Unconfigured Ad

Collapse

Motor og ESC oppgradering til Trex 500?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Brumm
    • Apr 2008
    • 1816

Valget falt til slutt på Scorpion 1400kv og CC Phoenix Ice 75A.. Jeg har så smått testet litt forskjellig oppsett, og så langt virker denne comboen svært lovende.. Foreløpig flyr jeg med 15T pinion, men har ikke helt bestemt om jeg skal benytte gov-funksjonen eller bare fly med flate kurver.. Denne motoren holder uansett turtallet utrolig godt.. Her er logger med og uten gov.. Uten gov flyr jeg på flat 92% kurve, med gov har jeg 2400rpm på idle 1 og 2600 på idle 2..
    Attached Files
    Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

Comment

• arhennie
      • Mar 2008
      • 4316

Originally posted by Brumm
      Valget falt til slutt på Scorpion 1400kv og CC Phoenix Ice 75A.. Jeg har så smått testet litt forskjellig oppsett, og så langt virker denne comboen svært lovende.. Foreløpig flyr jeg med 15T pinion, men har ikke helt bestemt om jeg skal benytte gov-funksjonen eller bare fly med flate kurver.. Denne motoren holder uansett turtallet utrolig godt.. Her er logger med og uten gov.. Uten gov flyr jeg på flat 92% kurve, med gov har jeg 2400rpm på idle 1 og 2600 på idle 2..
      Jeg har Scorpion 1600kV og ICE100A som jeg kjøpte av Øyvind M. Prøvde først å programmere med radiostikkene. Resultatet ble svært dårlig. Men det lå med en kupopng i ESC'en slik at jeg fikk tilsendt gratis en sånn USB programmerings dings fra CC.

Maks hs. governor funksjonen klarte med den orginale 13T pinjongen var vel 2400. Det ble altfor tregt. Byttet til 14T og fikk hs. på 2600. Det ble noe helt annet, men kunne vel kanskje tenkt meg ennå litt til. Jeg vet ikke hvor høy hs. det er tilrådelig å kjøre på en 500esp. Jeg tipper en 15T vil kunne gi meg 2800 som maks.

Jeg har ikke giddet begynne med denne loggingen, men det virker som det er mer enn nok ork i det oppsettet jeg har. Kan ikke si jeg har hørt antydning til bogging.
      arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
      http://hadelandmfk.no/
      www.henniehobby.no/arne

Comment

• Brumm
        • Apr 2008
        • 1816

Jeg mener det står noe i manualen om maks anbefalt hs.. Etter å ha prøvd litt forskjellig, synes jeg 2700-2800 rpm er passe hs.. da har man masse stabilitet og respons.. Og i tillegg fungerer det veldig bra med det oppsettet jeg har nå

Det skal bli litt spennende å se hva slags flytider jeg får.. Etter 4 minutter putter jeg inn rundt 1300 mAh, så jeg tror fint jeg kan fly 5-5.30.. Hvordan flytider får du 1600 motoren, Arne?

Comment

• arhennie
          • Mar 2008
          • 4316

Jeg mener det står noe i manualen om maks anbefalt hs.. Etter å ha prøvd litt forskjellig, synes jeg 2700-2800 rpm er passe hs.. da har man masse stabilitet og respons.. Og i tillegg fungerer det veldig bra med det oppsettet jeg har nå

Det skal bli litt spennende å se hva slags flytider jeg får.. Etter 4 minutter putter jeg inn rundt 1300 mAh, så jeg tror fint jeg kan fly 5-5.30.. Hvordan flytider får du 1600 motoren, Arne?
          Jeg flyr glatt 7 minutter. Da med god margin til de 80% jeg vil holde meg innenfor. Bruker 3300 6S Zippy batterier. De er vel 20C tror jeg..??
          Flystilen er nok ganske fordelaktig sånn sett. Det blir forsøk på lett 3D og litt sport. Og litt inverted hoover osv. Så det er ikke snakk 7 min. riv-og-slit da...
          7 min. er jo like lenge som jeg flyr nitro det

Jeg setter nok på en pinjong større, til 15t altså, også prøver jeg meg litt frem. Jeg vil tro 2700 vil være perfekt. Det vil nok dra ned flytiden litt, men det får ikke hjelpe.

Problemet nå er at jeg nettopp skaffet meg en Vibe 50. Den var så grisegod å fly at resten av heliparken brått ble henvist til hylla si...
          arhennie

www.henniehobby.no/arne

Comment

• roadrune
            • Jul 2007
            • 2292

Protosen som er samme size har 3000rpm som maks HS.
            Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
            T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
            JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
            ---------------------------------------------------------------------------
            Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• affa
              Administrator
              • Jul 2002
              • 5878

Har en ny i eske Kontronik Jive 60LV hvis noen kommer med en fornuftig pris på den. Send en PM hvis int?

Skulle vært i min Logo, men den ble byttet mot hyttepipe

Comment

• Øyvind M
                • Oct 2008
                • 837

i 500 manualen har align sat 2780 som maks headspeed uten at det skal gå utover for mye slitasje i hodet. sett noen på helifreak som kjører 3000 i HS, jeg selv lå på 2700 ca, uten at jeg målte det.
                dx7

Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                Løten MFK
                Stay Frosty

Comment

• Brumm
                  • Apr 2008
                  • 1816

Originally posted by Øyvind M
                  i 500 manualen har align sat 2780 som maks headspeed uten at det skal gå utover for mye slitasje i hodet. sett noen på helifreak som kjører 3000 i HS, jeg selv lå på 2700 ca, uten at jeg målte det.
                  Det var vel en som påstod han hadde hatt 3300 rpm også, men da tror jeg jeg ville hatt betenkligheter med å stå for nærme

Klarer den å holde rundt 2700-2800 uten bogging skal jeg si meg fornøyd

Er det forresten noen som er gode på Castle Link softwaren? Lurer på hva "timing" og "PWM rate" burde stå på Scorpion'en?

Comment

• arhennie
                    • Mar 2008
                    • 4316

Er det forresten noen som er gode på Castle Link softwaren? Lurer på hva "timing" og "PWM rate" burde stå på Scorpion'en?
                    Har ikke den PC'en foran meg som jeg bruker til helikoptre, men mener å huske det var ganske godt forklart som hjelpetekster i programmet?
                    Jeg måtte inn på motordatablad og finne ut poltallet, men utenom det fant jeg alt ut der i programmet.
                    arhennie

www.henniehobby.no/arne

Comment

• arhennie
                      • Mar 2008
                      • 4316

Jeg testet med 15T pinjong og hs. 2700 nå i helga.
                      Nå er jeg skikkelig fornøyd med den
                      Det stemte knallbra.
                      arhennie

www.henniehobby.no/arne

Comment

Working...