Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skjelvende S9254???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skjelvende S9254???

    Hei.
    har en ny dsx9 limited edition. Som jeg i går kveld fikk satt opp på trex 600n min.
    Skulle ut å testfly ista, men da la jeg merke til att gyroservoen (s9254) står å skjelver når jeg bruker høyere stikka!!! Prøvde å ta av. Halen bare står å skjelver frem å tilbake.
    Hva kan årsaken til dette vere. Kan jeg ha kobla gyro gain ledningen feil kanskje?? Det er foresten en rd921 motaker jeg har. Håper noen kan hjelpe meg.........

  • #2
    Høres ut som du har for høy gain. Du skriver ikke hvilken gyro du har, men det er relativt lett å sjekke om du har koblet gain til riktig kanal.

    Dersom du har futaba så kan du justere gain ned til du kommer under 50. Da skal HH lyset slukke. Gain over 50 (på JR) tilsier at du er HH modus og da skal du ha konstant lys.
    - Erik -

    ------------------------------------------
    Logo 600SX + 6003D
    Logo 400SE

    Futaba 18MZ

    Comment


    • #3
      Høres ut som den skjelver også når du står på bakken. I såfall er det ikke så enkelt som for høy gain.

      Gain kommer på aux2 kanalen på DSX9. Ikke mulig å endre. På 6-kanals mottakere må man derfor jukse litt, men rd921 er vel den 9-kanaleren som følger senderen.

      Du må aktiverere gyro funksjonen, (hvis du ikke gjør det vil du vel få en gain som tilsvarer 50% som er det samme som "avslått"), og legg inn gain på f.eks 60 og ta det derfra.

      En av de siste funksjonene i menyen er en oversikt over utgangen på alle kanaler. Denne er veldig fin til å se at du får signalene ut på rett sted, og at signalene blir som forventet.
      arhennie

      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
      http://hadelandmfk.no/
      www.henniehobby.no/arne

      Comment


      • #4
        Du kan jo koble servoen direkte inn i en ledig kanal på mottakeren. Dersom den fremdeles skjelver kan det være potmeteret som er gått i servoen.
        - Erik -

        ------------------------------------------
        Logo 600SX + 6003D
        Logo 400SE

        Futaba 18MZ

        Comment


        • #5
          Hadde stappa gyro gain ledningen inn i aux1.skifta til aux 2 å da blei det bra. Ikke vet jeg hvorfor men. Har flyd et par tanker å alt er bra. Takker for mange gode innspill. Ps kan anbefale jr dsx9, knallgod radio.

          Comment


          • #6
            Originally posted by 10t View Post
            Hadde stappa gyro gain ledningen inn i aux1.skifta til aux 2 å da blei det bra. Ikke vet jeg hvorfor men. Har flyd et par tanker å alt er bra. Takker for mange gode innspill. Ps kan anbefale jr dsx9, knallgod radio.
            Ja da tenker jeg det var mer enn halen som oppførte seg merkelig. Da manglet du jo signal på en av de fremre cyclic servoene også da.
            arhennie

            MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
            http://hadelandmfk.no/
            www.henniehobby.no/arne

            Comment


            • #7
              Originally posted by arhennie View Post
              Da manglet du jo signal på en av de fremre cyclic servoene også da.
              hehe. Var visst gear channel jeg hadde den i først.
              Men samme det. Skulle vell ikke vært noe grunn for att det opprinelige problemet oppstod. for den skulle en jo kunne bruke.

              Comment


              • #8
                Originally posted by 10t View Post
                Skulle vell ikke vært noe grunn for att det opprinelige problemet oppstod. for den skulle en jo kunne bruke.
                Vet ikke helt om jeg skjønte hva du mente her. Men aux 1 signalet varierer jo mellom -100% og +100% når du beveger høyre stikke. Litt avhengig av cyclic utslag og eventuell dualrate. Gyroen vil jo oppfatte dette som at gain til stadighet endrer seg opp og ned innenfor 0% og 100%. Er nok ikke rart servoen ble litt nervøs av det. Og hva slags "gain" du hadde når du lettet må gudene vite.
                Heldig at du ikke krasjet
                arhennie

                MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                http://hadelandmfk.no/
                www.henniehobby.no/arne

                Comment

                Working...
                X