Unconfigured Ad

Collapse

billige greier som flyr bra :)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sveininge
    • Dec 2007
    • 1205

billige greier som flyr bra :)

Jeg har aldri vært så giret på Helikopter, men det var helt til vår venn i kina begynte og kopiere på deler fra anerkjente heliprodusenter som Align osv..
    Jeg handlet meg en HK250 GT fra hobbycity for en total sum på 750 kr og da har jeg en hitec servo på halen på denne. Skal du ha noe lignende i norge som blir en Orginal t-rex 250 så kommer du vel ikke under 4500 for no flyklart.
    Så handlet jeg en JR dsx 9 radio fra china og denne er produsert i Japan som mye annet snax til rc verden. men prisen var på 3500 inkl frakt og da med en motaker som koster en 1500 kr i norge. så jeg endte vel på en 2500 for bare radioen med sender batteri etter jeg hadde solgt den motakeren.

Så China regnestykke mitt:
    Radio med frakt 3490 kr
    - motaker 1000 kr
    + hk250 gt 750 kr
    + Hk 450 800 kr
    totalt sum 4004 kr

Kvalitets messig så har jeg ikke noe og utsette på disse billige kopiene men samme utstyret i norge koster endel mer

Norge:
    radioen koster ca 4500
    + trex 250 ca 3000
    + trex 450 ca 4000
    total sum 11500

Så hvis orginalene har det lille ekstra av kvalitet over seg. men er det virkelig verd alle de høvdingene?
    Kanskje en dag så kjøper jeg en orginal Align T-rex men slik som jeg flyr i dag så funker disse kopiene mer enn godt nok for meg.
    Min Hjemmeside..

http://sveininge.iflogg.com

Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting
  • Quadrocopter
    Moderator
    • Aug 2007
    • 6357

Nå blir ikke regnestykke ditt rettferdig hvis du sammenlikner det dårligste som finnes på markedet med noe av det beste.

Sammenlikn heller HK helikoptrene med CopterX (som tross alt er mye bedre enn HK helikoptrene) så blir ikke forskjellen så stor. Ryktebørsen sir jo at et HK heli ikke flyr bra før man har byttet ut de vitale delene med CopterX deler.

Når det kommer til JR Radioer osv. så er det helt klart penger å spare ved å handle hos enkelte sjapper i Østen.
    Last edited by Quadrocopter; 09-01-10, 01:36.

Comment

• arhennie
      • Mar 2008
      • 4316

T-rex 250 hadde en del barnesykdommer som gjorde at det ikke fløy bra. Gjaldt vel i hovedsak halen, men et heli uten fungerende hale er temmelig ubrukelige i mine øyne.
      Align har rettet på dette, blandt annet med disse vektene på bladgriperne mm.

Jeg har sett disse HK 250 kit'ene, og de så ikke ut til å ha noen av de oppgraderingene som T-rex har fått. Så kopien er altså av den gamle varianten.
      Jeg kjenner bare én som har fløyet et HK 250, og han var ikke fornøyd. Utover det har jeg ikke hørt noe om de.

Skal vi snakke om mye for pengene vil jeg si dagens bruktmarked der det er fantastisk mye fint å få for lite penger. Særlig brukte nitro heli ser det ut som enkelte nærmest gir bort om dagen.
      arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
      http://hadelandmfk.no/
      www.henniehobby.no/arne

Comment

• sveininge
        • Dec 2007
        • 1205

min hk 250 gt.
        Det jeg har gjort med denne er og skifte akslingen i hodet og i halerotoren. Jeg har sett kontroll armen på halerotoren har litt slark og at denne har fått litt kritikk for det.
        Men da kan du skifte den delen med Align sin og slarket blir borte.

Jeg er vertfall kanonfornøyd med min Hk250 GT. og prisen er det vertfall ikke no og si på
        Min Hjemmeside..

