Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rått lite helikopter Blade mSR

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rått lite helikopter Blade mSR

    solid og lite også flyr det som et H... Er det noen norske forhandlere som har fått det inn i butikken sin ?



    E-flite's Blade mSR Helicopter Review
    Øyvind

    www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

  • #2
    Det ville passe perfekt med en sånn i samlinga ettersom jeg knuste den ene Lamaen min til smådeler i dag.
    Trex 450 blandingsrase 4S
    Logo 500
    Blade mCPX

    Comment


    • #3
      SmallSize har i hvertfall de andre i BnF serien, her er det bare å ringe å mase. Sitter å leter etter det jeg også Ikke noe er vel som å sitte i Sofaen og trene på flygingen? Har mcx, og kvalitetsmessig virker det meget bra, lett, stabilt og tåler litt. Må bare passe på at ikke katta fanger det i lufta......
      Jon Kristiansen

      Comment


      • #4
        Jeg var en tur innom Smallsize i Trondheim og de hadde ingen anelse om når de fikk den inn eller hva de ville ta seg betalt for den.
        Men i følge Horizon skal de levere til sine kunder 27. august og stedene på nett selger RTB versjonen til 150$
        Trex 450 blandingsrase 4S
        Logo 500
        Blade mCPX

        Comment


        • #5
          Det ryktes også at E-Flite kommer ut med en versjon med collective pitch.

          Inverted Funnel rundt blomstervasen hadde vært knall!
          Mathias
          Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

          Comment


          • #6
            Om denne FP versjonen er så kjapp som de skal ha det til kommer i allefal jeg til å teste ut loops rolls og flips med den for selv uten negativ pitch inbiller jeg meg at det fortsatt skal være mulig om man har nok høyde.

            EDIT.
            Tror et FP passer bedre til stuebruk og gir lengere flytider en en CP versjon vil gi.
            Bare tenk på turtallet til en Trex 250, den ligger på rundt 6000 rpm.
            En CP versjon med rotordiameter på 20cm ville nok turtallet ha blitt mye høyere og dermed gitt en meget lav WAF.
            Asymetriske rotorblader slik FP versjonen har er mere effektive og dermed vil gjøre strømtrekket mindre samt at man flyr på det turtallet man trenger for å fly istedenfor et mye høyere for å kunne gjøre brå kollektive manøvre.
            Og til slutt har man da holdbarheten der jeg ser for meg å få skader på et CP heli når det krasjer en med FP versjonen der man slipper gassen når det går galt.

            Tror alikevel jeg vil prøve meg frem med 2 throttle kurver for jeg foretrekker å hovre på 2/3 stikke samtidig med at det hadde vært greit med en idle up kurve der man slipper at motoren stopper selv om man skulle dra full "negativ" på toppen av en loop.
            Regner med at å stoppe motoren på toppen vil bli katastrofalt for da mangler man også syklisk som man trenger for å komme rundt.

            Jaja det er lov å drømme........
            Last edited by perpyro; 14-08-09, 20:51.
            Trex 450 blandingsrase 4S
            Logo 500
            Blade mCPX

            Comment


            • #7
              Originally posted by Mathias View Post
              Det ryktes også at E-Flite kommer ut med en versjon med collective pitch.

              Inverted Funnel rundt blomstervasen hadde vært knall!
              Hadde vært knall å kunne gå på vannet og

              Menn hvis den flyr så bra som den ser ut til der, så må den jo selge bra! Frister meg faktisk mer enn en T-rex 250 den der
              Go Lower! Lower.... To Low!

              Comment


              • #8
                Det ultimate leketøyet å ha på jobben
                Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                Comment

                Working...
                X