Announcement

Collapse
No announcement yet.

Futaba s9257 og regulering til 4,8 V

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Futaba s9257 og regulering til 4,8 V

    Hei, fortsatt ganske ny her, og lurer på hva jeg burde bruke for å regulere ned volten til min futaba s9257 på hale? Fant jo ut at de 92** servoene ikke tåler 6V

    Siden finnes ikke

    Er denna å anbefale? eller hva burde jeg bruke?

    Noen som har tips om fett/olje å bruke som smøring av metall deler, mainshaft og swash etc?

    Takk takk!

    Øyvind/n00b
    dx7

    Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
    Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
    Løten MFK
    Stay Frosty

  • #2
    Jeg har samme servo, og slenger på et spørsmål til..

    Er det esc'en eller mottageren som bestemmer volten ut til servoene?
    Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

    Comment


    • #3
      Du må ha en stepdown som kobles mellom gyroen og haleservoen og setter spenningten ned til rundt 5V.
      Siden finnes ikke
      Alternativet er å stille ned BEC spenningen på ESCen om den har muligheter for det.
      Jeg flyr med en Hovbbywing ESC som har innebygget BEC på 5V.
      Trex 450 blandingsrase 4S
      Logo 500
      Blade mCPX

      Comment


      • #4
        Når du skriver tåler ikke 6V. Er det 5 celler Nicad/ NIMH eller 6V regulert spenning? Futaba servoer som er oppgitt til maks 4,8V kan brukes ved 6V regulert spenning. Et toppladet 5 celler Nicad batteri vil ha en spenning ved topplading som er høyere en 6V. Jeg har brukt Jaccio 5,7V (kjøpt fra Central hobbies) regulator mot Futaba servoer som er merket med 4,8V i en årrekke.


        Henning

        Comment


        • #5
          står at den maks tåler 4.8V, denna du har linka til går vel ikke under 5.1?

          eller er jeg bare dum nå?

          takk for svar
          dx7

          Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
          Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
          Løten MFK
          Stay Frosty

          Comment


          • #6
            har lipo batteri i heliet mitt, vanlig 3s, trodde liksom det var esc'n som bestemte volt til servoer og stash i heliet?
            dx7

            Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
            Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
            Løten MFK
            Stay Frosty

            Comment


            • #7
              Det S9257 ikke tåler er 6V mens 4,8-5,1 tåler den.
              Align leverer denne med Trex 500 og 600 som stepdown til haleservoen som er beregnet til 9257 og 9254.
              Trex 450 blandingsrase 4S
              Logo 500
              Blade mCPX

              Comment


              • #8
                det smøring spm mitt?
                noen som har noe fint å anbefale?
                dx7

                Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                Løten MFK
                Stay Frosty

                Comment


                • #9
                  Ser de anbefaler triflow på helifreak men om du får tak i tynn symaskinolje så fungerer det.
                  Trex 450 blandingsrase 4S
                  Logo 500
                  Blade mCPX

                  Comment


                  • #10
                    Dinna er god Siden finnes ikke
                    Karsten
                    Haugaland Modellklubb
                    T-rex 600
                    T-rex 450
                    Cap 232
                    At 40
                    Piper J-3 Cub
                    Cessna 182
                    2 stk motorseilere
                    Zagi
                    Minium
                    Lazy bee
                    Diverse andre ting med propell

                    Comment


                    • #11
                      Servoen du snakker om tåler nok fint 6V, men hvis du bruker en slik step-down som Perpyro linker til, så skal det gå veldig bra.

                      For å rydde litt opp:

                      ESC= fartsregulator, den bestemmer hvor fort motoren skal gå, mange kommer med innebygget BEC.

                      BEC= Batterieliminator, den regulerer ned spenningen til mottakeren. Normalt til 6V eller mindre, men jeg har aldri sett lavere enn 5V.

                      Mottakeren fordeler spenningen videre til det som er koblet til uforandret videre, du kan tenke på den som en "padde" på en skjøyteledning, den er bare en fordeler på strømsiden (+ og - rød og brun/svart).

                      Det eneste mottakeren gjør noe med, er signalkabelen (gul/oransje).
                      Av den grunn kan faktisk strømledningene til servoene kobles helt utenfor mottakeren hvis det er ønskelig, f. eks ved 8V oppsett.

                      Tri-flow er en bra olje, bare husk at alt du smører vil tiltrekke smuss, og av den grunn smører jeg bare deler som faktisk trenger det.
                      Last edited by roadrune; 22-02-09, 11:47.
                      Hilsen Rune Marcussen

                      MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                      T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                      JR DSX9

                      Fitjar Modellflyklubb
                      ---------------------------------------------------------------------------
                      Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                      Comment


                      • #12
                        Når det kommer til S9257 så er det en del brukere som kjører den på 6V men det er også en og annen som har opplevd at den brenner og fått seg en pen krasj på grunn av det.
                        Muligheten for at den brenner på 6V er til stede mens den på 5V vil gå i all evighet.
                        Er du villig til å ta sjansen og risken så får du en lynkjapp og ganske sterk servo så lenge den holder.
                        Trex 450 blandingsrase 4S
                        Logo 500
                        Blade mCPX

                        Comment


                        • #13
                          Jeg har brukt 9257 lenge nå. Har ikke brydd meg om å regulere ned til denne servoen. Det som i større grad knekker denne servoen er dersom du har noen tregheter i halen. Dersom du ser på helifreak så har de lange tråder om kinesiske vekter på Trex 450.
                          - Erik -

                          ------------------------------------------
                          Logo 600SX + 6003D
                          Logo 400SE

                          Futaba 18MZ

                          Comment


                          • #14
                            Jeg har brukt 9257 på 5,5 volt regulert fra bec i 3-400 turer uten noe problem...
                            De tåler nok opp mot 6 volt regulert selv om levetiden sikkert blir forkortet noe.
                            Mvh
                            Bjørn Tore Espevik

                            Team Visa...

                            Comment


                            • #15
                              6V er tydeligvis akkurat på kanten av hva denne servoen tåler så ved å flytte deg fra 6 til 5,5 har du redusert risken betraktelig.
                              Problemet med å balansere på en knivegg er at det er fantastisk lett å falle ned på feil side.
                              Trex 450 blandingsrase 4S
                              Logo 500
                              Blade mCPX

                              Comment

                              Working...
                              X