Comment

• Karmann
          Moderator
          • Oct 2006
          • 735

Noen spesielle preferanser angående hvor i østen man handler feks en jr dsx 9 rimligst?
          Har kikka his HobbyCity, Flying Hobby og Singapore Hobby men finner den ikke
          Mvh
          Morten Aase

Comment

• sveininge
            • Dec 2007
            • 1205

denne er veldig billig .. 3490 inkludert frakt. og det var fårlig med toll på den
            Min Hjemmeside..

Comment

• Brumm
              • Apr 2008
              • 1816

Originally posted by sveininge
              http://hobbycity.com/hobbycity/store...iver_(Mode_1)_

denne er veldig billig .. 3490 inkludert frakt. og det var fårlig med toll på den
              Dette er nok den riktige linken, med mode 2 http://hobbycity.com/hobbycity/store..._%28Mode_2%29_

Når det gjelder disse HK heliene tror jeg det er avgjørende hva du har av sammenlikningsgrunnlag.. Er du vant til å fly og skru på Align eller andre kvalitetsmerker, så vil du nok fort oppdage at kvaliteten ikke er så mye å skryte av.. Bl.a er skruene lagd av marsipan, har jeg blitt fortalt
              Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
              T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
              T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

Comment

• pompen
                • Apr 2008
                • 46

Dette er den med lys. om det er billigst vet jeg ikke. men har handlet der mye.

Må si at en jeg ikke var så veldig fornøyd med min hk450.Men har no satt på hodet fra min 450 pro "siden jeg har vbar på denne". og copter x hale så no flyr den ganske bra. Er netopp ferdig å kle den med skalakropp av Airwolf så det ska bli gøy . Jeg hadde heller kjøpt en 450 fra Align i stedet for å kjøp den kopien siden for eks så koster en sport bare 1900 kroner hos elefun og sikkert enda mindre hos flying hobby eller century.rc. da slipper man å oppgradere noe som helst, så kan man bruke servoer og lignende fra hobbycity.

Comment

• Margarus
                  • Aug 2008
                  • 322

jeg er fornøyd med min HK 450
                  ting jeg har hatt problemer med er orginal reim hjul. det røyk fort og ble byttet til align.
                  og kvaliteten på skruene.
                  utover det sonn rent mekanisk messig er rammer , hodet, bom understell alt slikt meget bra synes jeg!
                  over på elektronikk siden så er det mye å velge i
                  jeg bruker turnigy 60 regulator , turnigye500 motor , hxt900 servoer swash
                  assan 410 gyro
                  hiteck hs81 hale servo

dette for meg som ikke fly 3D funker bra.
                  hxt900 på swash får sikkert mangen til å rynke på nasen men det har funket og er så pass billige at jeg har flere liggende og bytter kun servo viss gear ryker. di har faktisk overlevd mange krasj,

hs81 har jeg ikke fått testet så mye utpå halen ennda men tidligere brukte jeg MKS 480 micro digital servo til halen og den fløy bra med den.
                  litt tracking problemer har jeg hatt med HC GF bladene, gikk over til align pro blader pga sikkerthet og rykter om delaminering i glassfiberen til HC blader.

har hatt litt styr med drifting å litt mekanisk oppsett problemer men alt det skyldes pilotens uvissthet og kunnskaper om oppsett av heli. har dilla å skrudd å lest mye nå så begynner å få det til

kunne godt tenkt meg ett HK helikopter til. men da ennten hk 450 pro med alu eller HK250GT

500 blir for dyrt i drift og stort for meg.

ingen tvil om at HK fikk meg inn i heli hobbyen pga pris
                  MvH Marius Leirdal

Comment

• Stian
                    • Jan 2006
                    • 483

Vær obs på at de kommer i to utgaver.. HK500 og HK500GT f.eks
                    Har en HK450 som jeg synes er slarkete og ekkel, men HK500GT har deler i metall og er meget bedre..

Jeg er nybegynner uten kjennskap til Trex, men er imponert over HK500GT..Virker presist og skikkelig.. g reservedeler koster ingenting

For ikke å snakke om hvilken inngangsbilett de er!
                    Stian
                    Last edited by Stian; 09-01-10, 20:37.

