Announcement

Collapse
No announcement yet.

Piroflips..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Piroflips..

    Det blir en del tid foran simulatoren nå i vintermørket, og jeg prøver for harde livet å få til noe som ligner på piroflips.. Så langt har det ikke gått spesielt bra

    Er det noen som kan anbefale gode video'er/guider eller som har lyst til å dele noen av sine egne erfaringer? Hadde vært skikkelig kult å fått til noe før våren kommer..

    Alle råd tas i mot med takk
    Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

  • #2
    Har hatt noe suksess med å gi fullt venstre rudder, og la heliet spinne foran deg i hover. Så telle takten / trampe takten og gjøre sirkulære bevegelser med høyre stikke synkronisert med takten, om du skjønner. Kan lønne seg å sette ned piroraten noe. Med om det er pedagisk riktig, tviler jeg på. Det "riktigste" er vel å dele det opp i to halve piroflips. Søk på piroflips på youtube så dukker det opp en del slowmotion animasjoner. Kan også anbefale Paul's Helicopter Pages for flere 3d-øvelser.
    Med vennlig hilsen
    Johannes Gjessing GMFK
    || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

    Comment


    • #3
      Jeg benyttet denne metoden og det fungerte fint for min del..

      HeliFreak - View Single Post - Piro Flips How-To

      Dersom du benytter Phoenix simualtor kan jeg gjerne vise deg en kveld hvordan du må gjøre, men det er slik det er beskrevet i denne posten på Helifreak og det finnes mange videoer som viser det samme. Det funker skikkelig dårlig til å begynne med, men etter noen uker vil du merke at ting faller på plass. Men uansett tar det nok noen måneder før du vil ha en viss form for kontroll.. Det viktige tror jeg er at du er tolmodig og tar step by step, stopper retter opp osv..
      T-REX 500 ESP Mikado mini V-bar * T-REX 700N Mikado V-bar * T-REX 700N * T-REX 600 CF "Airwolf"
      JR DSX9

      Comment


      • #4
        Denne videoen viser det ganske godt. Det står kaos, men det er jeg ikke helt enig i. Sjefen selv kan forklare i denne videoen.

        Comment


        • #5
          Takk for rådene fra alle tre! Skal fortsette å jobbe med dette fremover.. Har det forresten noe å si om man roterer med eller mot klokka? Det er vel kanskje minst motstand mot klokka, på et helikopter hvor hovedrotoren spinner med klokka?
          Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
          T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
          T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

          Comment


          • #6
            Originally posted by Brumm View Post
            Takk for rådene fra alle tre! Skal fortsette å jobbe med dette fremover.. Har det forresten noe å si om man roterer med eller mot klokka? Det er vel kanskje minst motstand mot klokka, på et helikopter hvor hovedrotoren spinner med klokka?
            Riktig som du selv sier. Mindre belastning på motoren slik. Men har vel inntrykk av at en ekte 3d-mester skal kunne reversere alle øvelser, men for å begynne med er det vel greit å bruke venstre rudder. Du kan også gå inn på program setup i phoenix og sette ned simuleringshastigheten. Da har du mulighet til å se litt bedre hva som foregår. Det vanskeligste synes jeg er å få til en konstant pirorate. Derfor begynte jeg med å stige til god høyde (bruk zoom, og lagre posisjonen), og bare prøve meg frem uten å bruke collective pitch. Throttlestikka på midstick, og konse om rudder input. Da faller heliet jevnt og trutt til det går i bakken. Det har lett for å bli litt vilt hvis man skal lære collective samtidig, fordi det er vanskelig å time inputen slik at man bare pitcher positivt/negativt når rotordisken er horisontal. Hvis man er litt "off" på collective, blir det mye sideveis bevegelse og heliet er plutselig ute av syne. Det er sikkert tusen måter å gjøre dette på, og dette er bare slik jeg har valgt å gjøre det.
            Med vennlig hilsen
            Johannes Gjessing GMFK
            || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

            Comment


            • #7
              Originally posted by johanngj View Post
              Riktig som du selv sier. Mindre belastning på motoren slik. Men har vel inntrykk av at en ekte 3d-mester skal kunne reversere alle øvelser, men for å begynne med er det vel greit å bruke venstre rudder. Du kan også gå inn på program setup i phoenix og sette ned simuleringshastigheten. Da har du mulighet til å se litt bedre hva som foregår. Det vanskeligste synes jeg er å få til en konstant pirorate. Derfor begynte jeg med å stige til god høyde (bruk zoom, og lagre posisjonen), og bare prøve meg frem uten å bruke collective pitch. Throttlestikka på midstick, og konse om rudder input. Da faller heliet jevnt og trutt til det går i bakken. Det har lett for å bli litt vilt hvis man skal lære collective samtidig, fordi det er vanskelig å time inputen slik at man bare pitcher positivt/negativt når rotordisken er horisontal. Hvis man er litt "off" på collective, blir det mye sideveis bevegelse og heliet er plutselig ute av syne. Det er sikkert tusen måter å gjøre dette på, og dette er bare slik jeg har valgt å gjøre det.
              Det her hørtes absolutt ut som en god idè! Det med sideveis bevegelse har jeg allerede erfart Det blir mye å tenke på samtidig..

