Unconfigured Ad

Collapse

Compass helikopter

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikronor
    Forhandler
    • Nov 2006
    • 11

Heisann

Jeg har vært med på bygging og oppsett av en Odin 90 ( den på bildet ) og til de som lurer trengs det kun ett batteri om bord. Det følger med ubec og regulator som gjør dette mulig. Og hensikten med den elektriske kjølevifta er rett og slett for å gi mere krefter. Det forsvinner jo litt effekt i å drive en mekanisk vifte på motorakslingen. Forøvrig kan vi kommentere at byggeveiledningen kunne vært litt klarere på enkelte punkter, men vi gleder oss stort til å se denne lille tassen av en .90 size i lufta!

Den blir forøvrig å se på hjem og hobby messa til helgen.
    MIKRONOR

Geir Bjelkarøy
    22 65 39 00

www.mikronor.no

Comment

• kjusern
      • Aug 2008
      • 3

odin 90

er akkkurat ferdig med og bygge min odin 90. nå er det bare testflyving som gjenstår angående vifte systeme. har jeg koblet vifta til motakeren og bruker bare et batteri til alt

den er satt opp med 4stk bls253 servoer
      futaba 520 gyro med bls251
      spektrum ar7100r
      polyquest lipo 7.4 3900mah
      hatori potte
      align 91hz
      Last edited by kjusern; 03-11-09, 23:52.

Comment

• ThomasB
        • Aug 2004
        • 1305

Jeg kjører ett 3 cell til vifta, og ett 2 cell på arizona regulator for å fore strøm til resterende elektronikk. Man bør ha 3 cell, for å greie å få nok power i vifta.
        Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
        www.airheads.no

Comment

• kjusern
          • Aug 2008
          • 3

fikk vite det igår av minicars.

Comment

• ThomasB
            • Aug 2004
            • 1305

Har du fått flydd din maskin noe? Jeg har hatt ett unserskudd på tid som har gjort at jeg kun har testflydd den.. Men for en SYK respons iforhold til R90 jeg hadde før.. Gleder meg til det kommer FBL til den i postkassa også
            Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
            www.airheads.no

Comment

• tfagermoen
              • Feb 2005
              • 315

Kjusern var å testet sin Odin 90 noen turer i dag. Det ble justert litt her og der, så nå ser det ut som ting begynner å fungere. Det virker som det er ett kjapt helikopter. Blir spennende å se hvordan det fungerer i lengden.
              Legger ved ett dårlig bilde av Odin 90 sammen med noen andre helikopter.
              Attached Files
              Terje Fagermoen
              Phoenix RC Club - AHMHK - OHK
              Rave ENV Nitro VBar - Rave ENV Nitro VBar - JR DSX9 - Depron tjafs

Comment

• TomErikR
                • Sep 2006
                • 32

Det virker såvidt..... den starter, hovrer, flyr opp ned, og kræsjer som alt annet.... " I dont know what you call it in English, but in Norwegian we call it: OK. "
                Thunder Tiger
                Curtis Youngblood
                Rapicon Fuel
                Scorpion Systems
                Optipower
                MKS Servos
                ET Canopy

Comment

Working...