Unconfigured Ad

Collapse

T-rex 600 med OS70SZ-H

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kjellkr
    • Apr 2007
    • 203

T-rex 600 med OS70SZ-H

Har tenkt denne tanken lenge, her sett de fleste videone ( ) som ligger ute av T-rex 600 Big Block, men synnes ikke de ombygnningen dem har gjort altid har vært like bra.

Det vanlige som har blitt gjort er og presse inn en YS eller OS91, slik at rammene har sprikket, eller så kan du få kjøpt et kit hos infinity hobby( http://www.infinity-hobby.com/main/p...oducts_id=2906 ), men det blir for enkelt.
    Så motor ble kjøpt etter at jeg hadde sammenlignet mål og sett at det var en mulighet til og få den inn i rammen på et hvis.

Har ikke gjort all verden enda, men har tilpasset noe:
    Kappet veiva noen få mm, dreid av veivmutter 2mm, boret opp hull i clutch huben. Legger ved bilder av resultatet.
    Flere bilder kommer etterhvert som det tar form.
    Attached Files
    MVH
    Kjell Kristian
  • kjellkr
    • Apr 2007
    • 203

Da er litt til gjort, har laget motor fester, det var enkelt og greit.
    En OS70 har 52mm mellom skruene, og det gjørt at skruene havner i rammesidene, da kuttet jeg av 10mm av ramma inn mot motoren, og laget motorfeste med en bygghøyde på 10mm slik at jeg kommer i 0. På en OS70 brukes 4mm bolter til og feste motoren, det går fint på den øverste bolten, men på den nederste blir det ikke plass hvis man vill beholde bunnplata i carbon like hel, så der ble det brukt 3mm skrue som ga meg nok matriale og gjenge i.
    Bunnplata må også slipes i, dette for og få plass til motoren som bygger ca 10mm under bunnplata, samt at hullene som man skrur igjennom bunnplata og opp i motorfeste må flyttes litt.
    Attached Files
    MVH
    Kjell Kristian

Comment

• kjellkr
      • Apr 2007
      • 203

Mere har blitt gjort: Måtte kappe bunnplata slik at eksospotta kan bli montert, ellers er det veldig greit og rett frem. Har også montert inn viftehus og alt det andre som skal til. Nå mangler det og montere potte og vente på fint vær.
      Attached Files
      MVH
      Kjell Kristian

Comment

• Husquarna
        • Mar 2008
        • 69

Pent arbeid!!
        Kay Arne Olsen

Comment

• kjellkr
          • Apr 2007
          • 203

Påsken har passert, fint vær ble det også de siste 2 dagene.
          Tok meg en tur ned på Randsfjorden og testet kombinasjonen der, første inntrykke var meget bra, det flyr fint, ørker mye. Nesten umulig og belaste for mye, moteren henger med og slipper nesten ikke turtalle.
          Etter noen turer når første inntrykke for lagt seg, så ville jeg teste litt høyere turtall, maks turtall på os70 er 18000 som igjen gir ca 2100 som maks på rotoren. Men når jeg tester det blir det for mye høyfrekvente virasjoner i helikoptere slik at V-bar legger heli i drift mot høyre, men hvis jeg slipper turtalle ned igjen til ca 2000 blir det stablit. Disse vibrasjonenen lager ikke noe skum i tanken eller noe, de setter bare v-baren ut i ailron slik at den tipper udramatisk mot høyre.
          Har demontert motor og clutch, målt runout på motor/viftehuben og til slutt på clutchen, den var på 5 hundredeler, men er nå på 1 hundredel, men problemme er forsatt tilstede.
          Det neste jeg tenkte var å forsøke er sette inn en vanlig gyro og teste litt.

