Unconfigured Ad

Collapse

halereim drev til trex450

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Margarus
    • Aug 2008
    • 322

    #1

    halereim drev til trex450

    hei
    har hatt endel problemer med samme produkt flere ganger nå.

    har en HK450 heli men bruker align halereim aksel og drev.

    hender av og til at når jeg har landet helie på gress så får halerotor litt gress på seg og da glipper en av drevene på aksel med en gang!
    dette er kort gress så alle andre flyr heli på . men som sagt var litt bakpå under landing. tok ikke nedi mark men ja litt gress bare.
    skal det ikke tåle mer ?

    har bytta 2 align. der er det alu reim drevet som glipper på aksel pga aksel er helt glatt uten noe form for tusenspor som holder igjen reimhjulet.

    prøve så copterX sin verisjon. den hadde tusenspor der reimhjulet var prest nedpå. den holt mange gress landinger helt til haledrevet lenger nede på akselen begynte å glippe. da pga det ikke var tusen spor der nede. her var det glatt på glatt.

    forstår ikke hvorfor denne utsatte delen her ikke kan ha tusenspor oppe og nede. slik at vis halerotor skulle møte mer motstand en hva noen gress strå gir så kan heller reima ryke eller hoppe over noen tenner vis dere sjønner hva jeg mener.
    har prøvd med dråpe locktite på og. men plast og metall funka dårlig.

    hva sier dere andre som faktisk kan dette her og kansje har hatt samme problem før ?

    frister skikkelig med torqtube fra proen kjenner eg vis eg ikje finner på noe bedre en dette.
    MvH Marius Leirdal
  • Brumm
    • Apr 2008
    • 1816

    #2
    Dette var faktisk det første jeg valgte å oppgradere på HK450'en min.. Bestilte TT og karbon boom fra Flying-hobby.. Hvis du i tillegg skrur til halebladene litt løst, så tåler de fint å subbe litt nedi.. Men det beste tipset er å trene på landinger, sånn at du får halen litt opp akkurat når du treffer bakken..
    Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

    Comment

    • Margarus
      • Aug 2008
      • 322

      #3
      jepp. når jeg tenker meg kunne kansje halebladene vert litt løsere tilskrudd.

      skal skru ut align akselen i kveld og se om jeg ikke får limt på det alu hjulet på ett vis . ingen vits og bytte til nytt da det andre er helt likt bare ikke limt.
      MvH Marius Leirdal

      Comment

      • arhennie
        • Mar 2008
        • 4316

        #4
        Hadde aldri dette problemet på min gamle T-rex 450, men har hørt det fra andre.
        Det er visst et måte de fikser det på, men jeg husker ikke riktig hva det var. Om de pinnet den på en måte eller noe...

        Men søk litt på Helifreak eller Runryder så finner du sikkert en løsning.
        arhennie

        MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
        http://hadelandmfk.no/
        www.henniehobby.no/arne

        Comment

        • bth
          • Dec 2003
          • 1639

          #5
          Dette er et kjent problem. Behøver ikke subbe gress engang. Limte mitt med en gang jeg fikk det. Har ikke hent meg.




          Skal være en løsning på youtube. Bare søk på HK450.
          Bfight 210
          De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
          De Havilland DH 2 skala 1/5,3
          Phoenix RC Club

          Comment

          • perpyro
            • Aug 2008
            • 488

            #6
            Jeg ville tatt meg en tur på en proff jernvarehandel og fått tak i loctite type dæven for fast montering og limt det hele sammen skikkelig.
            Trex 450 blandingsrase 4S
            Logo 500
            Blade mCPX

            Comment

            • Jostein
              • Jan 2008
              • 1161

              #7
              Hvis du sliter med at halen går nedi er ikke torquetube tingen hvertfall Skal ikke mye til før dreva ryker.
              Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

              Comment

              • LarsO
                • Dec 2007
                • 1273

                #8
                Ble ikke reimhjulsproblemet eliminert på XL utgaven?
                Last edited by LarsO; 05-09-09, 21:48.

                Comment

                • Margarus
                  • Aug 2008
                  • 322

                  #9
                  ser folk anbefaler en grønn locktite.
                  at da sitter den
                  hvor får jeg tak i noe slikt? hva er benevnelsen på den flasken?
                  MvH Marius Leirdal

                  Comment

                  • Margarus
                    • Aug 2008
                    • 322

                    #10
                    loctight 290. rød flaske. grønn veske.
                    fant denne i garasjen idag. står "gjengelåsing / gjenge sikring"
                    demonterte reimdrevet. vasket det og aksel og tok på grønn locktight på aksen. tredde på hjulet. vridde runt slik at det kom stoff på hele aksel.

                    nettop montert nå og det har tørket en stund.
                    kjennte på det litt og det virker som det holder bedre. har reimen litt halvslakk nå, jeg kan vri på halerotor og reima hopper over noen tenner istede for at reimhjul glir på aksel.

                    håper på det beste nå
                    MvH Marius Leirdal

                    Comment

                    • LarsO
                      • Dec 2007
                      • 1273

                      #11
                      Originally posted by Margarus
                      jeg kan vri på halerotor og reima hopper over noen tenner istede for at reimhjul glir på aksel.
                      Det ville jeg vært svært skeptisk å fly med, hva kan skje når du da belaster halerotoren hardt?!
                      Kan også hende at tennene på reimen inne i bommen slår mot hverandre og nykker om reimen er veldig slakk. I værste fall begynner tenner å bli revet av. Har du ikke hatt "gain" problemer før, vil jeg tro du får det nå.
                      Last edited by LarsO; 06-09-09, 21:24.

                      Comment

                      • Margarus
                        • Aug 2008
                        • 322

                        #12
                        er på hva du mener.
                        men noen her som faktisk vet hvor mye en belaster reima?
                        fks når en hovrer og drar fult ut rudder og rotere en runde
                        er det mer en at jeg med handmakt kan dra halerotoren runt til jeg kjenner at reima strekker seg litt for så sleppe en tann.

                        er ikke dette en indikasjon på at vertfall locktighten holder dreve på plass vertfall.

                        jeg kan også stramme reima litt til. litt usikker på hvor stram den burde være.
                        MvH Marius Leirdal

                        Comment

                        • LarsO
                          • Dec 2007
                          • 1273

                          #13
                          Iflg. manual.
                          Attached Files

                          Comment

                          Working...