Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger jeg governor?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger jeg governor?

    Heisann Folkens
    Når jeg flyr heli er det kun for koseflyging, 3d flyging appelerer ikke til meg i det hele tatt.
    Både raptoren min og min freya 90 har jeg flydd mye med uten governor. Jeg flyr bare koseflyging, slenger inn en roll og loop i ny og ne og om jeg har en god dag slenger jeg kanskje inn en funnel. Mest er det kun for kos jeg flyr. Vil jeg ha utbytte av å fly med governor? Evt, hvorfor?

  • #2
    Personlig synes jeg det er enklere å fly med govenor. Har alltid brukt det på nitro. De gangene jeg er borti el-heli med regulatorer med dårlig governor så synes det er helt forferdelig.

    Men selvfølgelig så kan du kompensere med en litt mer avansert throttle kurve. Men jeg tror du bruker lengre tid på å sette opp en slik throttle kurve enn det du vil på å sette opp en governor.
    - Erik -

    ------------------------------------------
    Logo 600SX + 6003D
    Logo 400SE

    Futaba 18MZ

    Comment


    • #3
      Hmm, ja jeg har liksom aldri flydd med governor så jeg vet jo ikke. Du flyr freya 90`n din uten governor?

      Comment


      • #4
        KAn bare snakke utfra egen erfaring, men merker selv veldig godt at det blir lettere og f.eks. holde stabil høyde i hover med governour. Det er godt mulig at throttelkurvene mine kunne vært bedre, men la ned ganske mye jobb i å få så jevnt turtall som mulig uansett stikkeposisjon. Allikevel merket jeg stor forskjell da jeg gikk over til governour.
        Terje

        Comment


        • #5
          Men mitt store mareritt er og ikke få klart å sette den opp skikkelig.
          Har en gv1 jeg ikke har turt og bruke enda, hehe.

          Comment


          • #6
            Originally posted by surpass View Post
            Hmm, ja jeg har liksom aldri flydd med governor så jeg vet jo ikke. Du flyr freya 90`n din uten governor?
            Nei, jeg flyr på en stripe hvor vi må ha govenor på grunn av støybegrensning. Jeg ville nok heller ikke flydd den uten. Men jeg kan skru den av og på governoren med en bryter når jeg skal justere motoren.

            Den eneste ulempen jeg synes det er med en governor er at den kan kamuflere en dårlig justert motor. Dette er grunnen til at jeg legger opp governoren på en bryter.
            - Erik -

            ------------------------------------------
            Logo 600SX + 6003D
            Logo 400SE

            Futaba 18MZ

            Comment


            • #7
              Originally posted by surpass View Post
              Men mitt store mareritt er og ikke få klart å sette den opp skikkelig.
              Har en gv1 jeg ikke har turt og bruke enda, hehe.
              GV-1 er vel egentlig en av de enklere å sette opp. Finnes mange oppskrifter på nettet som du kan bruke.

              Jeg setter min både på bryter og stikke. Dvs. når bryteren er på, kobler governoren inn når stikken når en bestemt possisjon. Veldig lite skummelt.
              - Erik -

              ------------------------------------------
              Logo 600SX + 6003D
              Logo 400SE

              Futaba 18MZ

              Comment


              • #8
                Ok, det høres bra ut Da skal jeg sette av kvelden til å sette opp governoren, har allerede satt på plass magnet og sensor. Men, Min sender har kun 7 kanaler, er ikke det nok? Var en fyr som sa jeg MÅ ha 8 kanaler, men jeg vet ikke helt, emnet er nytt for meg.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by surpass View Post
                  Ok, det høres bra ut Da skal jeg sette av kvelden til å sette opp governoren, har allerede satt på plass magnet og sensor. Men, Min sender har kun 7 kanaler, er ikke det nok? Var en fyr som sa jeg MÅ ha 8 kanaler, men jeg vet ikke helt, emnet er nytt for meg.
                  Du må vel ha 8 kanaler dersom du ønsker en egen bryter for å slå av og på (slik jeg har gjort). Men du kan fint fly med GV-1 på 7 kanaler.
                  - Erik -

                  ------------------------------------------
                  Logo 600SX + 6003D
                  Logo 400SE

                  Futaba 18MZ

                  Comment


                  • #10
                    Takk takk, for all hjelp For drøye 8 kanaler til økonomien tillater det. Skal bli spennende.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by ehaga View Post
                      Du må vel ha 8 kanaler dersom du ønsker en egen bryter for å slå av og på (slik jeg har gjort). Men du kan fint fly med GV-1 på 7 kanaler.
                      Nei, det er nok med 7.
                      Hilsen Rune Marcussen

                      MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                      T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                      JR DSX9

                      Fitjar Modellflyklubb
                      ---------------------------------------------------------------------------
                      Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                      Comment


                      • #12
                        På gv-1 skal en visstnok bruke egen kanal for å slå av og på governoren.
                        Mulig det går fint å mikse sånn som det gjør på throttlejockey, men jeg har aldri koblet en gv-1, så det vet jeg ikke.
                        Personlig synes jeg gv-1 ser ut som om den er mye mer tungvint å sette opp enn tj..
                        edit: Det går på 7 kanaler også, men ettersom jeg forstår så bruker en da throttlestikken som av/på bryter...
                        Last edited by Heliman; 16-08-09, 18:32.
                        Mvh
                        Bjørn Tore Espevik

                        Team Visa...

                        Comment

                        Working...
                        X