Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valg av 90size??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Jeg ser at ingen har meninger om de modellene jeg spør? Men det kommer forslag om mange andre modeller..
    MVH Bent Ove L

    http://www.nordregate.com
    JR 11X
    Multiplex Magister O.S 40 LA
    Multiplex Magister Elektro
    Align T-Rex 250
    Align T-Rex 600 Pro
    PILOT RC EXTRA 260 30%

    Comment


    • #17
      Ang Aurora hadde jeg ventet litt med tanke på den som sjer med 90E Den skulle vert ute i Desember men er ennå ikke kommet ut. Er mye frustrasjon på grunn av vanskelig og få tak i nitro kit og deler i USA hvor disse blir produsert det er jo ikke akurat lovende med tanke på fremtiden. Se tråder på Helifreak
      Men jeg synes Aurora ser knall ut og hadde ikke vert feil og hatt en 90E i hangaren ved siden av trex700E en min
      Trex 700E
      Raptor 90SE
      Trex 600E
      trex 450PRO
      14Mz

      Comment


      • #18
        Originally posted by Nimo View Post
        Jeg ser at ingen har meninger om de modellene jeg spør? Men det kommer forslag om mange andre modeller..
        Ehm.. Som tidligere nevnt (post så ville jeg valgt Stratusen av de to......
        Mvh
        Bjørn Tore Espevik

        Team Visa...

        Comment


        • #19
          Originally posted by Nimo View Post
          ja hadde tenkt på den men dele tilgangen er litt får dårlig forløpig.

          i
          Stratus har vel hatt litt problemer i forhold til vibrasjon. Men jeg vet ikke om dette var knyttet til OS SZ motoren. I allefall var det flere som klagde på at alt av skruer skrudde seg opp. Men det er i allefall flere som har hatt suksess med YS SR eller kanskje og OS HZ i denne.

          Aurora er det blitt veldig stille rundt. I allefall i forhold til det "hysteriet" som var før den kom. Men jeg tror personlig Aurora kom litt dårlig ut i forhold til forhandler her i Norge (ingen erfaring selv - kun basert på det jeg har lest på div. forum).

          Kasama ser flott ut. Jeg har et Kasama hode på min Evo. Men det ser ut for meg som de har valgt veldig mye spesielle løsninger. Mitt hode har fungert bra, men en kompis som kjøpte samme hode hadde en del problemer fordi alt ble for "trangt". Faktisk låste hode seg flere ganger fordi det var for liten tolleranse.

          Turbulence er uten tvil et bra heli. Men jeg skal innrømme at det er dyrt.

          Mange har snakket om Trex 700 og du har jo hatt den selv også. Align er bra det, men du snakker jo om heli som har mye høyere presisjon i deler enn det Align har hatt.

          Selv blir jeg ikke klok på hva jeg skal gjøre med min egen 90. Ingen tvil om at det er gøy å fly - men på vår stripe er vi begrenset støymessig. Har derfor begynt å vurdere større elektro heli (Logo 600/700), men det blir fryktelig dyrt.

          Lykke til med valget.
          - Erik -

          ------------------------------------------
          Logo 600SX + 6003D
          Logo 400SE

          Futaba 18MZ

          Comment


          • #20
            Det ryktes også at det kommer en Thunder Tiger x90 iløpet av året. Basert på x50 som jo er nevnt her på forumet fra tidligere. Hvis målet var å unngå en T-Rex i 700-størrelse
            Med vennlig hilsen
            Johannes Gjessing GMFK
            || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

            Comment


            • #21
              Kasama Srimok er et nydelig helikopter,med mange godt løsninger,men som sagt er ikke deletilgangen så bra enda!er du fornøyd med N9?
              jeg flyr nå 2 stk 700 FBL og de funker utmerket,så kan annbefale det ,men det er jo nevnt over)
              Det som er positivt med 700 er at den ikke har så mange deler,synes jeg!
              jeg har hatt en x-cell tempest den var det utrolig mye deler å skruer å holde styr på under bygging.
              Kvaliteten på skruene var ikke noe særlig,kanskje det bare var tilfeldig at jeg fikk dårlige skruer???


