Announcement

Collapse
No announcement yet.

CSM revlock 20, "jobber mye"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • CSM revlock 20, "jobber mye"

    Synes min revlock 20 "jobber mye". Når jeg ser på servoarmen i hovring så går den frem og tilbake ganske raskt hele tiden. Motoren hoster og harker litt også. Men når jeg kobler den ifra så går motoren rolig og pent. Er den ødelagt eller kan man justere "gain" på den? Er det dette som kalles "hunting"? Trodde i såfall at hunting bare forekom når det var pluselig endring i belastning på motoren og ikke ved hovring.
    Raptor 50 titan se,Minititan,Trex 700,
    Cap 232 60 size, Stryker f27c, At40 , Seagull ep edge 540
    Futaba 12FG

  • #2
    Det er visse betingelser som skal være oppfylt for at governoren skal være aktiv. (Husker ikke alle på revlock da jeg har Align selv om dagen).
    Én betingelse er normalt at throttel signal må være over 50%. Sjekk at du ikke befinner deg i et område der betingelsene faller ut og inn.

    Selv bruker jeg kun governor i idle-up modusene. Da setter jeg bare en throttelkurve som aldri går under 60%.
    (Du flyr på idle-up når du hoovrer som nevnt ikke sant ??)
    arhennie

    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
    http://hadelandmfk.no/
    www.henniehobby.no/arne

    Comment


    • #3
      Opplevde nøyaktig det samme som deg når jeg brukte revlock 20 i Sylphiden.
      Helt umulig og få motoren til å gå rent, ved bruk av CSM`en. For meg virket
      den veldig "aggresiv", og sammarbeidet heller dårligt.
      Rev ut revlocken,og satte inn en GV-1,og motoren ble ikke til og kjenne
      igjen
      Bent Nødland
      Forus RC



      Synergy N9
      JR Sylphide 90/Super Gracy
      Composite-arf Impact
      Futaba 14mz 2,4

      Comment


      • #4
        Originally posted by quattro View Post
        Opplevde nøyaktig det samme som deg når jeg brukte revlock 20 i Sylphiden.
        Helt umulig og få motoren til å gå rent, ved bruk av CSM`en. For meg virket
        den veldig "aggresiv", og sammarbeidet heller dårligt.
        Rev ut revlocken,og satte inn en GV-1,og motoren ble ikke til og kjenne
        igjen
        Prøvde du å justere på potmeteret for å se om det ble forskjell?
        Raptor 50 titan se,Minititan,Trex 700,
        Cap 232 60 size, Stryker f27c, At40 , Seagull ep edge 540
        Futaba 12FG

        Comment


        • #5
          Originally posted by arhennie View Post
          Det er visse betingelser som skal være oppfylt for at governoren skal være aktiv. (Husker ikke alle på revlock da jeg har Align selv om dagen).
          Én betingelse er normalt at throttel signal må være over 50%. Sjekk at du ikke befinner deg i et område der betingelsene faller ut og inn.

          Selv bruker jeg kun governor i idle-up modusene. Da setter jeg bare en throttelkurve som aldri går under 60%.
          (Du flyr på idle-up når du hoovrer som nevnt ikke sant ??)
          Nei, fløy i normal mode. Men 25% holder i følge manualen, og kobler ut igjen ved 15%.
          Raptor 50 titan se,Minititan,Trex 700,
          Cap 232 60 size, Stryker f27c, At40 , Seagull ep edge 540
          Futaba 12FG

          Comment


          • #6
            Jeg kortet inn lengden på servohornet, justerte ned følsomheten og justerte motoren litt, da virket den mye mer rolig.
            Raptor 50 titan se,Minititan,Trex 700,
            Cap 232 60 size, Stryker f27c, At40 , Seagull ep edge 540
            Futaba 12FG

            Comment

            Working...
            X