Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trex 500 gyro oppsett

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trex 500 gyro oppsett

    Jeg sliter litt med å få halen på trex'n til å holde skikkelig. Noen som har noen tips her? Bruker 401 gyro med 9257. Det som skjer er at halen slår litt ut ved full pitch, dette er ikke veldig mye, men mere enn den gjorde på f.eks mini titan jeg hadde. Forsøkt tictocs, og da slår halen ut og det hele ser klønete ut. Prøve å skru opp gain litt. Men da begynner halen å slå litt i stoppen når jeg drar halen mot høyre for eksempel for så å brå slippe stikka. Det er da en trex 500esp. Takker for noen tips her.
    Lower, Lower, oops.
    Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

  • #2
    helifreak.com
    Finless Bob's Helifreak Tech Room , gyro oppsett

    Comment


    • #3
      Har du noen treghet i halen slik at servoen må jobbe mer. Hvilke haleblader har du ?

      401 med 9257 burde holde i en tic-toc.
      - Erik -

      ------------------------------------------
      Logo 600SX + 6003D
      Logo 400SE

      Futaba 18MZ

      Comment


      • #4
        Har ikke noe treghet som jeg har merket her. Men skal gå over å se når jeg kommer hjem fra jobb. Bruker originale halebladene som fulgte med. Eneste jeg la merke til sist jeg fløy er at ball linken på hjulet jeg har på hale servoen ikke sto i senter når jeg hadde landet. Bruker også hullet som litt ut på kanten på hjulet. Så skal prøve og få det i 90 grader på nytt i kveld og flytte linket litt lenger inn på hjulet.
        Lower, Lower, oops.
        Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

        Comment


        • #5
          401 har ikke pleid å være veldig nøye på at den har mekanisk riktig oppsett. Dvs. at du skal kunne hovre i Normal mode (ikke Head-Hold) og den skal kunne holde halen. Man justerer linken mellom servo og halen til halen holder (evt. flytter servoen dersom den kan flyttes på bommen).

          Men som sagt, normal er ikke 401 så kresen.
          - Erik -

          ------------------------------------------
          Logo 600SX + 6003D
          Logo 400SE

          Futaba 18MZ

          Comment


          • #6
            da har jeg justert slik at haleservoen er i 90 grader og at alt går lett og ledig er sjekket.
            har kun fått testet litt hover i hagen med litt pitch test, og satt gyrogain på radioen til 37%. holdt litt bedre av det jeg testet, men slo fortsatt litt ut.. endte på ca 46%, da slo den meget lite ut ved full pitch. skal teste mer på stripa i morra..
            Lower, Lower, oops.
            Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

            Comment


            • #7
              Det høres foir meg ut som tradisjonell blowout på halen.
              Hvilken headspeed kjører du på?
              Gov eller kurver og i spåtilfelle hvilken kurver?
              Har du fult positivt utslag på halen?
              Trex 450 blandingsrase 4S
              Logo 500
              Blade mCPX

              Comment


              • #8
                Du kan kjøre opp gain til den begynner å jage med halen. (Rask oscillering).
                Så skrur du ned igjen til den roer seg.
                Da blir det optimalt.
                Den vil ofte tåle mindre gain jo hardere du flyr. Så om det går bra i hoover og rolig flight kan du oppleve at den vil jage i krappere svinger og om du flir 3D. Da setter du bare ned litt til. Eventuelt setter forskjellig gain i forskjellige flightmodes.
                arhennie

                MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                http://hadelandmfk.no/
                www.henniehobby.no/arne

                Comment


                • #9
                  da har jeg fått løst problemet mitt her. fikk sentrert hornet til 90 grader på haleservoen og fikk flyttet ball linken på hornet litt lenger inn og satte traveladjustment på gyroen på max igjen, siden jeg hadde skrudd ned denne. satte også gyroen på 37% da jeg fikk dette anbefalt av en kar. og nå slår såvidt halen ut i normal, mens i idle 1 og 2 holder den helt uten og jage og slå
                  har trottelkurve 100-80-100 i idle 1 med headspeed ca 2400, og flat 100 i idle 2 med ca 2800
                  nå fungerer det perfekt etter og ha flydd noen pakker i helgen her.
                  takker for tipsene..
                  Lower, Lower, oops.
                  Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

                  Comment

                  Working...
                  X