Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bygge blogg for T-rex 450SE V2 (Gjenoppbygging etter krasj)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bygge blogg for T-rex 450SE V2 (Gjenoppbygging etter krasj)

    Bygge blogg for T-rex 450SE V2 (Gjenoppbygging etter krasj)

    Hadde et krasj i helgen. Canopyen løsenet og gikk opp i rotoren. Ikke noe vakkert syn.
    Gikk med noen deler får en si.
    Det som gikk med var følgene:
    • Canopy den originale.
    • Hale bom.
    • Beltet.
    • Hale finnene
    • Hale rotor kassen
    • Hoved blader
    • Bak bladene
    • Main shaft
    • Hodet som bladfestene skrus fast i
    • Servo kasse til S9257

    Så det blir en ny oppbygging av helikopteret med en del endringer.
    Det blir ny motor Scorpion HK 2221-8 denne var allerede installert.
    Ny torque tube oppgradering fra 450 pro.
    Skal prøve ut ett nytt hodeV3 (Alle nye oppgraderinger som passer på V2 har betegnelsen V3 så man ikke blader med deler som kun passer til 450 pro) . Denne passer på V2 men har samme spes. som 450 pro. så går jeg over til 450 pro feathering Shaft. Denne er også nesten dobbelt så bred som den orginale. Du får ca 1,4cm større rotor diameter. nye dempe ringer er det også på denne kraftigere, en orginalene. (de måtte jo skiftes etter 7-8 turer)

    Startet med og strippet ramma for alt motor, ESC, gyro osv. Servoene lot jeg sitte.
    Har satt på flettestrømper på servo kablene. Tok litt tid og finne en teknikk
    På dette. Første gang jeg har prøvd disse. Brukte ½ time på den første. Så gikk det ”greit”.
    Man må ta av servo kontaktene for og tre disse på. Setter så på krympestrømper i hver
    Ende av kabelen. Har ikke kortet inn ledningene. (har lyst til og korte inn gyro ledningene da disse er
    Veldig lange på 401)
    Man bør ha litt tålmodighet når man driver med slike ting. Men synes det ser veldig
    Ryddig ut. Deler ble bestilt i fra flyinghobby. (Tok da 5 dager i fra Hong-Kong!)


    Legger ved noen bilder etter krasj. Og nye deler.

    (Edit: merk bilde av scorpion motoren er IKKE den samme. Den jeg bruker er Scorpion HK 2221-8 den nye typen med hvifte funksjon under)
    Attached Files
    Last edited by stiakal; 03-06-09, 14:30.
    Stian K
    _________________________________
    T-rex 700E
    T-rex 600ESP
    T-rex 450SE V2 HS-65MG, HK2221-8, GY401+9257, TT. V3 head.
    T-rex 450SE v2 EC-135
    Blade CX-2 Seahawk

  • #2
    Kunne du lagt ut et par bilder av flettestrømpene du bruker? Har selv lurt på om jeg skal rydde opp litt i ledninger..
    Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

    Comment


    • #3
      Bygge blogg for T-rex 450SE V2 (Gjenoppbygging etter krasj)

      Dette tok litt lengre tid en jeg beregnet. Ingen bombe det
      TT settet passer ikke 100 % det fremre giret treffer servo hornet. Derfor må man plassere
      Servoen på utsiden av ramma. Å file av servo hornet slik at du får klaring i mellom, legger ved et bilde. Det som da skjer er at linken opp til swashplate ikke lenger er i rett linje oppover.
      Men dette ser det ut til man må leve med hvis man ønsker og bruke TT på V2.


      Når det gjelder det nye hodet V3 får man ganske mye lengre avstand mellom blad grepene.
      Nesten dobbelt av det gamle! Blir spennende og se hvilken effekt det vil bli i praksis.
      Nå er det bare og sette opp resten av elektronikken, gå gjennom alt på nytt, justere linker
      Sette opp gyro og hale servo.

      Har hovret litt forsiktig i dag. Tar de siste justeringer. En tanke som har slått meg
      Er at jeg vurderer og sette på landings understell i fra den gamle T-Rex 500en. Får
      Å få halen noe lengre opp fra bakken TT gir er ikke veldig glad i kontakt med bakken
      Ved at halerotoren tar tak i gress eller lignende. Strippes fort. Tror kanskje jeg bestiller
      Opp noen TT stenger også, de svarte, det er de som knekker under påkjenning. De som fulgte
      Med i settet mitt var det nye blanke, den knekker ikke!
      Billigere og skifte disse kontra gir spesielt de foran.
      ---------------------------------------------------------------------------------------
      Dag 2 testing:

      Det som er sikkert er at TT er ikke for alle. Som sagt så er ikke TT glad i bakke kontakt.
      Men du får litt lenger flytid, mye friere rotor system, alt går letter rundt med TT kontra belte. som stjeler mye friksjon.
      Jeg opplevde og en mye fastere hale, rasker på en måte. Kan nå gjøre 3D øvelser mye tettere og "renere".
      Tror jeg kommer til og beholde TT på min 450.

      Så er det opp til deg om du vil prøve.

      Kosnader TT: fra norsk levrandør er ca 700kr
      fra Kina land ca 450kr

      Edit: Gyro på topp på det siste bilde er kun ved oppsett. Setter gyro under når alt er ferdig. man må bare huske og reverser gyroen igjen når man er ferdig.
      Attached Files
      Last edited by stiakal; 03-06-09, 18:55.
      Stian K
      _________________________________
      T-rex 700E
      T-rex 600ESP
      T-rex 450SE V2 HS-65MG, HK2221-8, GY401+9257, TT. V3 head.
      T-rex 450SE v2 EC-135
      Blade CX-2 Seahawk

      Comment


      • #4
        Flettestrømper

        Legger opp noen bilder.
        kjøpt hos elefun. Er for tiden utsolgt den størelsen som passer best. 4-8mm (tynn) fås
        i 1m lengder.
        disse kan også hjelpe hvis uhellet er ute, de beskytter mot kutt skader.
        + at det ser så mye bedre ut.

        Du tar da av servo kontakten, bruk en skarp tynn kniv eller en nål.
        vær forsktig da disse piggene på kontaktene knekker fort.
        tre på strømpen sett på 2 stk krypeslanger ca 1 cm sett så på servo kontakten igjen
        pass på og sett kontaktene på igjen i den rekkefølge du tok dem av gul rød svart
        fargene varierer med hvilke servoer du har.
        varm så opp krympe slangene i hver ende. vær forsktig med varme her da dette ikke
        deans. Servo kabler tåler mindre varme en batt. kabler!

        Link hos elefun: Siden finnes ikke kabelstrømpe 4-8mm 1m (tynn)&kategoriID=10000

        Lykke til!
        Attached Files
        Last edited by stiakal; 03-06-09, 18:53.
        Stian K
        _________________________________
        T-rex 700E
        T-rex 600ESP
        T-rex 450SE V2 HS-65MG, HK2221-8, GY401+9257, TT. V3 head.
        T-rex 450SE v2 EC-135
        Blade CX-2 Seahawk

        Comment

        Working...
        X