Unconfigured Ad

Collapse

Hale\gyro problemer...?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jøllsrud
    • Oct 2007
    • 469

Hale\gyro problemer...?

Jeg har en Outrage G5 som jeg endelig fikk flydd i dag, men det viste seg at det ikke skulle være så enkelt...

Jeg har en Align RCE-600 gyro med tilhørende Align DS-520 servo.
    Når den står i heading-hold så står halen og logrer, uansett hvor mye gain som er på. Prøvde fra 50% til 0%. (Radioen er en Futaba 12FG). Eneste forskjellen var da at halen var mere "aggressiv" i logringa med høyere gain.

Men i normal-mode på gyroen sto halen mere eller mindre helt stødig, men den hadde antydninger til å smålogre litt når jeg brukte rudder, men stødig når man ikke rørte noe.

Alt av overføringer går lett og ledig, så det er ikkeno som binder noen steder. Men jeg og alle andre kom ikke frem til hva som er galt.

Så er det noen som har en forslag til løsning på problemet? Eller har vært borti noe lignende?

På forhånd takk!
  • roadrune
    • Jul 2007
    • 2292

Kan du ha en miks liggende i radioen, slik at du ikke får gainen lavt nok?

Evt. så kan du jo prøve med endepunkt for å se om det er noen forskjell.

En vanlig feil er å plugge gain-ledningen til feil kanal, men da hadde du jo ikke fått den i normal....
    Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• Jøllsrud
      • Oct 2007
      • 469

Har ingen mix som gjør noe som helst. Utenom CCPM-mixing....

Endepunkt er også sjekket, og det skal være "perfekt" i følge de som så på det.

Og ledningene er ikke feil heller, siden jeg plugga de feil første gangen. Men da beveger jo ikke servoen seg noe særlig. Så det er også riktig..

Så ennå er det noe som ikke stemmer desverre..

Comment

• GunnarO
        • Oct 2008
        • 89

hva er headspeed ? har opplevd att halen logrer ved litt lav hastighet.
        GunnarO
        ----------------------
        WhirlwindFighterProject.org
        sigpic

Comment

• Jøllsrud
          • Oct 2007
          • 469

Har ikke målt headspeed, men har ikke testa på Idle-Up.

Men selvom jeg satte opp høyre kurve på throttle-kurva, så hjalp ikke det stort. Den var vel på ca 75% på midtstikke, og 100% på topp.

Comment

• Tømmer
            • Nov 2006
            • 21

Regulator

Jeg hadde samme problem med min Minititan oppsatt med en Align RCE-Bl35X esc+ en 430XL 3700kv motor. Problemet er at jeg ikkje kan kjøre Esc`en i Governor mode fordi da begynner hale å jokke slik som du beskriver det, det hjelper ikkje å justere på meir eller mindre gain på gyroen.
            Men hvis jeg flyr med esc uten govenor mode så er halen dønn stabil, det virker som govmoden jager og dermed forstyrrer halen.
            Mine besittelser:
            € Ultimate 140size m/Dle30
            € 60" Extremeflight Edge540
            € Trex 600 OS 55 Hyper 3G FBL
            € TT Minititan e325 3G FBL
            € Katana V46 m OS50Hyper

Comment

• Jøllsrud
              • Oct 2007
              • 469

Jeg har denne regulatoren: http://www.hobbywing.com/english/Art...?ArticleID=377

Men har ikke justert noe på den, ikke veit jeg om det er governor-mode heller. Har ikke bruksanvisningen her. Men kan jo sjekke det når jeg kommer hjem. I håp om at det hjelper.

Comment

Working...