Unconfigured Ad

Collapse

Målsettinger for 2009....

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • spitmk16
    • Oct 2005
    • 1367

Målsettinger for 2009....

Nytt år er snart for døren og mange har nyttårsforsetter. Innen RC så er det mange som har det på hobbybasis/kosbasis og noen er litt mere seriøse.

Hadde vært gøy å se hva forsjellige forummedlemmer hadde som ambisjoner for 2009.

I og med at nm neppe er min greie i 2009, og neppe i fremtiden, så vil jeg satse på å kunne inverted hovring i 2009. Kommer jeg lenger er det bonus, og klarer jeg det ikke , får jeg prøve i 2010...

Hadde vært gøy å høres andres ambisjoner i 2009
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.
  • GunnarO
    • Oct 2008
    • 89

Hmm... målsettinger for 2009 ja. Inverted hovring og roller er ihvertfall et stort ønske å få til.

Teorien sitter sånn passe på simulator, men det er litt igjen for å overføre det til praksis.
    GunnarO
    ----------------------
    WhirlwindFighterProject.org
    sigpic

Comment

• perpyro
      • Aug 2008
      • 488

Å lære seg invertert i løpet av 2009 hadde vært digg, tok min aller første flipp i dag så har på følelsen at det ikke er en umulighet etterhvert.

Har også et håp om å kjøpe meg en Trex 600E i løpet av året.
      Håper bankkontoen er like innstilt på det som jeg.
      Trex 450 blandingsrase 4S
      Logo 500
      Blade mCPX

Comment

• johanngj
        • Nov 2007
        • 533

Blir veldig fonøyd om jeg tør å gjøre en funnel med Raptoren, og en rolling harrier med CAP'en. Generelt er målsetningen å fly mere, og bygge mindre. Har opparbeidet en fin liten hangar i løpet de to årene jeg har fløyet, så nå blir målet å fly med med alle modellene fra sjøfly til Raptor.

Så det spørs om ikke jeg bør spandere på meg en radiowarm! Kalde fingre gir fort havari....
        Med vennlig hilsen
        Johannes Gjessing GMFK
        || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

Comment

• audifrik
          • Mar 2008
          • 497

mine målsetninger er å få til inverted hovring, (testet ett par ganger og gått bra hittil det lille jeg har turt), lære litt mer akroflygning med raptoren når den er helt ferdig, og lære litt mer 3d flygning med akromastern min. har også som mål og få ferdig 2 meter bensinfly før sommern (har motor liggende allerede).
          skal også prøve og få testet en turbinjet i sommer, og se om jeg blir bitt av basillen på det også.
          (det ene lille elektrofly jeg skulle ha ble dyrt gitt..)
          Lower, Lower, oops.
          Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

Comment

• Lille_Thomas
            • Sep 2008
            • 364

Målet for 2009 blir å komme meg opp på flest mulig fjelltopper å fly hang flyging å så vil jeg også lære meg å fly DS. Prøve å møte opp på ett par IMAC konkuranser å noen F3F å gjerne F3B og F3J hvis jeg får meg skikkelig vinsj. ett annet mål er å få flere medlemmer inn på seilflyging her i ålesunds området å gjerne med på litt flere konkuranser også
            Thomas Rongve

Comment

• KTL!
              • Sep 2003
              • 295

Det første målet mitt må bli og fly mer..jeg har flydd ca 15 min på 3-4 måneder nå og det er litt for dårlig

etter det så er det 2 øvelser jeg vil få til og det er piro loop(begynner og sitte på simmen
              og serpent

Comment

• nettulven
                • Feb 2007
                • 495

opp ned??

til dere som skal fly opp ned, og hovre invert.. Hvorfor ikke lære å fly skala, fly som et helikopter skal gjøre? Det er det jeg skal lære i 2009. Fly skala, som ett helikopter skal gjøre
                Thomas Molnes
                Ålesund og Omegn Modellflyklubb

Comment

• perpyro
                  • Aug 2008
                  • 488

Å fly skala kan da ikke være så vanskelig?
                  Man monterer på flybarvekter og tunge lange rotorblar for deretter å fly pent og pyntelig, og gjerne i normal mode med tamme throttle og pitch kurver.

For min del begynte jeg ikke å fly heli fordi det er lett men fordi det er vanskelig.
                  Har alltid hatt en tendens med å herje med alt av motorisert kjøretøy jeg kommer over og endelig har jeg kommet over et kjøretøy som tåler alt man kan gjøre med det, nemlig 3D heli, og da skal det flyges som jeg har stjålet både heli og batterier.
                  Jeg ser utfordringen og ønsker hele tiden å gå videre for å lære mer, og her er ingen grense for hva man kan og ikke kan gjøre, i kvertfall så er den så langt borte at jeg ikke tror jeg har lært alle triksene før jeg blir medlem av jordstyret.
                  Trex 450 blandingsrase 4S
                  Logo 500
                  Blade mCPX

Comment

• roadrune
                    • Jul 2007
                    • 2292

Mine mål, blir som de fleste andre her, fly mer, og lære inverted hover i alle retninger.
                    Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                    JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
                    ---------------------------------------------------------------------------
                    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• Heliman
                      • Mar 2006
                      • 1254

Fly mer, trene på auto og det kunne vært morro å kunne redde et heli sånn som dette http://77.68.38.152/3dc2008/3DC08_C_...canOsbourn.wmv
                      Mvh
                      Bjørn Tore Espevik

Team Visa...

Comment

• walker76
                        • Nov 2005
                        • 472

Som mange andre her har eg eitt mål om å få flydd meir...
                        Mvh:
                        Johnny.Ystanes. Ullensvang Herad
                        www.folgefonnrc.ning.com

MA X-Cell Fury Extreme 90
                        Raptor 90 3D
                        Raptor 50 Titan SE
                        T-Rex500GF
                        T-Rex450SE V1
                        JR Pcm9XII m/2.4Ghz modul

Comment

• jakobsen
                          • Jul 2007
                          • 369

God dag!!!

Jeg håper at jeg vil i bli i stand til å fly i oppnedd 8-tall. Det går så det griner på simulatorn. Men det er det å ta skrittet ut i virkeligheten.
                          Ellers så har jeg utrolig lyst på en Bergen maskin.

Og så har jeg lyst på en T-rex 600,700 og 250.. kan ta med en outrage og en ny logo 600.

Man har jo lov til å drømme litt
                          Raymond Jakobsen
                          Protech zoom 400 samler støv/425 sk360/450,slaktet.
                          Mikado Logo 400se,v-bar
                          Mikado Logo 600se, v-bar, 12c, scorpions.

Only electric!!

http://s388.photobucket.com/albums/oo325/jakobsen/

Comment

• Mathias
                            • Feb 2007
                            • 1122

Hadde jeg fått til like mye flyging som jeg gjorde i sommer, ville det vært knall (50 turer på en uke)!
                            Mathias
                            Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

Comment

• surpass
                              • Apr 2007
                              • 833

Målet er å få flydd masse helikopter=)
                              Og kjøpe en raptor 50, med asp 61 4takt

Comment

Working...