Announcement

Collapse
No announcement yet.

TREX 500 ESP - fra eske til virkelighet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TREX 500 ESP - fra eske til virkelighet

    Jeg tok bilder mens jeg bygde min TREX. Vær så god - fritt innsyn på gutterommet!

    Overraskelser:

    Ikke mange.
    Kopiert oppsettet på radioen fra Blade 400 3D, og måtte omarbeide både reverserte servoer og mer, før heliet hovret slik jeg forventet.
    De "fabrikkmonterte" delene var slett ikke fast skrudd. Alle skruer måtte gjennomgås nøye.
    Detaljer og deler var av meget god kvalitet, alt var godt tilpasset.
    Brukte mindre tid og frustrasjon enn forventet.

    Bike powered by Motorrad
    ________________
    Erling

    T REX 500 ESP (med Futuba 520)
    Blade 400 3D
    Walkera 4#3 V2 Brushless
    Twister Bell

    Spektrum DX6i

  • #2
    Hei Erling,

    Gratulerer med lekker fugl!
    Har selv bestillt meg en "billig klone" (HK-T500) som jeg er spent på å se kvaliteten på.

    Mvh
    SveinB
    www.micro-hobby.com

    Comment


    • #3
      Hei igjen Svein

      Jo takk, er det sikkert at den billige klonen totalt sett blir særlig billigere enn en original?
      ________________
      Erling

      T REX 500 ESP (med Futuba 520)
      Blade 400 3D
      Walkera 4#3 V2 Brushless
      Twister Bell

      Spektrum DX6i

      Comment


      • #4
        Det er ikke sikkert at klonen er så mye billigere en originalen til slutt men man får velge motor og ESC selv istedenfor å bli påtvungen billig align elektronikk.

        Mener ikke med dette at align heli er dårlige for det er de på ingen måte men er mindre imponert over motor og ESC de leverer med heliene sine.
        Trex 450 blandingsrase 4S
        Logo 500
        Blade mCPX

        Comment


        • #5
          Originally posted by perpyro View Post
          Det er ikke sikkert at klonen er så mye billigere en originalen til slutt men man får velge motor og ESC selv istedenfor å bli påtvungen billig align elektronikk.

          Mener ikke med dette at align heli er dårlige for det er de på ingen måte men er mindre imponert over motor og ESC de leverer med heliene sine.
          Og du har gjort deg opp en solid erfaring rundt dette på din CopterX 450?
          (ref. signaturen din...)
          arhennie

          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
          http://hadelandmfk.no/
          www.henniehobby.no/arne

          Comment


          • #6
            Originally posted by esk View Post
            Jo takk, er det sikkert at den billige klonen totalt sett blir særlig billigere enn en original?
            Gratulerer Erling med et knallfint helikopter. Har en lik selv, og er veldig godt fornøyd.

            Den klonen er ikke en kopi av ESP utgaven, men av T-rex 500 CF eller GF.
            Med en innkjøpspris på 650,- NOK inkl. EMS frakt så er det litt igjen å handle elektronikk for dersom man kjøper billig Hobby City elektronikk el. Så det er helt sikkert mulig å få seg et fint helikopter for en veldig billig penge der.
            Hvordan har du tenkt å utstyre den Svein ?
            arhennie

            MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
            http://hadelandmfk.no/
            www.henniehobby.no/arne

            Comment


            • #7
              Denne klonen er langt fra ESP'n. Den er som arhennie sier en klone av T-Rex 500 GF.
              Kvaliteten er nok langt unna "the real deal" men blir artig å se hva som er ok (og ikke)
              Man får stort sett hva man betaler for.

              arhennie -
              Det blir et økonomi-bygge, i den forstand at jeg IKKE kommer til å bytte ut main/tail med tilsvarende alu-bling etc. tanken er å teste den ut mest mulig original for å se om den
              er brukbar som et nybegynner heli. (Derfor blir den nok neppe like dyr som en ESP

              Oppsettet blir som følger:

              Motor: Turnigy Typhoon 500 1700kv +13T
              ESC: TURNIGY Plush 80A w/ UBEC
              Servoer: InoLab HG-D251MG
              Gyro: Assan GA-410 (m/InoLab HG-D261HB)
              Jeg har hørt så som så om denne gyroen, men blir morsomt å se hva den er god for.

              Uansett, beklager - var ikke min mening å kapre denne tråden, Erling.

              Håper å høre mere om ESP'n din når du får testet mere. Utrolig flott maskin det der.

              Mvh
              SveinB
              Last edited by SveinB; 24-07-09, 01:10.
              www.micro-hobby.com

              Comment

              Working...
              X