En av de første turene ble filmet med Iphone, skal se om den kan bli lagt.
          Attached Files
          MVH
          Kjell Kristian

Comment

• lillejon78
            • Dec 2005
            • 1530

ang vibrasjonen din, anbefaler å prøve en annen tape til sensoren:

Material:PUSize:110x55x3mmPU adhesive gel x 1Hook & loop fastening tape x 2PU adhesive gel is a material that possess excellent vibration dampening characteristics, ide

denne skal vist være bra, å du kan muligens skru opp følsomheta litt
            trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
            trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
            arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
            PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
            homemade quad med diverse elektronikk.
            noen depronkjerrer.
            futaba10c 2.4ghz.
            radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

Comment

• kjellkr
              • Apr 2007
              • 203

Takk for den linken, den ligger i handlekurven alt.
              Har prøvd med forskjellig tape og x-antall lag, med og uten stropp, med metallplate. Har prøvd litt, men ikke denne
              Det som sitter nå er 4-lag med biltema og en stropp, det fungerer ganske bra, men forsatt ikke helt fornøyd, heli legger seg forsatt mot høyre. Noe svakere nå en ved de første turene. Motoren er jo også helt ny, så den trenger også noe turere for og bli helt frisk.
              Attached Files
              MVH
              Kjell Kristian

Comment

• Øyvind M
                • Oct 2008
                • 837

jeg hadde også drift men da rudder mot høyre med min spartan ds760. snudde den 180 grader, og problemet ble plutselig borte!

har du kjørt inn motoren helt? spartan er visst sensitiv til for rik motor under innkjøring, vet ikke om v-bar har samme greia?

legg ved film! virker som et tøft prosjekt. jeg skal ha meg os55hz til sommern, den moddinga di virker litt for avansert for folk med vanlig kjøtt
                dx7

Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                Løten MFK
                Stay Frosty

Comment

• Espen Sønstebø
                  • Aug 2009
                  • 1

Her er en liten film av test turen

Comment

• Øyvind M
                    • Oct 2008
                    • 837

pent! nok av krefter der!
                    dx7

Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                    Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                    Løten MFK
                    Stay Frosty

Comment

• kjellkr
                      • Apr 2007
                      • 203

Det er bra med krefter, men vill gjerne ha litt mer turtall på rotoren, mangler litt snert.

Håper at jeg får den gel tapen fra Align i morgen, så da blir det ny testing til helgen......har også testa med forskjellige potter, en 70 potte(ukjent merke), en CY MP2 og Align 90 potta. Synnes at MP2 og 70 potta ga omtrent like mye, men MP2 potta har noe grommere lyd, så vi for se. Heli ser litt mere balansert ut med 70 potta, MP2 potta bygger langt ut og er noe klumpete.
                      Attached Files
                      MVH
                      Kjell Kristian

Comment

• lacappuchino
                        • Oct 2007
                        • 1342

Sinnsykt tøff lyd i det kopteret der! Skikkelig gromt å høre på, og slettes ikke verst flyving heller
                        Kameraarbeidet var også solid.

Har du holdt på lenge for å bli så god?
                        Honeybee CP 2

Comment

• kjellkr
                          • Apr 2007
                          • 203

God og god, det veit jeg ikke, men det blir 4 år nå til sommeren siden jeg startet med RC-hobbyen, og da heli.

Fikk meg en tur ut nå i ettermiddag, kan etter det friskmelde T-rex 670, den legger seg ikke over til siden lengre.
                          Det som har blitt gjort er, at jeg gikk tilbake til MP2 potta, motoren har fått en grundig justering med ny potte. Det gjorde at motoren gikk meget jevnt og fint. Så justert jeg opp pitchen, cyclic, hale gain og turtalle opp 2% på governoren.
                          Det som jeg tror har skjedd er at etter at jeg tok runouten på clutchen ble den bedre, men da har jeg kun prøvd med 70 potta, når jeg da sette på MP2 potta fikk jeg motoren til og gå jevnere og bedre, og dermed er vibrasjonenen "borte".
                          Det er et meget bra trøkk i den motoren nå, den drar jevn og fint hele veien, ikke noe rike eller magre punkter som man gjerne har på en OS50 (her kan hende at en OS55 hadde vært bedre, 3 nålers forgasser).
                          Nå tror jeg at den er klar til og brukes, så for vi se utover våren om det kan komme en bedre film og en status på hvordan den holder.
                          MVH
                          Kjell Kristian

Comment

Working...