              Når man begynner å få det til, finner man liksom rytmen sånn at det går av seg selv da?
              Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
              T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
              T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

              Comment


              • #8
                Synes det går ganske sakte å lære seg denne øvelsen. Er vel uten tvil den jeg har brukt lengst tid på, og allikevel kan definitivt dårligst. Men etterhvert kommer timingen mer og mer. Men hvis du prøver deg frem nå i vinter på sim, så klarer du det sikkert til våren utendørs også. Men jeg tilgode å klare mer enn 2 på rad utendørs uten å stoppe. Jeg er livredd for å miste orienteringen..
                Med vennlig hilsen
                Johannes Gjessing GMFK
                || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

                Comment


                • #9
                  Originally posted by johanngj View Post
                  Men jeg tilgode å klare mer enn 2 på rad utendørs uten å stoppe. Jeg er livredd for å miste orienteringen..
                  Jeg klarer til nød en 1/2 på simulator, så jeg har litt igjen
                  Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                  T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                  T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                  Comment


                  • #10
                    lykke til brumm. jeg har prøvd i hele høst, og har lite peil på det fortsatt. ser bare ut som en skremt sommerfugl!
                    dx7

                    Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                    Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                    Løten MFK
                    Stay Frosty

                    Comment


                    • #11
                      Tren mye i simulator, og følg guidene linket til i denne tråden. Etterhvert vil man få "feelingen" inne.


                      Mvh
                      Mathias
                      Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

                      Comment


                      • #12
                        På Realflight, om du bruker den, finnes det en instruction/training eller noe hvor piroflips blir demonstrert og stikkebevegelsene vises oppe til venstre. Har sett den mange ganger og skjønner fortsatt ingenting.
                        Flisespikkeri er gøy!
                        Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
                        Dyrøy MFK
                        ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
                        http://rolv.info

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Øyvind M View Post
                          lykke til brumm. jeg har prøvd i hele høst, og har lite peil på det fortsatt. ser bare ut som en skremt sommerfugl!
                          Jeg ser på dette som et langtidsprosjekt, Øyvind Og et sted må man jo begynne..
                          Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                          T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                          T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                          Comment


                          • #14
                            Satt meg foran simmen igår for å teste ut litt piroflip. Har aldri prøvd å øve meg på denne øvelsen før. Etter 3 kvarter så begynte det og ligne noe faktisk. Blir en halv en om gangen og en skjev full flip sånn innimellom. Når man først skjønte hvor man skulle begynne å åssen bevegelse man skulle bruke for å får den til å snu var alt litt enklere. Litt sånn aha opplevelse. Men er nok mengder av timer før man får til en som ligner det dem proffe gutta gjør. Satt med simulatorn i senga å dulte borti dama som hadde sovnet for lengst å sa, se hvor flink jeg er Det kom noen rare lyder fra ho å noe som hørtes ut som , `ja du er så flink atte`... hehe.
                            Helikopterflyving ble plutselig gøy igjen
                            I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Hansi79 View Post
                              Satt meg foran simmen igår for å teste ut litt piroflip. Har aldri prøvd å øve meg på denne øvelsen før. Etter 3 kvarter så begynte det og ligne noe faktisk. Blir en halv en om gangen og en skjev full flip sånn innimellom. Når man først skjønte hvor man skulle begynne å åssen bevegelse man skulle bruke for å får den til å snu var alt litt enklere. Litt sånn aha opplevelse. Men er nok mengder av timer før man får til en som ligner det dem proffe gutta gjør. Satt med simulatorn i senga å dulte borti dama som hadde sovnet for lengst å sa, se hvor flink jeg er Det kom noen rare lyder fra ho å noe som hørtes ut som , `ja du er så flink atte`... hehe.
                              Helikopterflyving ble plutselig gøy igjen
                              Gøy å høre at noen får det til.. Jeg sliter fortsatt
                              Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                              T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                              T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                              Comment

                              Working...
                              X