Godt nyttår alle likesinnede! Hadde en krasj med 600'n min i slutten av november, brukte halve desember på å få tak i deler å bygge den sammen igjen. Så kom romjulen og det ble tid til flyging på trygg is. 6 kalde men ellers fint flyvær. Men nå begynnte problemene. Heliet startet men motoren gikk feil vei. Fikk startet på nytt men denne gangen ble det hotstart selv om throttelstikka sto helt på bunnen. Sjekket fysisk vandring på throttleservo og horn på forgasseren. Justerte endpoint slik at den stengte 100%. Synest dette er litt merkelig. Throttleoppsettet mitt er likt som før krasjen. Har ikkje rørt en skrue på dette. Fikk endelig startet uten noen problemer. Tok av gløding, flyttet heliet til stripa å var klar til takeoff. Throttlet forsiktig opp men fikk ikke mer en ca 40% throttle. Gikk bort til heliet for å verifisere throttleservo og forgasser fysisk. Forgasseren beveget på seg uten at det var noen respons på motoren. Er en OS 8 plugg som står i den. Motoren stoppet til slutt av seg selv da den ble lei av herjing med throttlestikka. Gikk i ca 5 min totalt, så den burde ha vært brukbar varm i sylideren. Noen forslag før jeg skrur motoren ut av heliet? Det er ikke behov for å foreslå throttlekurver eller govenor. Da dette er utelukket med visuell kontroll Er også en liten bulk i potta etter krasjen, men denne er på størelse med en rosin, så den tror jeg er ubetydelig.
Mvh Skartun
Mvh Skartun
Comment