Unconfigured Ad

Collapse

turtalls nedgang etter noen minutters flyging

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Øyvind M
    • Oct 2008
    • 837

turtalls nedgang etter noen minutters flyging

Jeg merket idag at turtall på heliet gikk ned etter noen minutters flyging og tenkte at batteriet kanskje være utlada. Satte det i ladern og balanserte det med lading. lada 520 mah og ved start var spenninga i cellene ca 4V og ferdig lada 4.2

Jeg forsøkte så( med begge zippy flightmax, 2200mah 25c) og kjøre selv om turtallsnedgang, og kjørte en 5-6 minutter til. totalt en 8-9 minutters flygetid. Da jeg da satte pakkene i ladern, var det ca 3.5V cellespenning.

jeg flyr et belt cp, med stock motor og esc, esc er på 25A.
    Heliet flyr fint selv etter nedgang i turtall, og det er mer enn nok igjen av kraft til å fly.

Noen som vet hva dette kan skyldes?
    dx7

Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
    Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
    Løten MFK
    Stay Frosty
  • yak
    • Mar 2008
    • 302

hadde samme problem på min trex 450 ,det var feil programering av esc
    fikk programert esc på nytt da var alt i orden

Comment

• Øyvind M
      • Oct 2008
      • 837

hmm, hva gjør jeg da esc er stock Pesky og ikke kan programmeres?
      dx7

Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
      Løten MFK
      Stay Frosty

Comment

• yak
        • Mar 2008
        • 302

ny esc kan hjelpe for eksempel align sin

Comment

• ehaga
          • Feb 2005
          • 1173

Regulatoren er ikke det første jeg hadde tenkt på.

1. Er batteriene gamle
          2. Er helikopteret satt opp med minimal mekanisk motstand (Alt går fritt og fint). Eks. Er beltet for stramt, Er motor pinion for stramt mot hoveddrev, osv.
          3. Er enten motor, batteri eller regulator varmere nå enn det de har vært tidligere.

Uansett - dersom du skal kjøpe ny regulator så synes jeg du skal se på andre enn Align sine. Jeg har aldri hatt noe til overs for Align sine regulatorer og i dag er det et stort utvalg som fungerer veldig mye bedre enn Align.
          - Erik -

------------------------------------------
          Logo 600SX + 6003D
          Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• Øyvind M
            • Oct 2008
            • 837

har fungert fint intil igår, sjekket nå motstand rundt i heliet det er fritt og fint. så langt jeg klarer å se det Men har ikke forandret på noe siden det fungerte sist.
            Batteriene ble kjøpt i vinter, kanskje brukt en 10-12 ladninger. balansert hver gang.

esky sine regulatorer er kjent for å være litt dodgy. er en dualsky 25A reg ok? koster noen hundre på nettet nå.
            dx7

Løten MFK
            Stay Frosty

Comment

• Øyvind M
              • Oct 2008
              • 837

kjørte 2 nye batterier, og nå var det virkelig dodgy. fikk opp fint turtall men så gikk den ned igjen, som "avtalt"

kjørte litt på lavere turtall en stund før det ble skikkelig cutoff til motoren. hadde heldigvis nok fart til å gi maks pitch og unngå det som gjør at fanden kommer frem.

bytta batteri for å se om det var samme tingen igjen. Dette fikk jeg konstantert, samma visa med detta batteriet. så over heliet etter, alt er fint og rent, men regulatoren er glovarm. ikke sånn lunken, men holdt vel en 60-70 grader.

skal prøve med et annet lipo som jeg har, det er standard 1800mah 20c fra e-sky, og se om det samme skjer med det.
              Kan 25c kontra 20c gi overload på rgulatoren?
              dx7

Løten MFK
              Stay Frosty

Comment

• kjetilmh
                • Jun 2006
                • 990

Mulig det er regulatoren din som blir for varm og reduserer effekten for og
                beskytte seg selv ?

Jeg tror at regulatoren trives best når du kjører høyt turtall.
                Kjetil
                oops: . . ! . .

http://www.vingmfk.com

Comment

• Øyvind M
                  • Oct 2008
                  • 837

ja, høres liksom ut som det eneste som er igjen å prøve. foruten motor, men den er visst noe av det som faktisk kan brukes på belten.

Mener å ha lest at jo mer turtall på motor, jo mer volt gies ut fra esc, og jo mindre den trenger å holde igjen? eller er jeg bare ute å vandrer på de drømmende skyer igjen?
                  dx7

Løten MFK
                  Stay Frosty

Comment

• perpyro
                    • Aug 2008
                    • 488

Det er ikke volt ESCen regulerer men frekvensen til motoren men hva varmeutvikling anngår så går det up på det samme.
                    Jeg ville testet med en annen ESC og er det E-Sky ESC du har så er ikke det noe å skryte av.
                    Skal du handle fra Norge er dette en bra og billig ESC uten governor.
                    Trex 450 blandingsrase 4S
                    Logo 500
                    Blade mCPX

Comment

Working...