Announcement

Collapse
No announcement yet.

Raptor e620 oppsett?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Raptor e620 oppsett?

    Er forholdsvis fersk, men har kommet så langt at jeg hovrer og flyr noen runder fram og tilbake med Blade 400 3d, og tt minititan. Altså ingenting som ligner på 3d flyging.
    Men tok nå skrittet videre til å kjøpe en raptor e620 med 10s oppsett og 601 gyro.
    Skal fortsette å bruke spectrum dx6i sender.

    Noen som har tips for å få denne maskinen mest mulig rolig og stabil i starten??
    f.eks trottel og pitch kurver?
    evntuelt andre justeringer som kan være gunsting i mitt tillfelle?
    Hyperion Helios F3A - Hyperion Extra 260 40e 3d - Multplex Acromaster - Multiplex Skycat - E-flite Cap232 - E-flite minifuntana - Gambler 40 - + div df

    Raptor E620 se - Raptor E550 - Minititan e325se - Minititan e325 ec-135 -
    Outrage G5 - SJM 180
    Blade 400 3d - Blade cx

    JR DSX9
    Spectrum dx6i

  • #2
    Tror ikke det er så mange her på berget som flyr dette heliet, så tror nok kanskje du vil finne bedre info og tips på Helifreak.com - Fun, Learning, Friendship and Mutual Respect om du ikke allerede har vært inne å kikket rundt der..
    - Håvard Glad Andreassen
    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

    Comment


    • #3
      Jeg har en. E550 nå ombygd til E620.
      Sørg først for at du bruker en piniong som gir et max. turtall på ca 2000 på rotoren.
      Regulatoren liker best og gå opp i mot 100% pådrag.
      Du må sørge for at du har en form for "soft-start" Det er mye krefter i sving og en "riv-start" kan være ødeleggende(har jeg erfart). Pass på at bladene er forholdsvis hart tilskrudd.
      Jeg ville som utgangspunkt laget throttelkurver:
      Normal: 0-70-80-90-100, Idle-up: 95-90-85-90-95
      Først setter du opp pitch slik at du får +/- ca 10 grader.
      Så lager du en kurve, foreslår -3 til +9 blir ca. 35-50-65-85-95.
      Den kan du bruke både i normal og Idle-up. Da vil du hovre på ca 3/4 stikke.
      Kanskje regulatoren din har governorfunksjon også, den kan du bruke i Idle-up for å få konstant turtall.
      Pass på at swash-plata beveger seg riktig og at den holder seg vannrett når du bare bruker pitch.
      Helikopteret vil være mye mer stabilt enn du er vant til. Men det vil også være mer skremmende pga. størrelse og støy. Hold god avstand og vær forsiktig.

      Lykke til.

      Comment


      • #4
        paddlere

        hørte noe om at tyngre paddere kan hjelpe til for å få et roligere helikopter..
        Er dette noen som utgjør stor forskjell? eller er det minimalt for en nybegynner å merke noe til. I mitt tilfelle er det jo en se utgave med grønne paddlere som står på.
        Hyperion Helios F3A - Hyperion Extra 260 40e 3d - Multplex Acromaster - Multiplex Skycat - E-flite Cap232 - E-flite minifuntana - Gambler 40 - + div df

        Raptor E620 se - Raptor E550 - Minititan e325se - Minititan e325 ec-135 -
        Outrage G5 - SJM 180
        Blade 400 3d - Blade cx

        JR DSX9
        Spectrum dx6i

        Comment


        • #5
          Bytt til de sorte eller hvite hvis du har mulighet.
          Har ikke merket så stor forskjell på sorte og hvite, men de grønne er merkbart vassere.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Tony Andre View Post
            hørte noe om at tyngre paddere kan hjelpe til for å få et roligere helikopter..
            Er dette noen som utgjør stor forskjell? eller er det minimalt for en nybegynner å merke noe til. I mitt tilfelle er det jo en se utgave med grønne paddlere som står på.
            Send meg en PM med adressen din så skal du få sorte TT paddler av meg om du vil, jeg har noen liggende som jeg ikke trenger.

            Comment


            • #7
              Jeg vil i utgangspunktet si at du ikke trenger å gjøre noe for å få det mer stabilt, det vil uansett (hvis det er riktig satt opp) være MYE mer stabilt en det du er vant med.
              Hilsen Rune Marcussen

              MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
              T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
              JR DSX9

              Fitjar Modellflyklubb
              ---------------------------------------------------------------------------
              Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

              Comment


              • #8
                Jeg ville byttet til de sorte paddlene, elle ihvertfall de hvite. Raptoren har en tendens til å duppe med nesen med de grønne paddlene om man flyr fort forover, og det kan kansje komme litt brått på for en nybegynner. Litt dumt når man skal ta en lav flyby, spesielt om det er litt motvind
                Mvh
                Bjørn Tore Espevik

                Team Visa...

                Comment


                • #9
                  e620

                  var ute på en liten hovre tur, og merket at noen ganger mistet jeg litt løft når jeg trekker høyre stikke ned. (rygger helikopteret/bremser)
                  Er dette vanlig på en raptor e620?
                  Noen som har hørt om feilen?
                  Nå skal det være sagt at det blåste en god del ute..
                  Hyperion Helios F3A - Hyperion Extra 260 40e 3d - Multplex Acromaster - Multiplex Skycat - E-flite Cap232 - E-flite minifuntana - Gambler 40 - + div df

                  Raptor E620 se - Raptor E550 - Minititan e325se - Minititan e325 ec-135 -
                  Outrage G5 - SJM 180
                  Blade 400 3d - Blade cx

                  JR DSX9
                  Spectrum dx6i

                  Comment


                  • #10
                    Når du står i hover så bruker du kraften kun til å stå rolig i luften, Når du drar høyre stikke ned( rygging) så mister du noe oppdrivt fordi du bruker kraft både oppover og bortover. For å ikke miste løft så må du øke venstre stikke ( trhottle/Pitch). Da vil du ikke miste løft.
                    Raymond Jakobsen
                    Protech zoom 400 samler støv/425 sk360/450,slaktet.
                    Mikado Logo 400se,v-bar
                    Mikado Logo 600se, v-bar, 12c, scorpions.



                    Only electric!!



                    http://s388.photobucket.com/albums/oo325/jakobsen/

                    Comment

                    Working...
                    X