Announcement

Collapse
No announcement yet.

Headertank trex 600?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Headertank trex 600?

    Ved 3D flyging med trex 600, bruker dere som flyr med denne maskinen headertank? Eller funker det greit uten.
    Terje Egeberg
    "Opp ska det og det får bare virke"


    38% Carf Sukhoi ZDZ 180
    40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
    35% Pilot Extra 330 DLE 120.
    3DHS slick 89" EME 60.
    3DHS Slick 71"

  • #2
    Jeg bruker det ikke....
    Mvh
    Bjørn Tore Espevik

    Team Visa...

    Comment


    • #3
      noen sier at fueltanken på en 600 er kontruert sånn at det ikke skal være nødvending med headertank, men jeg selv velger å bruke det for å være sikker, dessuten får jeg 1min lenger flytid:P
      trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
      trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
      arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
      PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
      homemade quad med diverse elektronikk.
      noen depronkjerrer.
      futaba10c 2.4ghz.
      radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

      Comment


      • #4
        Jeg skal ikke påstå at det ene er rettere enn det andre, om jeg flyr såkallt 3D eller ikke, header eller ikke.
        Jeg har for lenge siden passert 500 flighter med min 600N og har brukt header helt siden den var ny. Jeg kommer til å bruke header videre også for jeg ser støtt og stadig etter endt flight at det tæres av headertanken.
        Nå skal det sies at jeg bruker vanlig klunk og ikke fuelmagnet, som jeg tror eliminerer behovet for en ekstra fødetank.
        Header kommer jeg til å bruke helt til den dagen jeg får det for meg å prøve fuelmagnet.

        Comment


        • #5
          Jeg bruker vanlig klunk, og har som sagt ikke headertank.
          Den eneste øvelsen som "krever" headertank på 600'n er om du står og gjør tictoc's leeenge med nesen ned, det er i hvertfall min erfaring.
          Selvfølgelig vil du få litt ekstra flytid, men du får også mer fuelslange og en klunk til å passe på..
          Mvh
          Bjørn Tore Espevik

          Team Visa...

          Comment


          • #6
            ja alt har både positive og negative sider, jeg har i alle år flydd med tank
            trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
            trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
            arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
            PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
            homemade quad med diverse elektronikk.
            noen depronkjerrer.
            futaba10c 2.4ghz.
            radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

            Comment


            • #7
              Har hatt headertank jeg også men funke like godt uten.
              PS: vi har vell alle tank

              Comment


              • #8
                Har litt trøbbel med at motoren leaner seg ut når det nærmer seg ca 1/4 igjen. Tenkte jeg skulle hive på en header for å kanskje unngå dette. Vet ikke med dere, men jeg klarte hvertfall ikke å få klunken i hovedtanken til å både flytte seg fritt rundt, OG nå alle hjørner på en gang. Testet med Hayes klunk-slange som er en svært myk og elastisk fuelslange ment spesielt for klunk.
                Med vennlig hilsen
                Johannes Gjessing GMFK
                || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

                Comment

                Working...
                X