Unconfigured Ad

Collapse

Hjelp med pitch/høyderor på Heli!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • surpass
    • Apr 2007
    • 833

Hjelp med pitch/høyderor på Heli!

Fikk idag en honey bee belt cp carbon edition, og alt er kjempe fint
    Men høyderoret fungerer ikke.. når jeg gir høyderor går bare swashplata opp og ned som om jeg gir pitch. Må stille inn pitchen også, da den blir negativ når jeg gir gass.
    Bal ror fungerer fint, men ikke pitch og høyde.
    Noen som kan hjelpe=? Hadde det vært computer sender hadde det jo vært null problem å fikse, men det er det ikke
  • Badevakt1
    • Jan 2007
    • 79

Nå har ikke jeg Belt CP, men er det ikke brytere på radioen for å reversere servoene? Det høres ut som om en (eller flere) servoer går feil vei. Du må i alle fall sjekke om alle 3 servoene virker og så sørge for at de går riktig vei.

Comment

• surpass
      • Apr 2007
      • 833

Fikk fikset det, og satt det opp med riktige pitch innstillinger nå.
      Det løftet av bakken men var ytterst ustabilt og jeg endte opp med å overkorrigere hele tiden, så det ble så og si umulig å fly. Swash platen ser level ut. Hva må jeg gjøre for å få den mer stabil uten å måtte overkorrigere? For da ender det med smell!
      Har egentlig nesten ikke flydd el heli, kun en trex 600 og en lamav3. Mest har jeg flydd raptor 50 og 90se.

Comment

• perpyro
        • Aug 2008
        • 488

Nå som du har den i lufta men plages av ustabilitet så må du sjekke at alle linkene og mikserarmer i hodet går fritt, har du noe som går tregt vil du måtte jage rundt på heliet.
        Det enkleste å teste med er å sjekke at flybaren går lett fra side til side uten så mye som en anelse treghet.
        Treghet her gjør heliet nesten umulig å fly med unntak av høyt turtall på hodet.
        Trex 450 blandingsrase 4S
        Logo 500
        Blade mCPX

Comment

• surpass
          • Apr 2007
          • 833

Alt ser ut til og gå fritt og enkelt i rotorhodet.
          Noe slark, men ikke mere enn mine andre heli som flyr fint!

Comment

• perpyro
            • Aug 2008
            • 488

Bare for å ha det klart er dette et Honey Bee King II Carbon edition eller et Belt CP Carbon edition?

Årsaken til at jeg spør er at Honey Bee Belt CP Carbon edition ikke er noe helikopter fra E-Sky i hvertfall.
            Fant det heller ikke på google.
            Attached Files
            Last edited by perpyro; 22-12-08, 22:35.
            Logo 500
            Blade mCPX

Comment

• surpass
              • Apr 2007
              • 833

Det er en Belt cp carbon edition. Er det ikke eksy som produserer den? Står jo det på den hehe Syns det er litt rart, for hodet går lett og fint uten motstand men det er jo ûber ustabilt! Var så vidt jeg klarte og hovre den i 1 minutt.
              Er sikkert noe små detaljer, men jeg er ikke ekspert på heli! Nå har jeg gått 100% over til heli, og elektro så gleder meg jo til å få noen fine turer med den

Comment

• Jostein
                • Jan 2008
                • 1161

Skal nevnes at Belt-cp faktisk er ganske bedritent å fly. :P Hvertfall om du er vandt til de stabile store heliene du snakker om.
                Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

Comment

• surpass
                  • Apr 2007
                  • 833

Ja den er nok langt ifra så stabil som de større jeg har flydd mye med, men skal likevel fly greit! Fant forøvrig kilden til problemene tror jeg, og det var hele rotorhodet som er i lilla metall. Har heldigvis ett reserve hode i plast, som det ikke er noen problemer med. Så skal sette det på i morgen og se om det flyr bedre da.

Comment

• perpyro
                    • Aug 2008
                    • 488

Det er Esky som lager Belt CP, de lager derimot ikke "Honey Bee Belt CP Carbon Edition"
                    Honey Bee King II derimo er veldig ustabilt av natur.
                    CP- Belt skal være bedre ettersom det er i samme størreøse som Blade 400 og Trex 450.
                    Nå har jeg kun fløyet Trex 450 så hvor mye mere stabilt et 50. size heli er vet jeg ikke.
                    Men for å få det roligere så han du sette vekter på flybaren og sette på f.eks. Align 325 Carbon blader.
                    De er tunge og stabile men helt ubrukelige til aerobatikk.
                    Om du har satt det opp rett er det nok desværre slik det er ment å være.
                    Til sammenligning så henger ikke Trex 450en heller så mange sekundene i lufta av seg selv før det tilter over en eller annen vei så det må jetes rundt en del.
                    Logo 500
                    Blade mCPX

Comment

• surpass
                      • Apr 2007
                      • 833

Ja det kan nok stemme det du sier der.
                      Jeg vet at absolutt alle helikoptere, også fullsize er ustabile av natur. Og ingen helikoptere vil "henge" der av seg selv, litt av det som gjør heli så gøy
                      Nå har jeg demontert alu hodet, og skrudd det sammen igjen. Men det skal ikke monteres på heliet! har satt på ett Plast hode nå, så har 2 batteripakker på lading så får se hvordan det flyr Men kingII er ikke noe bra altså? Den er jo litt skjønn da

Comment

• torsan
                        • Oct 2008
                        • 30

Jeg har også nettopp oppgradert til alu-hode på mitt belt CP. Jeg er antakeligvis enda mer nybegynner enn deg, men det jeg la merke til med metall varianten kontra plast var at skruene på hodet sitter veeldig løst. Det skal ikke mye til før det er littegrann slark, spesielt de to skruene som holder flybar på plass. Er den en fjerneste anelse løs så går heliet alle veier ;=) Det er nå ihvertfall min erfaring, så lock-tight er nok et must!

Comment

• Mademan
                          • Apr 2007
                          • 1086

Originally posted by torsan
                          Jeg har også nettopp oppgradert til alu-hode på mitt belt CP. Jeg er antakeligvis enda mer nybegynner enn deg, men det jeg la merke til med metall varianten kontra plast var at skruene på hodet sitter veeldig løst. Det skal ikke mye til før det er littegrann slark, spesielt de to skruene som holder flybar på plass. Er den en fjerneste anelse løs så går heliet alle veier ;=) Det er nå ihvertfall min erfaring, så lock-tight er nok et must!
                          Lock tite er et must uansett! Slik som disse heliene rister. Vertfall på Nitro! Men har rista løs mange deler på min 500 i flight og jeg, (når farsan har reparert. vel å merke!)
                          Jeg synes selv ikke Belt CP er så ille, har man flydd en 600 + i noen år, så blir det så klart uvant og vansklig, men kommer seg fort. Og det er et greit heli til den prisen
                          Go Lower! Lower.... To Low!

Comment

Working...