sliter forsatt med små vibrasjoner i heliet,slik at skruen til halesupporten skrur seg ut ,halen funker fint den ,merker ikke noe til det når jeg flyr ,med unntak at da jeg landet heliet så jeg at den ene skruen var borte fra halestøtten,jeg har nettopp byttet fra reim til torquetube,for jeg tenke det skulle hjelpe,heliet oppførte seg bedre anngående halen ,kaskje jeg ikke skal bry meg om det sliden jeg ikke merker noe på halen eller noe ,når jeg flyr???må kanskje bare bruke rød locktit på halestøtteskruene???istedenfor blå?
Unconfigured Ad
Collapse
sliter med vibrasjoner i trex 600n
Collapse
X
-
TREX 700N FBL beast X,reactor x,
TREX 700N FBL beast X ,reactor x
TREX 600N FBL 3G align.
jr11x:--))
http://sokndal-modellfly.com/Comment
-
Er på vibrasjonsjakt på min 600n også.
Eg har halvert vibrasjonene på halen min med 50%. Eg monterte ny tailrotor aksling og avbalanserte heile halerotor mekanismen med bladene montert. Har og modifisert bladholderene slik at dei er heilt uten slark. Neste steg eg vil prøva meg på no er å avbalansera heile vifte assyen. Må jo snart finna ut av detta
Blei lei av at desse støttestagene te halen enten knakk eller skruene datt ut, så eg monterte på stag frå Raptor50 og snørte skruene hardt.Mvh:
Johnny.Ystanes. Ullensvang Herad
www.folgefonnrc.ning.com
MA X-Cell Fury Extreme 90
Raptor 90 3D
Raptor 50 Titan SE
T-Rex500GF
T-Rex450SE V1
JR Pcm9XII m/2.4Ghz modulComment
-
ja jeg har også satt på metallholdere på halen uten slark i lageren+jeg har balansert vifta også,må kanskje balanserer halerotoren,kanskje det hjelper??TREX 700N FBL beast X,reactor x,
TREX 600N FBL 3G align.
-
var ute å fløy i dag vidrasjoner er der ennå serlig når jeg spoler opp ned kommer vibrasjoner fram,har satt på raptor sine tailsupport med plastfester+ blå loctite så disse løsnet ikke i dag etter litt hard flyging,merker i grunnen ikke noe til det når jeg flyr men når jeg står stille i hover kan jeg merke at halen kan slå litt forsiktig av og til,når jeg har satt heliet på bakken og slått av motoren,kan jeg høre mens rotoren sviver en litt sånn klirrelyd fra halebommen litt tannhjul lyd som skrangler skal det være sånn med T tube i halen,er ikke sånn lyd i 700,tenkt kanskje at det kan være i selve halebommen at problemet ligger,har brukt finless sin metode for å montere T tube ????kanskje bare å gi pokkeren å fly slik men synes det høres litt skummelt ut med den lyden fra hlen når jeg har slått av motoren og rotorbladene holder på å stoppeLast edited by kjella; 07-12-08, 19:59.TREX 700N FBL beast X,reactor x,
TREX 600N FBL 3G align.
-
var ute å fløy i dag vidrasjoner er der ennå serlig når jeg spoler opp ned kommer vibrasjoner fram,har satt på raptor sine tailsupport med plastfester+ blå loctite så disse løsnet ikke i dag etter litt hard flyging,merker i grunnen ikke noe til det når jeg flyr men når jeg står stille i hover kan jeg merke at halen kan slå litt forsiktig av og til,når jeg har satt heliet på bakken og slått av motoren,kan jeg høre mens rotoren sviver en litt sånn klirrelyd fra halebommen litt tannhjul lyd som skrangler skal det være sånn med T tube i halen,er ikke sånn lyd i 700,tenkt kanskje at det kan være i selve halebommen at problemet ligger,har brukt finless sin metode for å montere T tube ????kanskje bare å gi pokkeren å fly slik men synes det høres litt skummelt ut med den lyden fra hlen når jeg har slått av motoren og rotorbladene holder på å stoppeTakk for deeeeeee
Mvh Pål JonnyComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment