Announcement

Collapse
No announcement yet.

sette opp motaker mot sender

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • sette opp motaker mot sender

    holder på å sette opp en motaker spektrum ar 7000 skal brukes i en 450 pro,jeg satte i batteriet en kanal og satte bind plugg i batt uttaket på motakeren det blinket jeg holder inne knappen og skrur på sender,motaker kobler seg opp,og jeg begynner å sette i servoer,jeg setter i elevator ,når jeg setter i aileron servo starter motaker å blinke og servoene oppfører seg merkelig,hva kan dette være,jeg hadde throttelstikken helt ned når jeg satte motaker opp mot senderen??noen som har noen tips
    TREX 700N FBL beast X,reactor x,
    TREX 700N FBL beast X ,reactor x
    TREX 600N FBL 3G align.
    jr11x:--))

    http://sokndal-modellfly.com/

  • #2
    Originally posted by kjella View Post
    holder på å sette opp en motaker spektrum ar 7000 skal brukes i en 450 pro,jeg satte i batteriet en kanal og satte bind plugg i batt uttaket på motakeren det blinket jeg holder inne knappen og skrur på sender,motaker kobler seg opp,og jeg begynner å sette i servoer,jeg setter i elevator ,når jeg setter i aileron servo starter motaker å blinke og servoene oppfører seg merkelig,hva kan dette være,jeg hadde throttelstikken helt ned når jeg satte motaker opp mot senderen??noen som har noen tips
    RX-Batteri - spenningen til mottaker fra BEC, start med å sjekke disse
    Hvis disse dropper under kritisk nivå så begynner LED'en å blinke og RX'en kan begynne å leve på egenhånd

    Comment


    • #3
      Tok du ut bind-pluggen og startet mottakeren på nytt?
      Med vennlig hilsen
      Johannes Gjessing GMFK
      || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

      Comment


      • #4
        Originally posted by johanngj View Post
        Tok du ut bind-pluggen og startet mottakeren på nytt?
        ja jeg tror at jeg tok ut bind pluggen og startet på ny,hvis ikke !!går det ann å resete motaker å gjøre det en gang til,og hvordan reseter jeg motaker
        TREX 700N FBL beast X,reactor x,
        TREX 700N FBL beast X ,reactor x
        TREX 600N FBL 3G align.
        jr11x:--))

        http://sokndal-modellfly.com/

        Comment


        • #5
          Du bare binder de på nytt. Det er jo det du gjør om du flytter mottakeren over på en annen modell. "Alle" har nok rotet litt ang binding og glemt å fjerne bind plug
          T-Rex 450 SE
          T-Rex 500
          T-Rex 600N/NP/E
          Srimok
          Mini Edge540
          DX7

          Comment


          • #6
            Originally posted by Roy N View Post
            Du bare binder de på nytt. Det er jo det du gjør om du flytter mottakeren over på en annen modell. "Alle" har nok rotet litt ang binding og glemt å fjerne bind plug
            ja får prøve på nytt,hvet du hvordan en gjør dette på en trex 450 ,det jeg gjorde var å koble strøm til BEC og sette becén i motaker feks.i elevator og så satte jeg bind plugg i batt utgangen på motaker,høres dette rett ut??jeg har to utgaver av bindplugg,skal jeg bruke den som det er en ledningi hvert gjørne på pluggen eller har jeg en bind plugg som med 2 ledinger som står ved siden av hverandre i pluggen??jeg skal vell bruke den som fulgte med tenker jeg!!
            TREX 700N FBL beast X,reactor x,
            TREX 700N FBL beast X ,reactor x
            TREX 600N FBL 3G align.
            jr11x:--))

            http://sokndal-modellfly.com/

            Comment


            • #7


              Heldige vi som har Futaba FASST. Bare trykke inn bryter på motageren...........
              Bfight 210
              De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
              De Havilland DH 2 skala 1/5,3
              Phoenix RC Club

              Comment


              • #8
                Bruk den som har wire i hjørnene, sett bind plugg i batt ingangen og pwr fra bec inn på en valgfri kanal (pass på + og -). Da skal mottakeren flashe hurtig, slå på sender mens du holder inne knappen på undersiden og hold den inne helt til begge lampene på 7000 mottakeren lyser steady. Slipp knapp på sender og koble fra strøm og bind plugg på mottakeren.
                Slå av og på radio (kanskje ikke nødvendig) og sett strøm fra bec inn på en kanal. Da skal mottakeren låse med steady lys. (Om det blinker sakte er det for og markere at støm har vært koblet fra, men denne indikeringen er mye saktere enn flashing ved binding) Håper dette hjelper deg
                T-Rex 450 SE
                T-Rex 500
                T-Rex 600N/NP/E
                Srimok
                Mini Edge540
                DX7

                Comment


                • #9
                  Originally posted by kjella View Post
                  ja får prøve på nytt,hvet du hvordan en gjør dette på en trex 450 ,det jeg gjorde var å koble strøm til BEC og sette becén i motaker feks.i elevator og så satte jeg bind plugg i batt utgangen på motaker,høres dette rett ut??jeg har to utgaver av bindplugg,skal jeg bruke den som det er en ledningi hvert gjørne på pluggen eller har jeg en bind plugg som med 2 ledinger som står ved siden av hverandre i pluggen??jeg skal vell bruke den som fulgte med tenker jeg!!
                  Jeg hadde valgt å bruke et 5V mottaker batteri (følger med 9xII) istedenfor å bruke 5V fra ESC - grunnen til dette er at du må være sikker på at den kanalen du setter inn pluggen fra ESC'en har et "null" nivå på signal kabelen ellers så risikerer du å gå inn i ESC'ens prog modus.

                  For å gi spenning til mottaker kan du bruke hvilken som helst av de ledige inngangene.

                  Bind pluggen skal se slik ut

                  OBS: Noen kombinasjoner Gyro/RX krever at du har throttle stikka i en spesiell stilling under bind, men dette er unntak.
                  Du bør alltid gjøre en ny bind når radioen er satt opp slik du ønsker, eller hvis du ønsker en spesiell "falisafe"

                  Bindeprosessen skjer i følgende rekkefølge:
                  (Sender skal være slått av)
                  1: Sett inn BindPluggen i THROTTLE/BIND (1) inngangen
                  2: Koble strøm til RX og et oransje begynner å blinke
                  3: Trykk og hold BIND knappen bak på 9XII'en inne men du samtidig slår på radioen.
                  4: Den oransje lyse blinker i forskjellige sekvenser både i TX og RX
                  5: Når det oransje lyset lyser uten å blinke i TX og RX er kan du slippe BIND knappen på TX'en
                  6: Slå av RX
                  7: Slå av TX
                  8: Fjern BIND-PLUGGEN fra TX

                  Nå skal alt være klart

                  Hvis du nå setter tilbake kabelen fra ESC'en i THROTTLE/BIND (1) inngangen og kobler til batteri og så slår på TX så vil du se at det oransje lyset i RX'en vil komme på etter en 2-3 sekunder.

                  Og til:
                  Originally posted by bth View Post
                  Heldige vi som har Futaba FASST. Bare trykke inn bryter på motageren...........
                  Ja noen "ekstra" må man jo få for å betale 2-3 ganger mer for en FASST motaker.........
                  Last edited by Quadrocopter; 12-07-09, 10:55.

                  Comment

                  Working...
                  X