Unconfigured Ad

Collapse

Små vibrasjoner i halen, hvor kan det stamme fra?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Øyvind M
    • Oct 2008
    • 837

Små vibrasjoner i halen, hvor kan det stamme fra?

Ja, spm er som overskriften tilsier. har små vibrasjoner i halen, ikke noe nevneverdige, men etter et par turen begynner gyroen å gi meg logring. lurer på om det kan være noen vibrasjoner som påvirker? har et trex 600LE

TT er akkurat nå sjekket. tok ut en ny TT fra pakken, og sammenlignet. helt identisk og virker ikke som om det er bøyd eller noe.

takker for alle inspill

PS: halemekanikken er nettopp overhalt og smooth som en baby rompe!
    dx7

Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
    Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
    Løten MFK
    Stay Frosty
  • Heli maizor
    • Feb 2009
    • 43

Jeg har måttet kjøre ned gain på alle mine gyroer på grunn av kulda.
    Hale bladene tar vist bedre nå som det er kaldt.
    Før jeg kjørte ned gainen hadde jeg små logring på halene mine dette gjalt samtlige helikopter.
    Vet ikke om det kan være dette du sliter med.
    Trex 700E
    Raptor 90SE
    Trex 600E
    trex 450PRO
    14Mz

Comment

• Øyvind M
      • Oct 2008
      • 837

jeg trodde det kanskje var mer vibrasjoner, men liten logring pga for høy gain kan det jo være. vet jeg kjører litt lavere gain enn andre med samme kombo. disse var fra USA og fløy alle i et 15+ klima, så der kan jo løsningen ligge! går hvertfall gjennom kopteret, så hvis ingenting er forandret, så blir det å ta ned gain ytteligere

takk for tips
      dx7

Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
      Løten MFK
      Stay Frosty

Comment

• LarsO
        • Dec 2007
        • 1273

Er det Align sin gyro?
        Last edited by LarsO; 11-02-10, 11:48.

Comment

• Øyvind M
          • Oct 2008
          • 837

spartan ds760 med align ds650
          dx7

Løten MFK
          Stay Frosty

Comment

• arhennie
            • Mar 2008
            • 4316

Slik svinging er ofte forårsaket av feil tunet motor.
            Du kan jo tenke litt på det også.
            arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
            http://hadelandmfk.no/
            www.henniehobby.no/arne

Comment

• Hansi79
              • Feb 2007
              • 587

Hvis det er sideveis så leste jeg at i kulde så må helikopteret stå å vende seg til kulda for at gyro skal fungere normalt. Tror dem mente at rett fra varmt hus til varm bil å rett ut i kulda for så og fly var ikke bra. Det beste var vist å la kopteret stå ute i ca 20min før flight. Men dette viste du nok sikkert.
              I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

Comment

• Heli maizor
                • Feb 2009
                • 43

Jeg går rett ut av varmt hus og flyr med spartan 760 uten problemer borsett fra at jeg måtte stille ned gain dette gjelder både 600 og 700 trex.
                Men med raptoren min med 401 så tanker jeg og lar den stå i 10 min for og klimatisere seg før den holder sjikkelig på halen.
                Trex 700E
                Raptor 90SE
                Trex 600E
                trex 450PRO
                14Mz

Comment

Working...