Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp meg å velge!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp meg å velge!

    Jeg står vel i fare for å slå ihjel en død hest eller to, men jeg tar sjansen likevel.

    Jeg er veldig fornøyd med helikopterne jeg har og har ingen planer om å kjøpe nitro-heli, men la oss si det sånn at en jeg KJENNER vurderer å kjøpe det! Jeg ser for meg at 600E'en kommer til å bli brukt flittig når vedkommende skal fly en liten time, mens nitro-heliet kommer til å brukt til heldags-moro på stripa.

    Valget står mellom T-Rex 600 og T-Rex 700. I utgangspunktet synes je...han jeg kjenner at størrelsen på 600 er akkurat passe. Det er faktisk på grensen til å være skremmende stort.

    På den andre siden er jeg litt redd for å kjøpe en 600 og så ha lyst på noe større til neste år. Da er det jo like greit å kjøpe stort med en gang.

    Jeg ser at prisene på pakkene på flying-hobby.com ikke er så veldig forskjellige på 600 og 700. Det ser ut til at det skiller rundt 3-400 dollar på sammenlignbare pakker. Da har jeg sett på f.eks. http://flying-hobby.com/catalog/prod...oducts_id=5519 vs http://flying-hobby.com/catalog/prod...oducts_id=5436

    Jeg antar at det ikke er ett fasitsvar som er sant for alle. Slik jeg ser det, er det følgende pros and cons med 700 vs 600 for min del:

    - Høyere pris i innkjøp (men ikke SÅ mye høyere)
    - Dyrere deler, spesielt rotorblader (men jeg kræsjer da ikke SÅ ofte)
    - Dyrere kræsj fordi det er mye mere energi involvert siden det er større motor?
    - Høyere fuel-kostnader (who cares - en god fly-dag koster vel ikke mere enn en dårlig middag for fire på en familierestaurant likevel?)
    - Mere støy? Noen som har sammenlignet?
    - Trenger mere plass pga størrelse og fart for at man ikke skal føle seg for begrenset?
    - Stort og SKREMMENDE....
    + ...og stort og HEFTIG
    + Mere power (men for å være helt ærlig, tror jeg ikke at jeg trenger det på noen år)
    + Jeg får like stort heli som brumm

    Noen kommentarer? Noen som har erfaring med begge?
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

    Anything worth doing is worth overdoing!

  • #2
    Jeg tror nok det siste punktet kommer til å veie tyngst Tenk deg når vi står sammen på stripa til våren, da kommer du til å angre hvis du kjøper en 600

    Nei, jeg skal være seriøs et øyblikk.. Jeg tror uansett hvilket av de to heliene du velger, så kommer du til å bli fornøyd.. Og dersom du går for en 600 er det jo ikke noe problem å få solgt den hvis du ombestemmer deg etter en stund.. Men; på andre siden er jeg ganske overbevist om at du før eller senere får lyst på en 700 og da er det kanskje like greit å gå rett på den.. Du er jo tross alt vant til å fly 600..

    Gjorde jeg det lettere for deg? Eller han du kjenner mener jeg..
    Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

    Comment


    • #3
      hehe, det var ei fin historie det der, handler du en 600 med den nye os55 motoren så tror jeg du har et heli å vokse med, jeg selv har flydd 50size i 4år å føler det at det fortsatt er piloten (meg) som setter begrensningene,har også en raptor90, men syntes det ikke er sånn mega forskjell, du blir jo ofte mere nervøs når du vet at maskinen oppi lufta koster nesten en mnd`s lønn, er ikke helt gratis en 50size heller, men det er snakk om en god del mindre i reservedeler og fuel.men lykke til uansett hva du går for
      trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
      trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
      arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
      PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
      homemade quad med diverse elektronikk.
      noen depronkjerrer.
      futaba10c 2.4ghz.
      radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

      Comment


      • #4
        Originally posted by Brumm View Post
        Jeg tror nok det siste punktet kommer til å veie tyngst Tenk deg når vi står sammen på stripa til våren, da kommer du til å angre hvis du kjøper en 600
        Jeg er nok redd for at det veier meeeget tungt ja

        Originally posted by Brumm View Post
        Nei, jeg skal være seriøs et øyblikk.. Jeg tror uansett hvilket av de to heliene du velger, så kommer du til å bli fornøyd.. Og dersom du går for en 600 er det jo ikke noe problem å få solgt den hvis du ombestemmer deg etter en stund.. Men; på andre siden er jeg ganske overbevist om at du før eller senere får lyst på en 700 og da er det kanskje like greit å gå rett på den.. Du er jo tross alt vant til å fly 600..
        Jeg tviler ikke på at jeg (nei, jeg mener han jeg kjenner) blir fornøyd uansett. Spørsmålet er jo hva som gir mest nytelse...

        Det burde vært sånn som på elkjøp - 30 dagers returrett hvis man ombestemmer seg.

        Originally posted by Brumm View Post
        Gjorde jeg det lettere for deg? Eller han du kjenner mener jeg..
        Slettes ikke!
        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

        Anything worth doing is worth overdoing!

        Comment


        • #5
          Originally posted by lillejon78 View Post
          men det er snakk om en god del mindre i reservedeler og fuel.
          Det er et argument som stadig dukker opp, men '90-eierne sier gjerne at delene ikke er så mye dyrere. Ikke vet jeg. På papiret ser det ikke ut som delene er så mye dyrere, men det ryker kanskje flere deler i et kræsj siden det er mere energi i sving?

          Originally posted by lillejon78 View Post
          men lykke til uansett hva du går for
          Du mener vel han fyren jeg kjenner! Men takk
          Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

          Anything worth doing is worth overdoing!

          Comment


          • #6
            Forresten; er det merkbar forskjell i hvor mye helikopterne påvirkes av vind?
            Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

            Anything worth doing is worth overdoing!

            Comment


            • #7
              Originally posted by joto View Post
              Det er et argument som stadig dukker opp, men '90-eierne sier gjerne at delene ikke er så mye dyrere. Ikke vet jeg. På papiret ser det ikke ut som delene er så mye dyrere, men det ryker kanskje flere deler i et kræsj siden det er mere energi i sving?



              Du mener vel han fyren jeg kjenner! Men takk

              hehe, er nok dyrt å kræsje en 90, se foreksempel på prisen på bladene, men men, "MAN SKAL JO IKKE KRÆSJE"
              trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
              trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
              arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
              PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
              homemade quad med diverse elektronikk.
              noen depronkjerrer.
              futaba10c 2.4ghz.
              radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

              Comment


              • #8
                Jeg har en enkel filosofi når det gjelder det å kræsje; den tid - den sorg!

                Jeg tenker i hvertfall ikke på deleprisene i det øyeblikk jeg bestiller..
                Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                Comment


                • #9
                  Husk at frakten blir jo den samme, så det peker jo i retning av 700! Mest igjen for frakt-penga! Men det finnes jo mere snacksy upgrades til 600. Hvis kompisen liker denslags, mener jeg.
                  Med vennlig hilsen
                  Johannes Gjessing GMFK
                  || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

                  Comment


                  • #10
                    Hvis du kjøper Kasama sin Srimok 90 er du jo laaaangt over Brumm
                    Hilsen Rune Marcussen

                    MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                    JR DSX9

                    Fitjar Modellflyklubb
                    ---------------------------------------------------------------------------
                    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                    Comment


                    • #11
                      jeg ville godt for en 700,helt utrolig grei maskin,har hat min siden den kom ut uten et kræsje,det eneste jeg har byttet er halen som er oppgradert etter at halen begynte å logre litt,jeg kjører den flybarless med sk 360 går som på skinner,lykke til med valget
                      TREX 700N FBL beast X,reactor x,
                      TREX 700N FBL beast X ,reactor x
                      TREX 600N FBL 3G align.
                      jr11x:--))

                      http://sokndal-modellfly.com/

                      Comment


                      • #12
                        KJØP BEGGE

                        Blir bare noen ekstra måneder med vann og brød men hva gjør man ikke for hobbyen.
                        Bare pass på at du har samme farge på canopy og rotorblader slik at dama ikke merker at du har 2 stk, husk at den bedre halvdelen er veldig påpasselig med det estetiske og visuelle men teknikk forstår de ikke noe av!

                        Comment


                        • #13
                          hva med e-sky belt cp? v2 er visst et skikkelig råskinn

                          fra spøk til alvor. jeg begynte å fly min trex 500 i juli. det var mitt første ordentlige heli, og jeg vil allerede oppgradere til noe større.... bare en tanke
                          dx7

                          Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                          Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                          Løten MFK
                          Stay Frosty

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by roadrune View Post
                            Hvis du kjøper Kasama sin Srimok 90 er du jo laaaangt over Brumm
                            Ikke gi ham idéer nå da!!
                            Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                            T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                            T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Quadrocopter View Post
                              KJØP BEGGE

                              Blir bare noen ekstra måneder med vann og brød men hva gjør man ikke for hobbyen.
                              Bare pass på at du har samme farge på canopy og rotorblader slik at dama ikke merker at du har 2 stk, husk at den bedre halvdelen er veldig påpasselig med det estetiske og visuelle men teknikk forstår de ikke noe av!
                              Jeg skulle ALDRI ha spurt dere gutta boys om råd. Jeg burde ha skjønt at det blir DYRT
                              Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                              Anything worth doing is worth overdoing!

                              Comment

                              Working...
                              X