Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motorer!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Motorer!!

    Siden det ble litt feil å ta dette på tråden til målsettinger for 2009 så tar jeg det her

    Trimming av OS50, Fortell???? Trodde det ikke var så mye å trimme her.

    For meg så ser det ut som at asp61 4 takt kan måle seg med en os 37. Slik det ser ut ja.

    Siden men mener at man kan tjene mye med tanke på fuel, hvor lang er flytiden med foreks en asp61? På min r50 med 20% Byron så har jeg med vanlig flyving vært oppi 21 minutter. Normalt så flyr jeg på 15%, da ligger flytiden på 13-15 minutter på sommern.

    Når jeg ser på headspeed så virker den litt i laveste laget, men det kan jo være lyden som bedrar.
    Raymond Jakobsen
    Protech zoom 400 samler støv/425 sk360/450,slaktet.
    Mikado Logo 400se,v-bar
    Mikado Logo 600se, v-bar, 12c, scorpions.



    Only electric!!



    http://s388.photobucket.com/albums/oo325/jakobsen/

  • #2
    Her har du all info du trenger for å oppgradere(Trimme) Os Hypern..

    Trimming av 50 Hyper - (MFN) ModellflyNytt.no

    http://www.runryder.com/helicopter/t62377p1/
    Øyvind

    www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

    Comment


    • #3
      Jeg har allerede bestemt meg for og sette inn en Asp 61 i en r50.
      Kommer da til å legge ut masse bilder og info om alt som kan måles, om det er interesse for det her på forumet da!

      Comment


      • #4
        Originally posted by surpass View Post
        Jeg har allerede bestemt meg for og sette inn en Asp 61 i en r50.
        Kommer da til å legge ut masse bilder og info om alt som kan måles, om det er interesse for det her på forumet da!
        Ja, det må du gjøre.

        Comment


        • #5
          Ser jo ut som om man må skru litt ut på nyåret, er dette å anbefale. Jeg tror det.

          Tok du alle modifiseringene i den sleng, eller tok du en og en. Hvid su tok en og en hvem merket du mest forskjell på?

          Ser på der man filer sylinder foringa og stemplet er jo det man gjorde i gamle dager på mopeder, det med stemplet.

          Takker så langt LItespeed.
          Raymond Jakobsen
          Protech zoom 400 samler støv/425 sk360/450,slaktet.
          Mikado Logo 400se,v-bar
          Mikado Logo 600se, v-bar, 12c, scorpions.



          Only electric!!



          http://s388.photobucket.com/albums/oo325/jakobsen/

          Comment


          • #6
            Originally posted by Lars Odland View Post
            Ja, det må du gjøre.
            Enig her! Bilder og litt forsking er bra. Hvem er det som forhandler denne motoren og har du noe spec på denne asp 61.
            Trenger man kanskje å dreve litt foreks???
            Raymond Jakobsen
            Protech zoom 400 samler støv/425 sk360/450,slaktet.
            Mikado Logo 400se,v-bar
            Mikado Logo 600se, v-bar, 12c, scorpions.



            Only electric!!



            http://s388.photobucket.com/albums/oo325/jakobsen/

            Comment


            • #7
              Originally posted by jakobsen View Post
              Ser jo ut som om man må skru litt ut på nyåret, er dette å anbefale. Jeg tror det.

              Tok du alle modifiseringene i den sleng, eller tok du en og en. Hvid su tok en og en hvem merket du mest forskjell på?

              Ser på der man filer sylinder foringa og stemplet er jo det man gjorde i gamle dager på mopeder, det med stemplet.

              Takker så langt LItespeed.
              Man får en økning i ytelse ifra mellomregisteret og oppover, det med forgassern(cataye) modefisering hjelper best på ytelsene syntes jeg i hverfall.
              Det med Cataye, fil helt likt på begge sider og ikke for mye...motoren blir smooothere...
              Øyvind

              www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

              Comment


              • #8
                Filinga av cataye: trenger man å ta motorn ut av helikopteret for å få ut disse delene???

                Hvis man ikke trenger å ta ut motorn så er jo dette en 10 min jobb, må bare kjøpe ei litta fil.
                Raymond Jakobsen
                Protech zoom 400 samler støv/425 sk360/450,slaktet.
                Mikado Logo 400se,v-bar
                Mikado Logo 600se, v-bar, 12c, scorpions.



                Only electric!!



                http://s388.photobucket.com/albums/oo325/jakobsen/

                Comment


                • #9
                  En stund siden jeg gjorde dette på min rap 50 ,men jeg tror jeg løsnet motorboltene, senket motoren slik at jeg kom til med verktøy så jeg fikk skrudd av forgassern resten er peanuts....
                  Øyvind

                  www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

                  Comment


                  • #10
                    Siden finnes ikke

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by surpass View Post
                      Hmmmm, 1,1hk kontra 2,1hk i Redline....
                      Hilsen Rune Marcussen

                      MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                      T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                      JR DSX9

                      Fitjar Modellflyklubb
                      ---------------------------------------------------------------------------
                      Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                      Comment


                      • #12
                        Noe motor til å drive 3d med er det vel neppe, men om en bare flyr rundt og koser seg med det så er det vel kansje en grei måte å drøye fuel'n på (om det ikke blir for masse styr med ombygging da...).
                        Mvh
                        Bjørn Tore Espevik

                        Team Visa...

                        Comment


                        • #13
                          Skal visst ikke være noe stress med ombygging, kun noe større drev om jeg har forstått riktig

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by surpass View Post
                            Skal visst ikke være noe stress med ombygging, kun noe større drev om jeg har forstått riktig
                            Men da må du jo flytte motoren, eller bytte hoveddrevet også.....Jeg tror du får maaaange kanner fuel for den prisen du ender opp med...
                            Hilsen Rune Marcussen

                            MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                            T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                            JR DSX9

                            Fitjar Modellflyklubb
                            ---------------------------------------------------------------------------
                            Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                            Comment


                            • #15
                              Det med 4 takt 61 motor i 50/60 str heli er ikke noe nytt ,det så vi første gangen for en 15 år siden med Kyosho consept, det som er heftig med 4 takt er jo lyden, det som ikke er heftig er tyngre heli pga høyere motorvekt ,svakere ytelse , så det egner seg best til rundt omkringflyving.
                              Er å anbefale å bruke 30% Nitrofuel , da har du litt kraftreserve og kanskje det også klarer en loop / roll...lykke til . Legg ut bilder da så vi får se etterhvert som prosjektet skrider frem.
                              Øyvind

                              www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

                              Comment

                              Working...
                              X