Unconfigured Ad

Collapse

Mini V-bar

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ferry
    • Feb 2007
    • 456

Mini V-bar

Noen som har noe hot news om Mini V-bar?

Det ser veldig interessant ut. Jeg sikler på et 500-size heli, Logo 400 eller T-rex 500 f.eks. Evt. bygge om 450'n til flybarless, og putte inn Mini V-bar på den. En fin ting med denne er at det kun trengs satelittmottageren fra f.eks AR6200 for å fungere. Da blir det minimalt med kabling og vekt. AR6200 har jeg allerede, ellers koster det ikke all verden med en satelitt. $30 tror jeg.

Hvor store justeringsmuligheter er det egentlig med V-bar? Jeg tenker da på hvor stabilt det går an å få helikopteret. Dette kan være gull verdt for nybegynnere. Nå er vel V-bar i utgangspunktet laget for å stabilisere helier uten flybar. Men så vidt jeg kan skjønne er prinsippet ganske likt Helicommand. Begge deler er 3-akse gyro. Kan V-bar settes opp til å bli like stabilt som Helicommand?
  • Ferry
    • Feb 2007
    • 456

Mini V-bar har dukka opp i nettbutikken til RCpro. Ingen pris eller leveringstid ennå. Vi venter i spenning....

Comment

• geirgr
      • Jan 2007
      • 417

Tar nok ei stund før den kommer for salg. Leste på vbar forumet (www.vstabi.de) at planlagt release skulle være til sommeren. Det kommer ny release av vbar softwaren før mini-Vbaren kommer ut. Driver å beta tester denne nå. De som har fått testet den, synes den er helt konge. Mye enklere å sette opp, samt gi mye bedre fly egenskaper. Gleder meg til å prøve ut den når den kommer.
      Geir G
      -----------------------------
      T-Rex 600N Pro VBar
      Raptor 50 Titan
      T-Rex 450SE
      Spektrum DX7

Comment

• RCpro
        Forhandler
        • Dec 2005
        • 293

Stemmer at Mini V-Bar er planlagt release til sommeren. Er foreløpig håp om Juni, men dette er ikke bekreftet fra Mikado enda.

Her er utdrag fra forhandlerinfo om ny software V-Stabi 4.0

"The software 4.0 for VBar will be ready to launch in April. The 4.0 software is not an update. It based on a long period of development and testing and it incorporates numerous technological advancements which have significant effects on set-up and the performance of the helicopter"
        Emil Nilsen
        www.rcpro.no

Comment

• satyra
          • Jan 2008
          • 96

Originally posted by SMT
          The 4.0 software is not an update.
          Jeg mener bestemt å ha lest/hørt at man kan kjøpe softwaren til 4.0 og oppdradere v-bar uniten (den siste) - noen som vet om det stemmer?

Eirik
          2 * T-rex 450
          1 * T-rex 500

Comment

• geirgr
            • Jan 2007
            • 417

Originally posted by satyra
            Jeg mener bestemt å ha lest/hørt at man kan kjøpe softwaren til 4.0 og oppdradere v-bar uniten (den siste) - noen som vet om det stemmer?
            Eirik
            Har vært mange tråder om dette på ulike forum. Mikado har ikke kommet med endelig svar enda. Men det antydes at man må kjøpe oppgraderingen for hver vbar man har.
            Geir G
            T-Rex 600N Pro VBar
            Raptor 50 Titan
            T-Rex 450SE
            Spektrum DX7

Comment

• RCpro
              Forhandler
              • Dec 2005
              • 293

Ja, Mikado har sagt at den nye software ikke blir gratis, men man må betale for nedlasting. Har ikke fått noe endelig pris, men regner med det blir en liten symbolsk sum.
              Emil Nilsen
              www.rcpro.no

Comment

Working...