Unconfigured Ad

Collapse

Ødelagt servokabel!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Øyvind M
    • Oct 2008
    • 837

Ødelagt servokabel!

En idiotisk feil, men sånn kan det gå når man er utålmodig......

Fikk fremre servokabel inn i gira og plutselig forsvant styringa fra den servoen og heliet tok en stall og gikk rett i bakken!

Det jeg lurer på er hvordan jeg kan få skiftet kabelen? Skru opp servoen, eller bare kutte ledningen og skjøte på med ny?

takk for alle svar!

Hilsen irritert påsketurist
    dx7

Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
    Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
    Løten MFK
    Stay Frosty
  • Jostein
    • Jan 2008
    • 1161

Om du er skikkelig pirkete så er det mulig å lodde på nye ledninger inni servoen. Men å skjøte på en ledning fungerer like bra
    Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

Comment

• roadrune
      • Jul 2007
      • 2292

Det kommer an på hvor flink du er med loddebolten...

Jeg har skiftet kabel på en mikro-servo en gang, og jeg syns det var grisevanskelig å lodde der inne uten å være redd for å ødelegge komponenter på printplata, så hvis det er nok kabel til å skøte, ville jeg gjort det, eller hvis du er flink med loddebolten (noe jeg ikke er) så kan du skifte hele.
      Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
      T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
      JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
      ---------------------------------------------------------------------------
      Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• Øyvind M
        • Oct 2008
        • 837

òki takk for tips

Noe jeg burde være oppmerksom på?

det er en jr ds285, forslag til kabel?
        dx7

Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
        Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
        Løten MFK
        Stay Frosty

Comment

• Jostein
          • Jan 2008
          • 1161

Ikke noe mer enn at du burde lodde den fremfor noe annet.
          Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

Comment

Working...