Announcement

Collapse
No announcement yet.

x-cell tempest fai 90

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • x-cell tempest fai 90

    har en x-cell,når jeg letter med den,begynner ofte hele kroppen og wabble(riste) når jeg lander den og letter den igjen er det stabil.men når jeg flydde den i dag skjedde det i lufta oxo,hele kroppen begynnte og riste,fikk heldigvis landet den hel. noen som vet hva dette kan være? kan det være gyroen???

  • #2
    o.t

    Overfølsom gyro eller for høyt turtall på hovedrotorbladene.
    Kan jo hende de er strammet for hardt(rotorbladene)
    Hilsen
    Frank Bøhmer
    ---------------------------
    God created Earth. The rest was made in China...

    Comment


    • #3
      Ikke for å kapre tråden.. men hvilken throttel og pitch kurve kjører dere ? Sliter også med litt vertikal wobbling på en bestemt headspeed eller noe. Jeg trodde det var bladene som stallet så jeg skrudde opp min throttel kurve uten at det hjalp noe særlig.. og når du nevner det så er det ikke umulig at det har blitt litt verre.. Skal stille kurvene ned igjen og teste om jeg merker noe forskjell

      Jeg for min del skrur bladene relativt hardt, men ikke for hardt.. så tviler på at det er det.. Og tviler på gyroen også.. da ville man vel fått horisintal risting ?

      Comment


      • #4
        hodet

        Hvis det er vobbling du snakker om (at hele helikopteret rister fra side til side med en lang relativt sakte bevegelse) så har dette med demperene i hodet og gjøre. Hva slags dempere har du? Da jeg fløy Tempest brukte jeg to 40 durometer dempere på hver side. Jeg prøvde med en 40 og en 60 på hver side, men syntes ikke det fungerte like bra, og fikk også problemer med vobbling. Er demperene stive har dette lett for og skje ved bestemte turtall. Det kan være at demperene dine er slitt. Dempere er helt klart en slitedel. Prøv og bytt de hvis de er mye brukt. Hva slags setup har du ellers på hodet?
        -Futaba 14 MZ
        -2 JR Sylphide 90 med Funtech Staysee kropper
        -Robbe Futura Nova
        -Robbe Futura Contest
        -Schlüter Champion
        -Schlüter Mini Boy
        -Schlüter DS22
        -Century Ninja ProMaster
        -TSK Mystar 46
        -X-Cell 40
        -Ikarus Piccolo
        -ZN Line Synergy
        -BVM Aggressor
        -Cheveron 60 på flotører
        -Yoshioka Model Factory Viking 40
        -Donut models Nexus
        -noen biler og båter

        Comment

        Working...
        X