Unconfigured Ad

Collapse

Hvilke HITEC servoer bør jeg bruke?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ThomasB
    • Aug 2004
    • 1305

Hvilke HITEC servoer bør jeg bruke?

Jeg har kjøpt meg en raptor 50 v2, og må ha meg noen servoer. jeg har en hitec hs 5925 jeg tenkte å ha på halen. jeg har også en røys med nye hs 425BB liggende. er disse bra nok for resten? 5925en er en digital, resten er bare litt bedre enn standard servoer.

På forhånd takk
    Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
    www.airheads.no
  • Jon Roger
    • Mar 2004
    • 120

Hvilke hitec servoer du bør bruke? Færrest mulig, helst ingen.
    Dette er jo de desidert minst driftssikre servoene som finnes.

Comment

• trondb
      • Apr 2004
      • 33

Originally posted by Jon Roger
      Hvilke hitec servoer du bør bruke? Færrest mulig, helst ingen.
      Dette er jo de desidert minst driftssikre servoene som finnes.
      ..jaha og da anbefaler du??
      Jeg har aldri hatt problem med Hitec servoer

Comment

• Jon Roger
        • Mar 2004
        • 120

Selv bruker jeg kun elektronikk fra JR og futaba.

Jeg har i løpet av de siste 2 årene flydd ca 1500 turer med min futura nova og har kun måttet skifte haleservo en gang(futaba S9251).
        Resten av elektronikken er den samme som da heliet var nytt.

Tror neppe at du finner noen helipiloter somm bruker hitec utstyr som har lignende statistikk å vise til.

Comment

• ThomasB
          • Aug 2004
          • 1305

jeg kommer til å bruke en digital hs 5925 på halen, og hs 525bb på resten. har brukt hitec i mange år, å aldri hatt noen problemer med de.
          www.airheads.no

Comment

• Jon Roger
            • Mar 2004
            • 120

jeg jobber hos hobbyco innimellom.
            Så da er det vel en del av jobben din å reklamere for hitec?

Comment

• ThomasB
              • Aug 2004
              • 1305

Nei, det er det ikke, men jeg har jo bra priser.....
              Uansett så har jeg aldri hatt noe feil med hitec servoer.

Vil vel strengt tatt ikke si at de andre er bedre, eller er de det?

Er det noen tester jeg har gått glipp av?
              www.airheads.no

Comment

• affa
                Administrator
                • Jul 2002
                • 5877

Søker du på forumet så har det vært en het diskusjon på forumet tidligere angående de forskjellige merkene, men konklusjonenen er nok delt. De som har blitt brent av noe, enten det ene eller det andre reklamerer nok ikke for det de har blitt brent av.

Har selv en 1/4 skala full av digitale som skal opp nå i høst. 2 av servoene gikk rett i peak når jeg slo på strømmen. Fikk selvfølgelig nye på flekken, men litt mer spennende blir jo jomfruturen

Servoene var en 625BB analog på throttle og en 5645digital på ene høyderoret. Så for meg er det nok Futaba som gjelder i fremtiden som før.....

Comment

• joo
                  MFN Skribent
                  • Nov 2002
                  • 6936

Viktig å aldri bruke noen Hitec fra 300-serien i noe som flyr...
                  I et heli vil nok de dyrere servoene fra Hitec kanskje funke, spesielt de digitale. Men skal man likevel handle nytt ville jeg holdt meg til litt bedre saker fra JR, Furaba, MPX eller Graupener... Aldri mer Hitec for meg.
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• ThomasB
                    • Aug 2004
                    • 1305

jeg har endel graupner servoer liggende, men de er jo noen år gamle, bl.a c4021, men er ikke sikker på spesifikasjonene til disse. denne helien er for dyr til å knuses av en gammel servo
                    www.airheads.no

Comment

• ThomasB
                      • Aug 2004
                      • 1305

jeg skal bruke en CSM 420 HEADING HOLD GYRO sammen med hs 5925 servoen, denne servoen gjør 60 grader på 0.08 sek, med kraft på 9.2 kg bør være bra nok.....
                      mens hs 525bb er en servo med 5 polet motor, og gjør 60 grader på 0.13 sek, med kraft på 4.1 kg. Som sagt her jeg brukt Hitec i mange år uten problemer, ønsket bare noen vink... hva må jeg evt betale for tilsvarende i andre merker?
                      www.airheads.no

Comment

• OAK
                        • Jul 2002
                        • 863

Det er faktisk ikke så stor prisforskjell på Hitec og andre merker. Hitec er kanskje en liten tanke billigere, men mye dårligere....(det er hvertfall min erfaring).

Har hatt MAANGE Futaba-servoer opp igjennom, og har ennå tilgode å ha en som har sluttet å virke. Hitec-servoer derimot (som jeg har hatt mye færre av), har jeg hatt en god del problemer med...

Men når det er sagt, så bruker jeg jo fortsatt endel Hitec fortsatt...så det KAN jo virke også...innimellom hvertfall

mvh.
                        Ole André

Comment

• Jon Roger
                          • Mar 2004
                          • 120

Det er faktisk ikke så stor prisforskjell på Hitec og andre merker.
                          Riktig at det ikke er særlig forskjell i innkjøpspris.

Men jeg har verken tid eller penger nok til å bruke hitec i noen av heliene mine. Jeg er overbevist om at hitec ville vært det dyreste merket å bruke på sikt, selv om produktene deres ble delt ut gratis.

Comment

• ThomasB
                            • Aug 2004
                            • 1305

men hvilke skal jeg evt bruke?
                            www.airheads.no

Comment

• Tom Erik
                              • Feb 2004
                              • 1601

Jon Roger er en klok mann og jeg er fullstendig enig ved å la være å bruke Hitec på kritiske komponenter. I allefall før de får gjort noen alvorlige snuoperasjoner med kvalitetskontrollen av varene sine. Hitec- produktene er alt for ustabil og fortsatt produserer de servoer som ikke fungerer, brenner opp eller låser seg i ytterstilling etter svært kort tid.

Jon R. og vi andre som henger rundt i 3D-miljøet flyr mye og hardt, og vi har prøvd det meste av utstyr. Vi har gjort enormt mye feil og hatt seriøst mange krasj som følge av at noen kroner skulle spares på litt enklere utstyr.
                              Så: "Don`t mess with the formula",- fly med det som man VET fungerer.
                              F.eks Futaba 9253, JR8700 eller JR 810G på hale. Husk også at en god servo kan få en middels god gyro til å fungere veldig bra!

/Tom Erik
                              Tom Erik Smedal
                              www.artistic3D.net
                              www.photopia.no

Comment

Working...