Comment

• sveininge
                      • Dec 2007
                      • 1205

jeg er veldig spent på den hk 450 pro som kommer nå i januar..

følg med på hobbyking twitter
                      Min Hjemmeside..

Comment

• arhennie
                        • Mar 2008
                        • 4316

Originally posted by Margarus
                        ...hs81 har jeg ikke fått testet så mye utpå halen ennda men tidligere brukte jeg MKS 480 micro digital servo til halen og den fløy bra med den.
                        litt tracking problemer har jeg hatt med HC GF bladene, gikk over til align pro blader pga sikkerthet og rykter om delaminering i glassfiberen til HC blader.

har hatt litt styr med drifting å litt mekanisk oppsett problemer men alt det skyldes pilotens uvissthet og kunnskaper om oppsett av heli. har dilla å skrudd å lest mye nå så begynner å få det til ...
                        Jeg har også hatt problemer med drifting på noen av heliene mine. Blandt annet på en T-rex 450 jeg hadde, som HK-450'en er kopi av. Gyroer av typen du nevner må settes opp i normal mode. Det vil hjelpe. Men vibrasjoner er også årsak til drifting, og blader er en viktig sak når det gjelder vibrasjoner.
                        Jeg fant ut at de orginale Align carbonbladene ikke var spesielt gode i så måte. Så prøvde jeg Align Pro bladene (det er treblader da..). Disse var noe bedre. Men så prøvde jeg noen som heter HQ 325 som jeg anbefaler å prøve. Knallfine stødige blader som gjorde fly-opplevelsen så mye bedre for en nybegynner... http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=4912&i=161

Men uansett valg av blader. Kjøp en balanserer. Jeg kjøpte meg en dumphuske-type billig på e-bay. Særlig de billige bladene, og spesielt treblader, behøver å balanseres. Gjør du det forsvinner mye av kilden til driftingen.

(Bildet viser oppsett i normalmode av en E-sky King 2 og SJM180 med hhv. E-sky HH og Futaba 401 gyro.)
                        Attached Files
                        arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                        http://hadelandmfk.no/
                        www.henniehobby.no/arne

Comment

• Margarus
                          • Aug 2008
                          • 322

stemmer det.
                          det var det jeg ikke var klar over tidligere, eller viste ikke hvordan jeg switchet mellom normal og hh.
                          litt trykking på radio lenge i ettertid så fikk jeg det til og da var alt mye bedre på gyro siden

balansering av bladene har jeg også erfart at det lønner seg.
                          gjore det slik som bobfinless sine videoer
                          MvH Marius Leirdal

Comment

• Karmann
                            Moderator
                            • Oct 2006
                            • 735

Takk for linker
                            Mvh
                            Morten Aase

Comment

• joo
                              MFN Skribent
                              • Nov 2002
                              • 6936

Originally posted by sveininge
                              Så hvis orginalene har det lille ekstra av kvalitet over seg. men er det virkelig verd alle de høvdingene?.
                              Verdt og verdt...
                              Noen av oss elsker kvalitet, og det er faktisk direkte dritgøy å ha gadgets som oser av øverste hylle Om jeg til spesielle prosjekter handler meg en outrunner til 3-4 høvdinger så er det verdt det i mine øyne; super kvalitet, god virkningsgrad og en helt egen følelse. Jeg bruker en del penger på denne hobbyen, og den gir meg så utrolig mye tilbake. Så kan andre mene det de vil, kall det gjerne galskap

Men ingen tvil om at alt dette rimelige man kan fråtse i er supert. Jeg gjetter på at det er mange som har prøvd seg på helikopter-galeien siden det er mulig å få en CopterX 450 med servoer og gyro til 1200,- ! Og selvsagt disse HK-sakene. Men når de selger CopterX til de prisene de gjør er det naturlig å ikke kjøpe HK?
                              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

Working...