Announcement

Collapse
No announcement yet.

hvordan sjekke cyclic pitch og phasing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hvordan sjekke cyclic pitch og phasing

    holder på å sjekke cyclic pitch,på 700 ,har bygget ann om til flybarless med sk360,men jeg har alt for mye cyclic pitch,når jeg setter bladene langs med halen og tar høyre aileron,har jeg 17 grader pitch hvordan får jeg justert med pitchen til 10grader eller 8?? det samme gjelder elevator,hvordan gjør jeg dette i radioen eller mekanisk og hvordan ??takker for svar
    TREX 700N FBL beast X,reactor x,
    TREX 700N FBL beast X ,reactor x
    TREX 600N FBL 3G align.
    jr11x:--))

    http://sokndal-modellfly.com/

  • #2
    Du setter ned verdiene i swashmixen i radionen for å få ned utslagene på cyklisk og colective pitch.
    Det er i hvertfall slik det foregår når man har flyber i hvertfall.
    Mulig du har noen parameter i kontrolleren for flybarless systemet ditt også.
    Trex 450 blandingsrase 4S
    Logo 500
    Blade mCPX

    Comment


    • #3
      ja er det bare å senke swash mixen,nå har jeg 60 på alle skal jeg ned i 10 cyclic så ender aileron på rundt 40 %
      TREX 700N FBL beast X,reactor x,
      TREX 700N FBL beast X ,reactor x
      TREX 600N FBL 3G align.
      jr11x:--))

      http://sokndal-modellfly.com/

      Comment


      • #4
        Skal du ned 10% så setter du ned aileron, elevator og pitch .
        Setter du ned f.eks. bare aileron så blir rollraten lavere mens flippraten fortsatt like kjapp mens om du skal ha ned cyklisk så setter du ned Aileron og elevator men lar pitch være.
        Nå har du redusert følsomheta på høyre stikke men har fortsatt like mye pitch som før.
        Så om du setter ned alle verdiene med 10% har du ikke redusert med 20 men 10% i roll retning, 10% i elevator retning og 10% i colective pitch.
        Disse verdiene er isolert fra hverandre slik at du ikke får en felles strøyp.
        du kan også gjøre det motsatt og ha høy syklisk respons og lav colective, men det er bare og prøve seg fram.

        Til sammenligning så flyr jeg med Aile 78%, Elev 78% og pitch 100%.
        Altså jeg har full pitch men redusert cyklisk sammenlignet med hva mange andre flyr med.
        Ikke se på verdiene mine men på forholdet mellom den ettersom jeg flyr med DX6i og må såpas opp i verdier for å få utslagene man f.eks. får på 50% med DX7 og futaba radioer.
        Trex 450 blandingsrase 4S
        Logo 500
        Blade mCPX

        Comment


        • #5
          har jeg nok av er oppe i 25 % pitch når jeg har swash mix 60%,så jeg kan nok senke alt en del,elers har jeg bare juster pitch curven slik at jeg har -10+10,det er vell bedre å justere ned swash mixen førts så sette pitch curven??siden jeg har alt for mye pitch med 60% swash mix??
          TREX 700N FBL beast X,reactor x,
          TREX 700N FBL beast X ,reactor x
          TREX 600N FBL 3G align.
          jr11x:--))

          http://sokndal-modellfly.com/

          Comment


          • #6
            dette står i manualen :Try to keep swash mixing values
            below 60%. If you need more motion increase the servo travels instead, for
            ex. to all to 125%. This prevents unwanted interaction at max and min
            collective.
            Ellers så kan det være lurt å lese manualen en gang til, det står nok der alt du trenger å vite
            Mvh
            Bjørn Tore Espevik

            Team Visa...

            Comment


            • #7
              har nå kobla til sk 360 til 700 og gjør slik det står i manualen,har ikke kobla i servoer,på de første stegene.men når jeg plugger i kommer dette opp:WARNING GUI AND FIRMWARE REVISION ARE TOO DIFFERENT.HVA BETYR DETTE?? OG NÅR JEG SKAL SENDE TIL GYROEN FÅR JEG OPP DETTE ERROR SENDING SETUP TO GYRO,GYROEN BLINKER RØDT.MEN NÅR JEG KLIKKER VEKK WARNING FELTET SÅ STÅR DET AT JEG ER TILKOBLA LYSER GRØNT PÅ PC.??
              TREX 700N FBL beast X,reactor x,
              TREX 700N FBL beast X ,reactor x
              TREX 600N FBL 3G align.
              jr11x:--))

              http://sokndal-modellfly.com/

              Comment


              • #8
                Originally posted by kjella View Post
                :WARNING GUI AND FIRMWARE REVISION ARE TOO DIFFERENT.HVA BETYR DETTE?? OG NÅR JEG SKAL SENDE TIL GYROEN FÅR JEG OPP DETTE ERROR SENDING SETUP TO GYRO,GYROEN BLINKER RØDT.MEN NÅR JEG KLIKKER VEKK WARNING FELTET SÅ STÅR DET AT JEG ER TILKOBLA LYSER GRØNT PÅ PC.??
                Er det nødvendig å skrike sånn da???
                Har du oppdatert den med den siste firmwaren?
                Mvh
                Bjørn Tore Espevik

                Team Visa...

                Comment


                • #9
                  he he får ta en titt på det leste det nettopp i manualen,hehe
                  TREX 700N FBL beast X,reactor x,
                  TREX 700N FBL beast X ,reactor x
                  TREX 600N FBL 3G align.
                  jr11x:--))

                  http://sokndal-modellfly.com/

                  Comment

                  Working...
                  X