Unconfigured Ad

Collapse

600 torque tube...

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LarsO
    • Dec 2007
    • 1273

    #1

    600 torque tube...

    Ser de nye torque tubene til Align ikke er pinnet i endene, noen som har erfart at de burde være det?
    Attached Files
  • Heli maizor
    • Feb 2009
    • 43

    #2
    Hei Lars jeg bruker denne på min 600 og har ingen problemer. Men har bare 10 turer på den da


    Mvh

    Kjetil Stensen
    Trex 700E
    Raptor 90SE
    Trex 600E
    trex 450PRO
    14Mz

    Comment

    • LarsO
      • Dec 2007
      • 1273

      #3
      Jeg har i alle fall pinnet tuben min, har ikke tenkt å finne ut hvor mangen turer som skal til før den løsner.
      Vi vet jo alle hvor nøye de små Align arbeiderene er når de bruker feks. locktite på ferdigmonterte deler i kitene.
      Last edited by LarsO; 17-02-10, 23:21.

      Comment

      • lillejon78
        • Dec 2005
        • 1530

        #4
        hva slags pinne er det det er snakk om? er det låsing an noe slag?
        trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
        trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
        arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
        PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
        homemade quad med diverse elektronikk.
        noen depronkjerrer.
        futaba10c 2.4ghz.
        radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

        Comment

        • Tertitten
          • Dec 2007
          • 3014

          #5
          Originally posted by Lars Odland
          Jeg har i alle fall pinnet tuben min, har ikke tenkt å finne ut hvor mangen turer som skal til før den løsner.
          Vi vet jo alle hvor nøye de små Align arbeiderene er når de bruker feks. locktite på ferdigmonterte deler i kitene.
          Borer du mellom og setter i pianotråd? dimensjon ?
          Terje Egeberg
          "Opp ska det og det får bare virke"


          38% Carf Sukhoi ZDZ 180
          40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
          35% Pilot Extra 330 DLE 120.
          3DHS slick 89" EME 60.
          3DHS Slick 71"

          Comment

          • Øyvind M
            • Oct 2008
            • 837

            #6
            jeg har snart tre kanner gjennom min 600. har ikke tenkt over det en gang!

            ivrig å høre om hvordan man evt pinner den! rart de plutselig slutter å pinne den? kanskje de selger lite nye kits om dagen?
            dx7

            Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
            Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
            Løten MFK
            Stay Frosty

            Comment

            • Brumm
              • Apr 2008
              • 1816

              #7
              Hva slags pinning er det snakk om? Er det noe problem med TT?
              Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
              T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
              T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

              Comment

              • johanngj
                • Nov 2007
                • 533

                #8
                Ved bakkekontakt med halen, så er det fremdeles fremre TT-gir ryker også med de nye torquetubene. Med andre ord så er det ikke noe å bry seg om. Skulle gjerne sett at align endret litt på designet, slik at det ved en bakkekontakt var de BAKRE girene som røyk. Mye lettere å bytte....

                Bildet viser bytte av fremre TT-gir med hansker i 15 minusgrader på Rokosjøen, Løten.
                Attached Files
                Med vennlig hilsen
                Johannes Gjessing GMFK
                || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

                Comment

                • Brumm
                  • Apr 2008
                  • 1816

                  #9
                  Originally posted by johanngj
                  Skulle gjerne sett at align endret litt på designet, slik at det ved en bakkekontakt var de BAKRE girene som røyk. Mye lettere å bytte....
                  +1

                  Jeg har bare byttet fremre på 500'en, men da gjorde jeg det inne på kjøkkenbenken i 24 grader
                  Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                  T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                  T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                  Comment

                  • LarsO
                    • Dec 2007
                    • 1273

                    #10
                    Originally posted by johanngj
                    Ved bakkekontakt med halen, så er det fremdeles fremre TT-gir ryker også med de nye torquetubene.
                    Ingen som har problemer med dreva her, men jeg får et problem i luften om limen skulle briste og jeg ikke har noe thrust fra halerotoren...

                    Comment

                    • LarsO
                      • Dec 2007
                      • 1273

                      #11
                      Originally posted by Øyvind M

                      ivrig å høre om hvordan man evt pinner den!
                      Bor hull tvers igjennom slik som på de gamle å sett i en skrue m/mutter.

                      Comment

                      • johanngj
                        • Nov 2007
                        • 533

                        #12
                        Originally posted by Lars Odland
                        Ingen som har problemer med dreva her,
                        Riktig som du sier, men mitt poeng var bare at de nye unpinnede TT'ene holder tydligvis lengre enn drev, og dermed tenker jeg at at det fremdeles er drevene som er det svakeste punkt, og ikke TT'en.
                        Med vennlig hilsen
                        Johannes Gjessing GMFK
                        || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

                        Comment

                        Working...