Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valgets kval (esc) trenger tips.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Valgets kval (esc) trenger tips.

    Jeg skal ha motoren som følger med, men esc har jeg tre alternativer, hvem hadde dere valgt?

    readyheli.com - Dette nettstedet er til salgs! - readyheli Ressurser og informasjon

    404 Not Found

    404 Not Found

    to siste alternativer blir litt dyrere, men det gjør ingenting.

    Første esc veier omtrent 15 gram mere, men er litt kraftigere. Dette skal sitte i en Trex 450 SE heli.

    Hva hadde dere gjort?
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

  • #2
    Hei!
    Jeg har ikke så greie på dette, men kan si hva jeg personlig ville valgt for det..?
    Siden jeg selv har kjøpt meg scorpion motoren,2221-8, som er i første linken din, kan jeg varmt anbefale denne. Dette synes jeg er en mye mer kraftfull motor og for meg som bare hovrer og flyr litt rundt så ble også flytiden ca 1min. lenger. ikke skjønner jeg, men den virker mer økonomisk på strømmen hvis du styrer gassen/pitch forsiktig, men også mer uøkonomisk på strømmen hvis du gasser på mye og ofte. kanskje det er slik at den er økonomisk når den går med liten belastning og mer uøkonominsk når den går med stor belastning..noe i den duren..??
    Når det gjelder ESC så bruker jeg de som fulgte med T-rex og Mini Titan, henholdsvis med 35A og 40A ESC, begge med innebygd BEC. Disse virker som holder bra til mitt bruk...i sommer når jeg fikk den nye scorpion motoren så ble ESC(40A) litt varm på de varmeste dagene. Hvis jeg skulle kjøpt meg ny ville jeg ha prøvd den 60A du linker til. Ifølge hva noen andre har anbefalt meg her tidligere i sommer så er 60A overkill for mitt bruk sa dem. De sa også at motoren var overkill...men jeg er glad jeg valgte den for det! he-he, sta ja! Så jeg ville prøvd stor 60A esc også.
    Hvis jeg skal gi deg en anbefaling, så velg motor og esc i linken fra readyheli.
    Skriv hva du velger og hvordan du synes det virker...
    Håper du blir fornøyd!

    Comment


    • #3
      Det står at man skal olje motoren innimellom. Er det klønete å komme til? og hva bruker du?
      Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

      Comment


      • #4
        Jeg ville ikke kjøpt Scorpion ESC, de lager gode motorer, men jeg og mange andre har opplevd at røyken kommer ut av ESC'ene deres i lufta.

        Hvis du vil skifte ut Align sin, så kjøp en Jazz eller Jive, det lønner seg på sikt.
        Hilsen Rune Marcussen

        MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
        T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
        JR DSX9

        Fitjar Modellflyklubb
        ---------------------------------------------------------------------------
        Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

        Comment


        • #5
          olje motor?

          har aldrig tenkt på å olje min motor, men den har vel sikker godt av litt påfyll innimellom den også. Dette er jo børsteløse motorer så eneste bevegelige del som fysisk rører fast del er to eller flere kulelager. Er det ikke slik at stort sett alle kulelager bør smøres med fett og ikke olje? Rett meg gjerne om jeg tar feil. Argumentet mitt for fett er at olje vaskes/renner lett ut igjen og ikke smøre så lenge, mens fett holder seg i lageret og smører. Ulempen med fett er at all drit og møkk fester seg lett i fettet og denne blandingen kan bli rene slipepastaen etterhvert. Derfor bør man ofte se til at fettet/lageret er frie for møkk hvis de er ubeskyttet.
          De stedene jeg oljer etter hver dag jeg har flydd er steder hvor bevegelig del rører fast del og ikke har kulelager. dvs, kula i swashplate, washout base og tail control slider.
          Jeg bruker vanlig hjullagerfett på de fleste av mine kulelager og motorolje til stedene jeg oljer.
          Eneste unntak hos meg er enveislager som jeg har kjøpt spesialfett til.
          Passer også på at jeg ikke flyr så mye i støvete luft for å unngå drit i mekanikken.
          Håper det er noe hjelp i det jeg skriver....
          Last edited by Rogern; 22-12-08, 04:01. Reason: glemte enveislager...

          Comment


          • #6
            Originally posted by Rogern View Post
            har aldrig tenkt på å olje min motor, men den har vel sikker godt av litt påfyll innimellom den også. Dette er jo børsteløse motorer så eneste bevegelige del som fysisk rører fast del er to eller flere kulelager. Er det ikke slik at stort sett alle kulelager bør smøres med fett og ikke olje? Rett meg gjerne om jeg tar feil. Argumentet mitt for fett er at olje vaskes/renner lett ut igjen og ikke smøre så lenge, mens fett holder seg i lageret og smører. Ulempen med fett er at all drit og møkk fester seg lett i fettet og denne blandingen kan bli rene slipepastaen etterhvert. Derfor bør man ofte se til at fettet/lageret er frie for møkk hvis de er ubeskyttet.
            De stedene jeg oljer etter hver dag jeg har flydd er steder hvor bevegelig del rører fast del og ikke har kulelager. dvs, kula i swashplate, washout base og tail control slider.
            Jeg bruker vanlig hjullagerfett på de fleste av mine kulelager og motorolje til stedene jeg oljer.
            Eneste unntak hos meg er enveislager som jeg har kjøpt spesialfett til.
            Passer også på at jeg ikke flyr så mye i støvete luft for å unngå drit i mekanikken.
            Håper det er noe hjelp i det jeg skriver....

            IHT til brukerveiledningen til scorpion motorer så må lagrene i motoren smøres. Noen gjør det etter 5-10 turer og andre er mere slepphendte. Silikon er vissnok det som anbefales.
            Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

            Comment

            Working...
            X