsforum er det litt viktig at ALLE sidene kommer fram, og ettersom det ryr inn påstander om det motsatte må nødvendigvis jeg komme med mine erfaringer som i svært stor grad taler MOT Hitec i forhold til det meste annet som er å få kjøpt. Nettopp på grunn av egne og mange andres dårlige erfaringer med nettopp dette merket. Ellers er ikke dette noe diskusjonsforum.

                      Hvis du syntes JEG bruker kjeft tror jeg du bør finne deg et annet sted å være, jeg vil kalle det å være JÆVLIG hårsår hvis du ikke liker andres meninger...... Beklager bannskapen, men jeg er nordfra

                      larscato sa dessuten: Jeg blir mildt sagt forbanna over at noen skal kunne finne seg i å bruke hvilken som helst kjeftbruk pga di har mer erfaring en andre... Jeg kan ikke se at jeg "bruker hvilken som helst kjeft", men derimot er jeg lut lei av at folk forsvarer ting på sviktende (erfarings)-grunnlag. Nettopp derfor (gjentar: nettopp derfor) MÅ jeg bare si at man må ha både erfaring og gangsyn og kontaktflate for å forsvare/fordømme ting så kraftig som jeg f.eks gjør her. Siden dette tross alt er et ÅPENT forum der både nybegynnere og erfarne skal dele (nettopp!) erfaringer.
                      Ellers er det opp til deg om du er tøff nok til å fortsette å bidra her (du er selvsagt svært velkommen, så vi får diskutert så det fyker bust ) eller om du vil trekke deg tilbake til ditt lønnkammer, slikke dine sår, knuge din Lowtec-radio til ditt bryst mens du sakte gråter deg i søvn og har mareritt om en Hitec-fri verden...

                      Jeg syntes selv jeg er både vennlig og moden, skal ikke engang banke deg om vi møtes på NNM på Sortland i år Eller kanskje....?

                      Ikke er jeg flink til å skrive heller, misunner folk som kan la fingrene flyte over tastaturet og frambringe fengslende historier ( se f.eks: (MFN) ModellflyNytt.no der MicroMac gir oss et bidrag som får neglespretten fram selv i 20 plussgrader!!, Forumets beste så langt?? )

                      larscato: Hvis folk har gode erfaringer med et merke er det vel opp til dem å ha det da!??? Nei, jeg ber deg ikke ta med meningene dine et annet sted, bare husk at også andre (deriblant meg) må få lov til å komme med vårt.
                      Og et siste spørsmål i kveld: Har du noen gang hørt (her eller andre steder) at mange har advart mot JR eller Multiplex....? Svar utbedes snarest.
                      Med vennlig hilsen
                      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                      Comment


                      • #41
                        Hei Joo! Mener ikke å "sammenligne" Multiplex og Hitec.
                        Men, for meg virker det som om det har skjedd en viss teknologioverføring fra Multiplex til Hitec etter 2003.
                        Om Hitec er godt nok for heli vet jeg ingen ting om, men "godt nok" er faktisk et argument for de med noe begrenset budsjett.
                        (Tåler mere kjeft jeg )
                        'Airspeed, altitude and brains. Two of these three are always necessary to complete a safe flight'.

                        Ørjan Rapp

                        Comment


                        • #42
                          Ellers er det opp til deg om du er tøff nok til å fortsette å bidra her (du er selvsagt svært velkommen, så vi får diskutert så det fyker bust ) eller om du vil trekke deg tilbake til ditt lønnkammer, slikke dine sår, knuge din Lowtec-radio til ditt bryst mens du sakte gråter deg i søvn og har mareritt om en Hitec-fri verden...

                          Jeg syntes selv jeg er både vennlig og moden, skal ikke engang banke deg om vi møtes på NNM på Sortland i år Eller kanskje....?
                          Vel vel.Jeg føler vel kansje at jeg ikke har mer å bidra med i denne diskusjonen.Vi treffes sikkert på NNM`n ja.Menne jeg har en drøss med Hitec i Raptoren så ta med hjelm
                          Align T-Rex 700
                          Align T-Rex 250
                          Hangar 9 Sundowner
                          Hangar 9 Spitfire mkII,Saito FA100
                          Dynam Extra 330
                          Vmar Easy 3d,TT pro 46
                          ARC Cessna Cardinal
                          Hacker Arrow 3d (ikke ferdigbygd)
                          CMPro Giles 202 140size,Roto 35vi
                          GreatPlanes P40 Warhawk (os25LA)


                          ǝʌısuǝdxǝ sı dn puɐ dn sı uʍop ''''pǝʇɹǝʌuı puɐ ʍo1 buıʎ1ɟ uǝɥʍ

                          Comment


                          • #43
                            Stall: Godt argument, "Godt nok" er ikke så dumt argument. Jeg er både litt "gadget-freak" og dessuten særdeles ømfindtlig overfor avvik. Kanskje det har med jobben min å gjøre der nestbest er uaktuelt? Samt at jeg er villig til å betale for "det beste"...? Min nyeste sender kosta tross alt 8.600, uten noe mer enn senderen.. (Nei det var ikke en Flassssh) Og ja... jeg ville ta det ille opp om du sammenligna Hitec og MPX... Grrrrr

                            Legg dessuten merke til det VM sa lengre opp: han holder seg unna 300-serien av servoer fra Hitec, og det stemmer med det seriøse leverandører sier om å unngå disse i fly siden dem er for "spede". (Garantert: selvsagt er det noen der ute som har fløyet med disse servoene uten at det har gått gæernt hittil.....)

                            larscato: Raptoren jeg solgte for et par måneder sida gikk i bakken på fredagen pga servosvikt... var faktisk en JR-servo på ail som gav seg. Har ikke hørt med eieren etter crashet om han vet hvorfor....

                            Skal ikle meg både ryggskinne, skinndress, hjelm og spesielt hørselvern når du skal løfte den skramlende, ustabile og unyttige plastdingsen din fra bakken Du vet vel at helikoptre ikke følger aerodynamikkens lover men pisker lufta rundt seg til døde, og flyr bare siden dem er så stygge at jorda støter dem fra seg??????
                            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                            Comment


                            • #44
                              Dessuten bør jeg vel ta en tur til doktoren og høre om jeg egentlig skulle bråslutte med de A-preparatene etc jeg har brukt... er litt hyperaktiv
                              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                              Comment


                              • #45
                                Vi burde vel kansje begge iallefall kutte litt ned på medisineringen
                                Align T-Rex 700
                                Align T-Rex 250
                                Hangar 9 Sundowner
                                Hangar 9 Spitfire mkII,Saito FA100
                                Dynam Extra 330
                                Vmar Easy 3d,TT pro 46
                                ARC Cessna Cardinal
                                Hacker Arrow 3d (ikke ferdigbygd)
                                CMPro Giles 202 140size,Roto 35vi
                                GreatPlanes P40 Warhawk (os25LA)


                                ǝʌısuǝdxǝ sı dn puɐ dn sı uʍop ''''pǝʇɹǝʌuı puɐ ʍo1 buıʎ1ɟ uǝɥʍ

                                Comment

                                Working...
                                X