Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Hei. Sitter å plukker litt med 500'n min, men har ikke tuttlet med heli siden aug i fjor, så jeg bare lurer på om det har noe å si hvilken vei gyro'n står. Står sikker ute på den store webben, men jeg fant det ikke i farten.
Takk for titten.
Den skal monteres med klistremerket og bryterene/justeringsskruene opp eller ned. Samme hvilken vei så lenge de peker enten opp eller ned. Det er riktig i bildene.
Se video av finless bob. Må være medlem av helifreak.com
Der får du mange aha opplevelser. Han har sinnsyk peiling og er flink og forklare på en forståelig måte.
I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me
ser du har montert servoene med gummi spacers. Du burde putte på kule linkene med standoff. de lengre kulene. ellers blir ikke linkene fra swash til servoene rette. Tror det har minimalt å si, men alt blir hvertfall rett på den måten Elevator servoen har riktig kule.
ser du har montert servoene med gummi spacers. Du burde putte på kule linkene med standoff. de lengre kulene. ellers blir ikke linkene fra swash til servoene rette. Tror det har minimalt å si, men alt blir hvertfall rett på den måten Elevator servoen har riktig kule.
Ok, tenker du på disse(se bilde) Har bare montert servoene med skruen/skive/og plast 'brikka' bak.Droppa den gummi'n Skal se en gang til på why 19mm videon på helifreak(bob sin 500 nitro bygg)
Lyst til å dele dx7/gyro settingen din ? Så har jeg et utgangspunkt å leke litt med , siden alle helikompisene mine er på ferie. Har 9257 servoen.
Du kjører gyron på hvilken inngang?
Takk
Stian
jeg kjører det på gear. Ja så at du droppa de gummi greiene. da skal du nok bruke de små kulene. jeg har de gummi greiene og må ha de lange for å få en rett link opp til swash.
skal dele settings, poster senere ikveld hvis det er greit
du kjører kanskje mest i idle up? jeg bruker ikke det så mye, men har en norm throttle curve som er 80% throttle på midstick, for å unngå sånn "bobbing" som trexen får ved for lav headspeed
jeg kjører det på gear. Ja så at du droppa de gummi greiene. da skal du nok bruke de små kulene. jeg har de gummi greiene og må ha de lange for å få en rett link opp til swash.
skal dele settings, poster senere ikveld hvis det er greit
du kjører kanskje mest i idle up? jeg bruker ikke det så mye, men har en norm throttle curve som er 80% throttle på midstick, for å unngå sånn "bobbing" som trexen får ved for lav headspeed
Flott, det blir bra.
Jeg flyr egentlig ikke så mye i idle up selv, når jeg solgte v2'ene mine i fjor høst, var jeg i ferd med å 'tørre' å switche over, så det var kanskje litt dumt å ta en pause da, men nå tenkte jeg å sette opp vanlig , id up 1 og id up 2.Det er vel det som er vanlig?
ja, det er vel det. jeg er ikke veldig erfaren. Liksom ikke tørt så mye med trexen min enda jeg. 80% i midstick gir fin overgang til idle1og2. Og så trenger du ikke å justere throttle så mye. ganske konstant.
her er oppsettet mitt:
Swash mix:
aile(v.f servo)= -60%
pitch(h.f servo)=+60%
elevator(bak servo)= +60%
Disse er vel standard, og finless har vel i en video tynt ut maks av travel på servoene sine, så du kan jo se på de verdiene. Jeg har mer enn godt nok for øyeblikket så jeg har det bare sånn.
Travel adjust gear: +75% og -75%
+20 expo på halen.
throttle kurver:
norm: 0,0,60%,80%(midstick),90%,100%
idle1: 90,0,80,0,90
idle2: 95,0,95,0,95( grunnen til 95% og ikke 100%, er at det overgår max tillatt rpm i hodet med 13T pinion)
Vet ikke helt hva mer jeg kan gi deg. Har også litt subtrim men det skal jeg prøve å få bukt med
Ellers er 19mm grunnen servokassa til ds510. hvis du har 16,5 så får du mye lettere binding ved stikke utslag. Så når du har 19mm vil du bare få binding i hjørnene, og det ellers funker fint.
Justerte servo-swash linkene mine til 18mm. 21 som det står i manualen ble for mye. fikk binding i hodet ved litt over midstick. så ved 18 mm, har jeg god klaring til ramma og til hodet.
håper det hjelper. Spør om råd fra en kyndig, da jeg anser meg selv som en n00b
Swash mix:
aile(v.f servo)= -60%
pitch(h.f servo)=+60%
elevator(bak servo)= +60%
Disse er vel standard, og finless har vel i en video tynt ut maks av travel på servoene sine, så du kan jo se på de verdiene. Jeg har mer enn godt nok for øyeblikket så jeg har det bare sånn.
Travel adjust gear: +75% og -75%
+20 expo på halen.
throttle kurver:
norm: 0,0,60%,80%(midstick),90%,100%
idle1: 90,0,80,0,90
idle2: 95,0,95,0,95( grunnen til 95% og ikke 100%, er at det overgår max tillatt rpm i hodet med 13T pinion)
Travel adjust gear, er det det samme som end points, Øyvind? har ikke sett det i menyen på Futabaen min..
Hvorfor har du 0 på kurvene på halfstick og 3/4 stick? Blir ikke det feil?
Originally posted by Øyvind M
Spør om råd fra en kyndig, da jeg anser meg selv som en n00b
Du er nok ikke alene om å være n00b
Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro
Ok, sitter å skal sette sammen linkene fra servoen til swashen.klør meg litt i hode her nå.
På side 16 i esp manualen står det at det skal brukes 3 stk 31mm linkage rod's.
Det jeg sitter igjen med etter hodet (fra side 6)er 1 stk 31 og 2 stk 34mm lange rods. Er tegningene av linkene 1/1 eller må man bruke skyvelær.
linkage rod på side 6 skal være 34mm står det, men den som er avbildet, som du kan legge over for å sjekke er 31mm.
Noen som husker hva de gjorde her, eller om jeg har fått litt lite av en type linker.
Takk
Travel adjust gear, er det det samme som end points, Øyvind? har ikke sett det i menyen på Futabaen min..
Hvorfor har du 0 på kurvene på halfstick og 3/4 stick? Blir ikke det feil?
Du er nok ikke alene om å være n00b
Ja det blir vel det samme, med end points. er bare at den går 75% av hva den kan gå...burde vel være samma?
Har 80% i norm, 80% i idle1, og 95% i idle2
Null, eller inhibit mente jeg vel å si. det blir en rett linje mellom steder på throttle curve. når jeg har 95% og inhibit til neste, vil det si at det det blir en rett linje mellom punktene hvis du forstår hva jeg mener? jeg kunne godt ha skrevet inn 95,95,95,95 på idle 2 uten at det gjør noen forskjell.
Jeg har ikke hverken manualen eller helikopteret her akkurat nå, så jeg får ikke gitt deg et skikkelig svar. Men når jeg ser på bilde 2 mener jeg at størrelsen stemte med bildene i manualen når jeg satt sammen mitt.. Er du sikker på at du ikke har brukt feil linker noe sted?
Det beste resultat får du nok hvis du går over lengden på linkene når alt er ferdig montert. Finless Bob har en video hvor han forklarer hvordan du går frem..
Mulig at denne videoen hjelper deg. Her tar han for seg Head Setup.
det husker jeg ikke i farten, men jeg satt igjen med 3 like, så de brukte jeg. sikker på du ikke har brukt en feil link et sted? lønner seg å finne ut, så ikke hodet har feil linker hehe
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment