Announcement

Collapse
No announcement yet.

Karbon-halebom og statisk elektrisitet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Karbon-halebom og statisk elektrisitet

    Jeg har en T-Rex 600E CF med beltedrevet hale. Når den blir kaldt, så blir beltet veldig slakt. Forskjellen er såpass stor at halen glipper ved rundt 0 grader, og da er beltet så stramt som jeg tør ha ha det i romtemperatur.

    Jeg innser at det ikke holder med en "vinterstramming" - jeg må stramme beltet etterhvert som halen krymper mens jeg er ute, og slakke det når jeg tar heliet innendørs.

    Jeg antar at dette skyldes at aluminiums-halebommen krymper ved lave temperaturer, og jeg vurderer å bytte den ut med karbon. Vil dette skape problemer med statisk elektrisitet? Bør jeg forbinde halebommen med jord på mottakeren?
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

    Anything worth doing is worth overdoing!

  • #2
    Alu lager statisk elektrisitet, såvidt jeg vet gjør ikke carbon det....
    Hilsen Rune Marcussen

    MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

    Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

    Comment


    • #3
      joda, carbon har problemer med statisk også. til trex 500 er dette et STORT problem, med alle mulige løsninger. de med CF rammen som gjør livet vanskelig. ville sett på helifreak om hva som burde gjøres tror ikke det er et så stort problem som på 500, men vet ikke hvorfor.

      PS! kjøper du torquetube er dette problemet løst. siden det er beltet som generer den statiske elektrisiteten
      dx7

      Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
      Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
      Løten MFK
      Stay Frosty

      Comment


      • #4
        Originally posted by Øyvind M View Post

        PS! kjøper du torquetube er dette problemet løst. siden det er beltet som generer den statiske elektrisiteten
        Eller du kan kjøpe en 700, så får du med Torque Tube!
        Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
        T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
        T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

        Comment


        • #5
          Originally posted by Øyvind M View Post
          PS! kjøper du torquetube er dette problemet løst. siden det er beltet som generer den statiske elektrisiteten
          Originally posted by Brumm View Post
          Eller du kan kjøpe en 700, så får du med Torque Tube!
          Dere er så USERIØSE!
          Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

          Anything worth doing is worth overdoing!

          Comment


          • #6
            det var faktisk litt seriøsitet der torquetube eleminerer sjansen for statisk el.
            dx7

            Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
            Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
            Løten MFK
            Stay Frosty

            Comment


            • #7
              Originally posted by Øyvind M View Post
              det var faktisk litt seriøsitet der torquetube eleminerer sjansen for statisk el.
              Jada, jeg vet Jeg vurderer forsåvidt tt også. Karbonhalebom er jo en "quick fix".
              Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

              Anything worth doing is worth overdoing!

              Comment


              • #8
                jeg har en T-rex 600 nitro med alu bom og lurer på å kjøpe carbon bom for å slippe dette med at bommen krymper i vinter, men blir det like mye statisk elektrisitet i et nitro heli som i et el heli?

                Comment

                Working...
                X