Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nestenulykke på Snorre B plattform (ENQR), 61°31’12’’N

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nestenulykke på Snorre B plattform (ENQR), 61°31’12’’N

    Detaljert rapport på

    Runtime Error

    nixxon

  • #2
    Dette var faktisk veldig nyttig informasjon. Her som jeg jobber så har vi flere takeoff og landinger i uka. Og selv om det er mindre helikopter de bruker her i Angola, så er det samme problemstillingen.
    Vi hadde en takoff i forrige uke hvor piloten snudde heilkopteret mens den hovret over dekker, som medførte at halen kom rett mot brua/styrhuset på skipet. Men han holdt seg hele tiden innenfor den gule ringen, så det var aldri noen fare. Jeg er ikke lenger HLO, men har flere 100 landinger/takeoff som HLO. Jeg, som kaptein, er alltid på brua når vi har helikopter operasjoner. Men jeg skal ta med denne rapporten under briefingen for morgendagens helikopter, så HLO er oppmerksom på denne faren. Det er ikke sikkert at han tenker over det..

    Legger også ved ett bilde av "vårt" helikopter
    Attached Files
    Thomas Molnes
    Ålesund og Omegn Modellflyklubb

    Comment


    • #3
      Sender en hilsen over til Geco Bluefin. fra Western Neptune dere må ikke rote til så dere ikke kommer hjem til jul.. Vi drar på Torsdagen
      Last edited by Repsol; 13-12-08, 18:01. Reason: skrive leif
      DX7
      T-Rex 500 - Torque Tube, HS-5245MG, BLS 251, Spartan DS760 Gyro
      T-rex 450V2 HS65MG, GY401, S9257
      T-rex 250...
      King2 til skrekk og advarsel. Snart haglemat....

      Comment


      • #4
        Originally posted by Repsol View Post
        Sender en hilsen over til Geco Bluebird. fra Western Neptune dere må ikke rote til så dere ikke kommer hjem til jul.. Vi drar på Torsdagen

        Vi hilser tilbake
        Thomas Molnes
        Ålesund og Omegn Modellflyklubb

        Comment

        Working...
        X