              Lykke til med valget)
              Last edited by kjella; 16-02-10, 10:45.
              TREX 700N FBL beast X,reactor x,
              TREX 700N FBL beast X ,reactor x
              TREX 600N FBL 3G align.
              jr11x:--))

              http://sokndal-modellfly.com/

              Comment


              • #22
                Ja jeg er fornøyd med N9`en men er litt beskymret over deletilgangen til den, mange som faser ut denne modellen så derfor vurderer jeg å gå over til en annen modell.


                Originally posted by kjella View Post
                Kasama Srimok er et nydelig helikopter,med mange godt løsninger,men som sagt er ikke deletilgangen så bra enda!er du fornøyd med N9?
                jeg flyr nå 2 stk 700 FBL og de funker utmerket,så kan annbefale det ,men det er jo nevnt over)
                Det som er positivt med 700 er at den ikke har så mange deler,synes jeg!
                jeg har hatt en x-cell tempest den var det utrolig mye deler å skruer å holde styr på under bygging.
                Kvaliteten på skruene var ikke noe særlig,kanskje det bare var tilfeldig at jeg fikk dårlige skruer???


                Lykke til med valget)
                MVH Bent Ove L

                http://www.nordregate.com
                JR 11X
                Multiplex Magister O.S 40 LA
                Multiplex Magister Elektro
                Align T-Rex 250
                Align T-Rex 600 Pro
                PILOT RC EXTRA 260 30%

                Comment


                • #23
                  Hei Nimo

                  Jeg kan trygt anbefale deg å satse på en Stratus.
                  Kvaliteten er utmerket og det merkes allerede idet du åpner esken og ser delene.
                  Byggingen var en fryd, og jeg har ikke kost meg så mye med bygging som jeg gjorde med denne modellen. Modellen flyr utrolig bra. Så lenge man bruker tid og er nøyaktig under byggingen, så skal ikke vibrasjoner være noe issue. Skulle du likevel merke noe så er løsningen og løsne boltene på motorfeste litt, ta den i hover, land og fest igjen.
                  Bobby Watts utgaven har også noen avstivere i rammen som hjelper til her.
                  Prisen er jo nå i tillegg mye lavere enn det har vært tidligere.
                  http://www.hobby24.no/?pageID=973&ItemID=1145

                  Jeg har akkurat montert flybarless på Stratusen min, og nå er den et ordentlig beist i lufta

                  I tillegg så er det et lekkert helikopter. Har jo litt å si det også

                  Philip
                  www.airheads.no
                  Hobby24.no

                  Comment


                  • #24
                    Dæven den var fin ja
                    MVH Bent Ove L

                    http://www.nordregate.com
                    JR 11X
                    Multiplex Magister O.S 40 LA
                    Multiplex Magister Elektro
                    Align T-Rex 250
                    Align T-Rex 600 Pro
                    PILOT RC EXTRA 260 30%

                    Comment


                    • #25
                      For 1290 Dollar så får man det siste smykke ifra Align , en T Rex 700 flybarless , den satser jeg på..

                      Esprit Tech/Model 1.321.428.3066
                      Øyvind

                      www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

                      Comment


                      • #26
                        ennå et forslag:
                        I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

                        Comment


                        • #27
                          http://flying-hobby.com/catalog/prod...oducts_id=5918

                          1160. mye fint på den siden der

                          god service og sender dagen etter
                          dx7

                          Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                          Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                          Løten MFK
                          Stay Frosty

                          Comment


                          • #28
                            Hva med en Odin 90 da? Etter å ha fått sølt endel liter gjennom min primærmaskin er jeg fortsatt nesten i sjokk etter prestasjonenen det viser. Sykt raskt, sykt lett, og deletilgangen bør være overlevelig, da de aller fleste hobbybutikker er forhandlere av minicars produkter. står en ny til salgs på rcmarked så jeg. Det må bare sees og prøves.
                            Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                            www.airheads.no

                            Comment

                            Working...
                            X