Unconfigured Ad

Collapse

sliter med vibrasjoner i trex 600n

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kjella
    • Feb 2007
    • 1030

sliter med vibrasjoner i trex 600n

sliter forsatt med små vibrasjoner i heliet,slik at skruen til halesupporten skrur seg ut ,halen funker fint den ,merker ikke noe til det når jeg flyr ,med unntak at da jeg landet heliet så jeg at den ene skruen var borte fra halestøtten,jeg har nettopp byttet fra reim til torquetube,for jeg tenke det skulle hjelpe,heliet oppførte seg bedre anngående halen ,kaskje jeg ikke skal bry meg om det sliden jeg ikke merker noe på halen eller noe ,når jeg flyr???må kanskje bare bruke rød locktit på halestøtteskruene???istedenfor blå?
    Last edited by kjella; 01-12-08, 20:17.
    TREX 700N FBL beast X,reactor x,
    TREX 700N FBL beast X ,reactor x
    TREX 600N FBL 3G align.
    jr11x:--))

http://sokndal-modellfly.com/
  • audifrik
    • Mar 2008
    • 497

prøv med locktite og se om det holder da..
    Lower, Lower, oops.
    Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

Comment

• perpyro
      • Aug 2008
      • 488

Løsner blå loctite?
      Da har du et seriøst problem med vibrasjoner som må løses før du flyr videre.
      Vibrasjonsjakt er gøy!
      Trex 450 blandingsrase 4S
      Logo 500
      Blade mCPX

Comment

• kjella
        • Feb 2007
        • 1030

Originally posted by perpyro
        Løsner blå loctite?
        Da har du et seriøst problem med vibrasjoner som må løses før du flyr videre.
        Vibrasjonsjakt er gøy!
        nei vibrasjonsjakt er ikke gøy!!!!!! når en aldri finner ut av det????
        TREX 600N FBL 3G align.

Comment

• walker76
          • Nov 2005
          • 472

Er på vibrasjonsjakt på min 600n også.
          Eg har halvert vibrasjonene på halen min med 50%. Eg monterte ny tailrotor aksling og avbalanserte heile halerotor mekanismen med bladene montert. Har og modifisert bladholderene slik at dei er heilt uten slark. Neste steg eg vil prøva meg på no er å avbalansera heile vifte assyen. Må jo snart finna ut av detta
          Blei lei av at desse støttestagene te halen enten knakk eller skruene datt ut, så eg monterte på stag frå Raptor50 og snørte skruene hardt.
          Mvh:
          Johnny.Ystanes. Ullensvang Herad
          www.folgefonnrc.ning.com

MA X-Cell Fury Extreme 90
          Raptor 90 3D
          Raptor 50 Titan SE
          T-Rex500GF
          T-Rex450SE V1
          JR Pcm9XII m/2.4Ghz modul

Comment

• kjella
            • Feb 2007
            • 1030

ja jeg har også satt på metallholdere på halen uten slark i lageren+jeg har balansert vifta også,må kanskje balanserer halerotoren,kanskje det hjelper??
            TREX 600N FBL 3G align.

Comment

• kjella
              • Feb 2007
              • 1030

var ute å fløy i dag vidrasjoner er der ennå serlig når jeg spoler opp ned kommer vibrasjoner fram,har satt på raptor sine tailsupport med plastfester+ blå loctite så disse løsnet ikke i dag etter litt hard flyging,merker i grunnen ikke noe til det når jeg flyr men når jeg står stille i hover kan jeg merke at halen kan slå litt forsiktig av og til,når jeg har satt heliet på bakken og slått av motoren,kan jeg høre mens rotoren sviver en litt sånn klirrelyd fra halebommen litt tannhjul lyd som skrangler skal det være sånn med T tube i halen,er ikke sånn lyd i 700,tenkt kanskje at det kan være i selve halebommen at problemet ligger,har brukt finless sin metode for å montere T tube ????kanskje bare å gi pokkeren å fly slik men synes det høres litt skummelt ut med den lyden fra hlen når jeg har slått av motoren og rotorbladene holder på å stoppe
              Last edited by kjella; 07-12-08, 19:59.
              TREX 600N FBL 3G align.

Comment

• JR DUDE
                • Jul 2007
                • 285

Originally posted by kjella
                var ute å fløy i dag vidrasjoner er der ennå serlig når jeg spoler opp ned kommer vibrasjoner fram,har satt på raptor sine tailsupport med plastfester+ blå loctite så disse løsnet ikke i dag etter litt hard flyging,merker i grunnen ikke noe til det når jeg flyr men når jeg står stille i hover kan jeg merke at halen kan slå litt forsiktig av og til,når jeg har satt heliet på bakken og slått av motoren,kan jeg høre mens rotoren sviver en litt sånn klirrelyd fra halebommen litt tannhjul lyd som skrangler skal det være sånn med T tube i halen,er ikke sånn lyd i 700,tenkt kanskje at det kan være i selve halebommen at problemet ligger,har brukt finless sin metode for å montere T tube ????kanskje bare å gi pokkeren å fly slik men synes det høres litt skummelt ut med den lyden fra hlen når jeg har slått av motoren og rotorbladene holder på å stoppe
                Hei hei. Dette har du sikkert sjekket,men av erfaring fra min så oppførte den akkurat lik som din. Jeg justerte ned utslag på halen og gear bryteren. Min er helt normal nå. Før gikk den og slo til sidene, og noen ganger slo den hardere mot venstre
                Takk for deeeeeee

Mvh Pål Jonny

Comment

Working...