Bygge blogg for T-rex 450SE V2 (Gjenoppbygging etter krasj)
Hadde et krasj i helgen. Canopyen løsenet og gikk opp i rotoren. Ikke noe vakkert syn.
Gikk med noen deler får en si.
Det som gikk med var følgene:
• Canopy den originale.
• Hale bom.
• Beltet.
• Hale finnene
• Hale rotor kassen
• Hoved blader
• Bak bladene
• Main shaft
• Hodet som bladfestene skrus fast i
• Servo kasse til S9257
Så det blir en ny oppbygging av helikopteret med en del endringer.
Det blir ny motor Scorpion HK 2221-8 denne var allerede installert.
Ny torque tube oppgradering fra 450 pro.
Skal prøve ut ett nytt hodeV3 (Alle nye oppgraderinger som passer på V2 har betegnelsen V3 så man ikke blader med deler som kun passer til 450 pro) . Denne passer på V2 men har samme spes. som 450 pro. så går jeg over til 450 pro feathering Shaft. Denne er også nesten dobbelt så bred som den orginale. Du får ca 1,4cm større rotor diameter. nye dempe ringer er det også på denne kraftigere, en orginalene. (de måtte jo skiftes etter 7-8 turer)
Startet med og strippet ramma for alt motor, ESC, gyro osv. Servoene lot jeg sitte.
Har satt på flettestrømper på servo kablene. Tok litt tid og finne en teknikk
På dette. Første gang jeg har prøvd disse. Brukte ½ time på den første. Så gikk det ”greit”.
Man må ta av servo kontaktene for og tre disse på. Setter så på krympestrømper i hver
Ende av kabelen. Har ikke kortet inn ledningene. (har lyst til og korte inn gyro ledningene da disse er
Veldig lange på 401)
Man bør ha litt tålmodighet når man driver med slike ting. Men synes det ser veldig
Ryddig ut. Deler ble bestilt i fra flyinghobby. (Tok da 5 dager i fra Hong-Kong!)
Legger ved noen bilder etter krasj. Og nye deler.
(Edit: merk bilde av scorpion motoren er IKKE den samme. Den jeg bruker er Scorpion HK 2221-8 den nye typen med hvifte funksjon under)
Hadde et krasj i helgen. Canopyen løsenet og gikk opp i rotoren. Ikke noe vakkert syn.
Gikk med noen deler får en si.
Det som gikk med var følgene:
• Canopy den originale.
• Hale bom.
• Beltet.
• Hale finnene
• Hale rotor kassen
• Hoved blader
• Bak bladene
• Main shaft
• Hodet som bladfestene skrus fast i
• Servo kasse til S9257
Så det blir en ny oppbygging av helikopteret med en del endringer.
Det blir ny motor Scorpion HK 2221-8 denne var allerede installert.
Ny torque tube oppgradering fra 450 pro.
Skal prøve ut ett nytt hodeV3 (Alle nye oppgraderinger som passer på V2 har betegnelsen V3 så man ikke blader med deler som kun passer til 450 pro) . Denne passer på V2 men har samme spes. som 450 pro. så går jeg over til 450 pro feathering Shaft. Denne er også nesten dobbelt så bred som den orginale. Du får ca 1,4cm større rotor diameter. nye dempe ringer er det også på denne kraftigere, en orginalene. (de måtte jo skiftes etter 7-8 turer)
Startet med og strippet ramma for alt motor, ESC, gyro osv. Servoene lot jeg sitte.
Har satt på flettestrømper på servo kablene. Tok litt tid og finne en teknikk
På dette. Første gang jeg har prøvd disse. Brukte ½ time på den første. Så gikk det ”greit”.
Man må ta av servo kontaktene for og tre disse på. Setter så på krympestrømper i hver
Ende av kabelen. Har ikke kortet inn ledningene. (har lyst til og korte inn gyro ledningene da disse er
Veldig lange på 401)
Man bør ha litt tålmodighet når man driver med slike ting. Men synes det ser veldig
Ryddig ut. Deler ble bestilt i fra flyinghobby. (Tok da 5 dager i fra Hong-Kong!)
Legger ved noen bilder etter krasj. Og nye deler.
(Edit: merk bilde av scorpion motoren er IKKE den samme. Den jeg bruker er Scorpion HK 2221-8 den nye typen med hvifte funksjon under)
Comment